Reakcia na: Pe67 #152845:
ja sa divím, že to vôbec niekoho napadlo zaviesť tam takýto systém, pri tom množtve poradí... ale keď sa nad tým zamyslíme, vôbec to nebude na škodu vecí, kvôli prestávkam stoja občas aj 4 vozy súčasne pri Slimáku, a takto je aspoň zaručené že vodiči budú mať prestávku aj keby meškali cez 20 minút z predošlej jazdy, čo na tej linke tiež býva občas zvykom... a snáď sa ušetria 2-3 vozy kvôli skráteným pauzám...
Mike
Zaručená prestávka práveže teraz nebude. Pretože dnes je pri OD @ cez školský rok rozdiel medzi príchodom a odchodom 26 min. Dajme tomu, že sa poobede zoberie iba jeden voz, tak tam bude 20 min. Plus 12 min cesta zo a na ŽST Nové Mesto (ak teda pôjde striedač v úseku ŽST N. Mesto - slimák, ako už kedysi na 50tke bol..) Tak "kmeňový" vodič bude mať pauzu na ŽST N. Mesto 32 min.
Ak bude ale meškať 20min, čo je na tej linke bežné, tak striedač pôjde v úseku ŽST N. Mesto - OD Slimák - ŽST N.Mesto na otočku (lebo príde o ten 20 min prestoj, ktorý by pri slimáku mal) a teda mu to zaberie 12-13 min. Ale striedačovi vychádza prestávka, takže on nikde nemusí čakať. Ale keď dovezie voz naspäť na ŽST N. Mesto, tak "kmeňový" vodič mal prestávku 13 min. namiesto 30 a voz by teda nemal prebrať (aj keď závisí aj od toho, či tam bude pauza každé kolo, alebo každé 4 hodiny ).
Niečo iné bude, ak bude striedač robiť úsek ŽST N. Mesto - Aupark a späť- to trvá cca hodinu, alebo ak bude striedač v nejakom inom úseku (napr. z Aut. St. Ml. Nivy, alebo Olejkárskej), alebo ak bude na celú trasu - to by ale bolo menej efektívne, pretože takéto kolo trvá 75 min..