Tu jednoznačne je väčší nezmysel voziť 29T na L6 a to ešte do neskorých večerných hodín . Tie by mali ísť jednoznačne na L8.
Pri víkendoch je to skôr o potrebnej kapacite ktorá je v Ružinove dostatočná aj s kačkami no chýba tam spomínaná nízkopodlažnosť.
Kačky na L5 ísť nemôžu a pri vypravovaní súprav sa navýšia vozokm.
Súhlas! Nemá to logiku, aby do Rače jazdili v So,Ne okrem plne NP e-3 aj ešte čosi naviac na e-5 a v Ružinove jen 2 NP poradia na dvoch linkách. Naozaj, nech si Krasňany robia e-5 a Škodovky nech namiesto toho jazdia na e-9. Bolo by to oveľa spravodlivejšie.
Alebo sa cez víkend mohla vymeniť L9 za L5. Jediný dôvod prečo je v sn toľko Juráckych NP poradí na 5ke vidím vozokilometre.
Lebo ináč nech 5 v SN robia Krasňany a 9 Jurák (plusmínus voz-dva) a máš počet služieb podľa vozovní ako dnes. A Rača je stále obsluhovaná NP na 3ke (rovnako ako v popi) a Dúbravka na 4ke (tiež rovnako ako v popi). Akurát ten Ružinov má v sn menšie percento NP spojov ako prac. dni...
Nechcem maľovať čerta na stenu, ale myslím si, že ak naozaj nebudú eurofondy na nové električky, tak by nebolo na škodu uvažovať nad kúpou pár súprav T6A5 z Prahy. Koniec koncov stále lepšie ako nič.
Praha je mesto paradoxov. Na jednej strane jazdia 55-ročné vozy T3R.P (napr. 8359 je ex 6124 z roku 1962, reko 2008), ale už rok predtým, kedy bola 6124 rekonštruovaná (2007) sa vyradili T3SUCS 7204 a 7219 z roku 1987, teda ako 20-ročné (oficiálne rekonštrukcia s použitím novej skrine VarCB3). V roku 2008 sa vyradili (de facto, oficiálne reko) vtedy len 18 ročné T3SUCS 7264, 7274 a 7281. Úplné zverstvo. No a rovnaké zverstvo je aj reko-reko - čiže likvidácia - vozov s novou skriňou - teda de facto nových - vyrobených v rokoch 2003-2007. Prvým je 8156 z roku 2004, ktorý bol troška poškodený pri havárii, čo sa využilo ako zámienka k "rekonštrukcii" s nízkopodlažnou skriňou. Druhým vozom, tiež mierne poškodeným, bude 8220 (reko 2001) ex 6519 (z r. 1966). Toto už má logiku, rekonštrukcia je po 15 rokoch amortizovaná, pôvodný skelet je 51-ročný, tu by som to chápal. Ale ak sa rozhodnú pre rekonštruovanie práve tých nových, je to kravina na n-tú. Ale svoje asi hrá i to že nový skelet (ako naše 7703,04,06,17,18) je kompatibilnejší s nízkopodlažným VarCB3 ako skelet klasickej T3, ktorý tam má miesto po zrýchľovači, kdežto nové skelety majú úplne inú konštrukciu. Takže sa asi využije viac náhradných dielov. Ale celkovo vzato, ja by som určite dával nové skelety na tie 40-55 ročné, než na 10-14 ročné!
Povedzme si otvorene, ak nebudú eurofondy, tak na žiadne nové električky nebudú peniaze. Petržalka sa ešte s L1 a L3 pri 4-minútovom intervale v preklade vyjazdí, ale pri hustejšom intervale, ktorý sa v špičke bude vyžadovať, už nie.
