Reakcia na: SuchSoft #154663:
Práve preto to robia? keďže je tam už desaťročia taký sled signálov z jednotlivých smerov, že po tom ako dostanú červenú vozidlá v súbežnom smere majú voľno električky, tak často električkári vyčkávajú tak, aby videli na semafor pre autá, a rozbehnú sa keď im svieti oranžová, resp. skočí červená. Ako Ti napísali viacerí, okrem toho majú aj lepší rozbeh do vzdušnej križovatky, ktorá rada vypadáva, resp. niektoré vozy tam vyhadzujú meniareň, (teda aspoň jednu dobu to tak bývalo). Tí ktorí sa tam posúvajú veľmi nízkou rýchlosťou, majú podľa mňa nižšiu spotrebu prúdu (niečo ako u cestného vozidla rozbeh z 0kmh verzus zrýchlenie vozidla, ktoré je už rozbehnuté a ide) a okrem toho zvyšujú pohodlie cestujúcich. A navyše tá električka na tom signále až toľko nečaká...
SuchSoft
Pracujem na ŠÚ SR (Štatistický úrad Slovenskej republiky) na Miletičovej 3.
Priamo pred budovou máme priechod pre chodcov cez električkovú trať.
Tento priechod sa nachádza blízko pred križovatkou Trnavské mýto (smer Legionárska).
Je možné zabezpečiť, aby vodiči električiek, hlavne dvojvozňové (teda spriahnuté), láskavo zastavili na signál stop pre električky tak, aby neblokovali spomínaný priechod pre chodcov? Väčšina vodičov to nerobí, ale nájdu sa aj takí, ktorí to robia, a nie je ich málo. Verím, že to nerobia naschvál, aj keď ak by zastavili meter pred svojím "semafórom", tak sú zadným vozňom minimálne 10 metrov vzdialení od priechodu. Ale sú aj takí, ktorí zastavia 15 metrov pred svojim semaforom, alebo takí, ktorí idú rýchlosťou (1 - 2 km/s), aby nemuseli zastaviť, vtedy musí často množstvo ľudí stáť pred priechodom a čakať, kým električka dostane "Voľno". V oboch prípadoch by bolo minimálne slušné, aby vodiči električiek takto nekonali.
Len na margo veci: Aj bezdôvodné zastavenie, alebo bezdôvodne pomalá jazda môžu byť sankciované.
Ďakujem za pochopenie.