Áno, všetci majú vodičák D, potom preukaz oprávňujúci na vedenie tbusov v DPB a potom školenie na 30/31Tr a niektorí (väčšina?) má aj školenie na 30TrDG ☺ Ale stále to nie sú všetci...
Takže na 210 treba osobitné papiere? Nemajú všetci náhodou rovnaký VP skupiny D, rovnaký vodičský preukaz na vedenie trolejbusov a absolvované školenia na 30/31 Tr?
Ale má pravdu v tom, že mimo špičky je v podstate jedno, či sa autobus zaradí do priebežného pruhu ešte pred napojením z Kramárov alebo až za ním... a na zbiehavej výhybke je 30.
Naozaj sa tam autobusy rútia tak nahusto za sebou, že neostane miesto pre trolejbus? Na nebrzdiacich autíčkarov by som nebral ohľad, len to tam treba správne a zrozumiteľne vyznačiť a potom ich pár zostreliť. Ak by sa nepoučili, dá sa tam aj stopka dať. To vychádzanie bez rozhliadnutia je rutina z čias, keď tam buspruh nebol a z podjazdu sa vychádzalo do vlastného pruhu.
No hej, preto treba zvysovat objem tras kde je MHD segregovana, ci uz formou BUS pruhu, alebo oddelenej trate. Len to sa u nas nedeje.
Napr. v takom Brne nemam motivaciu chodit autom. Som tam zhruba dva krat do tyzdna, v 95% po prichode zaparkujem auto a pouzivam po meste MHD, lebo je to rychla, spolahliva a relativne pohodlna moznost. V BA naopak MHD pouzijem akurat tak na cestu do centra, ci na pivo, lebo inokedy mi oproti autu nic neponuka. Rozhodne teda nie som ortodoxny autickar - ale v bratislavskych podmienkach nemam preco volit MHD.
Nezáleží veľmi, či sa v tom mieste bus zhora rúti 70, alebo 50, trolejbus by ho spomalil tak, či tak, tou výhybkou sa reálne jazdí väčšinou do 30. Navyše, niektorí IADisti sa tam (v smere zo Stromovej) zaraďujú bez rozhliadnutia, resp. bez brzdenia, takže preventívne s busom vopred "uhnúť" z BUSpruhu do normálneho je mnohokrát i bezpečnejšie
Nechce sa mi teraz študovať slovenský zákon ale v českom je, že ak je k dispozícii buspruh, vodič busu ho MUSÍ použiť.
S tým vychádzajúcim trolejbusom od Kramárov som to nepochopil - to ako ich nemá spomaliť tak, že nepôjdu buspruhom? Tam končí tesne pred zjaznou výhybkou 70, takže tam majú ísť 50 a nie sa rútiť.
Auto je na veľkej časti trás (t.j. mimo segregovanú dopravu) rýchlejšia voľba kdekoľvek na svete. Tak to proste je a bude, auto nezastavuje každých 500 m na zastávke, fyzika nepustí.
Jednak aj tie BUS pruhy su castokrat rozbite,tak ked je volny IAD pruh,tak preco by tade nesiel sofer. A ak ratas od Hrobonovej smer Sokolska tak tam vychadzajuci trolejbus na vyhybke podla mna dost obmedzi spomalenim rutiace sa 21,83,84 dolu kopcom a tych tbusov z Kramarov v spicke je dost (priemerne kazde 2,5minuty tusim )
Ja chodim teraz dennodenne SlovakLines Stupava - BA, Raca a nemam pocit, zeby BUS pruh nebol vyuzivany. Je fakt, ze som sam zazil niekolkokrat, ze nesiel bus v BUS pruhu, ale to nebola spicka.. Inak rano to je hojne vyuzivane a IGK vytrubene alebo vyblykane jedna radost.. Zisli by sa BUS pruhy na celu Lamacsku cestu a aj na Sancovu ?
Koľkokrát ide bus v pruhu pre IAD a nevyužije svoj vyhradený pruh? Postav sa ráno na Brniansku a Pražskú a sleduj, budeš nemilo prekvapený. Linky 21, 83, 84 a ďalšie. Asi by im mali vysvetliť, že tie pruhy sú pre nich, keď vedú bus. Mimochodom, IAD v tomto úseku v bus pruhoch nejazdí, jedine tak od pripájača z Kramárov, ale busy sa mimo bus pruhov bežne vlečú už od Hroboňovej, čo absolútne nechápem.
Myslim ze vsetci chapeme ze malo bus pruhov je problem. Ale nic to nemeni na veci ktoru napisal zavinacsk. Auto je na velmi velkej casti tras v Bratislave rychlejsia volba. Vycitat ludom ze dobrovolne nejdu horsim sposobom dopravy (rychlost, komfort, spolahlivost) je smiesne a uplne mimo realitu.
Buspruhy nie sú celý čas od Tvojho domu do práce, alebo ani po celej trase nejakej linky. V ideálnom prípade sú nech by v polovici trasy linky, ale v tej druhej polovici kde ten buspruh nie je, chytí linka meškanie 20 minút (alebo aj viac), a to býva kameň úrazu...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider