Reakcia na: Mike #163519:
Napríklad na 1. mája (manifestácia) sa otáčali e-2 na hornom triangli Vazovova v smere z Hl.st. Bolo to v dobe, keď išli v trase Hl.st. - Štefánikova (pardon, vtedy Obrancov Mieru) - nám. SNP - Špitálska a ďalej cez Americké nám. na hornú Vazovovu. Na 1. mája v niekoľkých rokoch po sebe bola totiž komunistická tribúna na Trnavskom mýte (vtedy nám. F. Zupku). Raz bol dokonca prejazdný smer Ružinov - Vajnorská, ale to bolo len v r.1974. Odtiaľ pochádzajú aj fotky 6MT z Ružinova od Honzu Horníka (1.5.1974). To je, čo si spomínam konkrétne. Ale manipulačne som to videl aj inokedy, ale, pravda, strašne, strašne dávno... Boli sprievodcovia, tí zaistili bezpečné cúvanie. Dnes s obojsmernými vozmi - "malina". A ak sú problémom výhybky, je to len a len šlendrián DP, že nestavia triangle (a neudržiava jazyky výhybiek) s možnosťou jazdiť proti hrotu cez všetky výhybky.
Jesenského by však lepšie vyriešila tá ľavá spojka, o ktorej som hovoril.
No a po jednej koľaji hore dolu pre oba smery sa napr. jazdilo pri výstavbe trate na Zátišie a smerom do Jurajovho Dvora. Vtedy jazdila e-X v starých obojsmerných vozoch z Novej doby na Zátišie po jednej koľaji.
Mhr1
A pri existencii obojsmerných električiek by sa hodila ľavá spojka na Jesenského v takej polohe, aby sa celá súprava (dlhý voz) schovala do Jesenského za križovatku so Štúrovou, aby netrčala do križovatky, keď by šofér prehadzoval výhybku do protismeru. Keďže tu pravidelne nič nejazdí, nebol by vôbec problém prejsť do protismeru a prípadne až do občasnej zastávky SND v smere do centra. Tu by sa mohli vracať na správnu koľaj aj prípadné jednosmerné vozy, ktoré by sa pri upchatej Jesenského museli vypraviť do Petržalky (aby nebránili ceste do Petržalky e-1,3). Dnes by sa takýto voz mohol dostať na správnu koľaj až vo vozovni, keďže neexistuje už ani spojka na Hlavnej stanici.
Paralelná jazda na e-X9 bola tiež zbytočná. Vozy mohli jazdiť proti sebe, každý po svojej koľaji a vždy aj s cestujúcimi. Stačil by len pokyn pre vodičov, že pri jazde po nesprávnej koľaji nesmú vojsť do zastávky, v ktorej už zastavil voz idúci v protismere (kvôli bezpečnosti cestujúcich, takto to funguje na železnici už bezmála 200 rokov). Dvere by aj pri jazde v protismere otvárali na pravej strane v smere jazdy, takže cestujúci stojaci na vzdialenejšom nástupišti by prešli po voľnej koľaji k otvoreným dverám. Pri dodržaní vyššie uvedeného pokynu by to bolo bezpečné .