Odpoveď na otázku je jednoduchá a to, že ak by celú L9 cez víkendy jazdili NP vozy, tak by bolo príliš malo víkendových služieb v Krasňanoch. Malo sa to vyriešiť tak, že vodiči by mali nástup a ukončenie služieb v JD s cieľom čo najväčšieho využitia nových nízkopodlažných vozidiel aj cez víkend, aby z toho mala osoh v prvom rade široká cestujúca verejnosť. Ako inak, „zabudlo“ sa na to.
Ak by to umožnilo viesť prímestské vlaky v rozumnejšom intervale (čo by ale umožnila aj prestavba HLST a niektorých súčasných tratí BA uzla), lepšie prestupné väzby na MHD (najmä na južný a juhovýchodný smer), mierne odľahčenie Šancovej od MHD, odľahčenie Račianskej, príp. ďalšie plus, ak by sa to v podzemí ťahalo ďalej v smere Karadžičova, tak si myslím, že by výhody nad nevýhodami (horší prestup na Vinohrady/Predmestie) prevyšovali. Ale teda zďaleka nie natoľko, aby sa nad realizáciou najbližších 30-50 rokov niekto zamýšľal.
Ved tak som to myslel , nejakých 10ks novych suprav na L8, 10ks na predlzene 1,3 + Xks za rozpadnute K2S v roku 2020. Uvidíme co este parkovacia politika porobi s pomerom MHD vs. IAD do roku 2020. 60ks by boli sice fajn tiez, kedze by sla zrejme aj polka suprav T6 prec,ale vyslovene nutne to nie podla mna. Ked uz podpora elek.trakcie tak radsej podpora baterkových troflov ako 60ks tramvaji.
Počty nepustia ani v Prahe. Majú 33 waní, teraz sa chystá 34. a možno ich nakoniec bude až 35. Čiže dvojíc, kde vpredu môže byť NP voz, by mohlo byť teoreticky t.č. max. 33. Lenže v Prahe je rozsiahla sólo prevádzka, wane využívajú ako garantované NP poradia na sólo linkách, čo v BA netreba. Takže realita je, že väčšina T3R.P a T3R.PV, čo je spolu 348 kusov, musia vytvárať vysokopodlažné dvojice, teda okolo 150 dvojíc s vysokou podlahou. Pokiaľ je v meste dostatok NP vozov a sú uvedené v CP, nie je to problém, invalida si počká na garantovaný spoj. V BA by sa to dalo zlepšiť zapísaním garantovaných NP spojov na všetky poradia e-9 z JD (lebo sa väčšinou vypravujú aj tak NP), výmenou vozov aspoň v Pdš medzi e-8 a e-6 a na e-8 vypravovať tiež nejaké garantované NP poradia, aby sa to zlepšilo v Ružinove. Dúbravka má NP e-4 a KV+Dúbravka by mala dve linky (e-4 a temer celú e-9). No a prečo v So,Ne nejazdí na e-9 viac NP vozov je otázka, lebo dve poradia sú trestuhodne málo. No a potom by sme si aj v BA vystačili so 60 NP vozmi a okrem ŽStNM by všade jazdili aj NP vozy. A nové vozy v najbližších rokoch by sme potrebovali max. na výmenu najstarších K2S, ako už bolo spomenuté.
Takže z EC od Prahy by som prestupoval na Filálku buď úžasným peším prechodom na Gaštanovom Hájiku (Vinohrady - > Predmestie) alebo na Hbf. na osobák a na Garde opäť? Nein, danke.
Dupláky resp. 29/30T treba už dnes na L8 a aj L7 nehovoriac po potrebe vložených L7 od Vinohradov. K2S majú zmysel iba na L2 (otázne do kedy) a zrejme na L6, ale tiež je otázne dokedy...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
Lebo ináč nech 5 v SN robia Krasňany a 9 Jurák (plusmínus voz-dva) a máš počet služieb podľa vozovní ako dnes. A Rača je stále obsluhovaná NP na 3ke (rovnako ako v popi) a Dúbravka na 4ke (tiež rovnako ako v popi). Akurát ten Ružinov má v sn menšie percento NP spojov ako prac. dni...