Ak sa budúci rok kúpi 50 alebo 60 nových kĺbových autobusov, tak v roku 2016, s výnimkou prímestských soriek a low-entry vozov, tu už vysokopodlažné autobusy nebudú žiadne. Všetky Karosy by tak mohli dojazdiť.
Myslím si, že je potrebné vypracovať plán obnovy vozidiel, pretože v roku 2017 sa bude treba zbaviť Tedomov a Solarisy už po životnosti budú totálne rozpadnuté, takže aj tie by mali dojazdiť. Rovnako aj 9,5-metrové Sorky a Sprintery s takmer pol milióna kilometrami. Najlepšie by bolo, ak by už konečne existoval reálny plán dopravnej obslužnosti, kde bude zadefinované, na aké linky sú potrebné konkrétne vozidlá. Kupovať voz za voz nie je vhodné riešenie, keďže sa ukazuje, že na niektorých linkách sa nestretáva požadovaná kapacita s reálnou.
Mozes mat najspolahlivejsi voz na svete, udrzbu na nom robit musis a hlavne nevies garantovat ze nebude mat nehodu a podobne. Podla mna je taketo riesenie prilis riskantne - aspon kym nebude vymyslene ako sa v pripade potreby budu privazat/odvazat vozidla na ostrovnu trat (napr. na kamione).
Nad tým som tiež premýšlal, teoreticky keď vezmeme že sú to nové vozy a mohli by byť spolahlivé tak by to šlo. Plus by tam bola jedna - dve ako záloha a zároveň by sa aj točili aby nemuseli jazdiť každý deň.
Alebo keď už kindera nikto nepotrebuje pošlime ich všetky na NAD do Dúbravky na X5 to by bolo radosti. 25 kinderiek by zabezpečilo celkom pravidelnú dopravu aj z 2-3 minútovým intervalom. ?
Chápem. Tak ale potom by stačila prípadná X6 po Molecovu.
Problém dostatok autobusov na NAD sa bude musieť nejako riešiť, uvidíme ako. Verím že sám DPB, mesto alebo Karlova Ves začnú túto otázku medializovať, keď bude aktuálna. Vždy si môže podnik prenajať nejakých 20 kĺbakov od spriaznenej firmy za "výhodnú" cenu..
Hej len potom môžeme naozaj pomaly odstaviť 33, teda v špičke tam možno ostane jedno poradie na preklad zo 133. Len keď zoberiem do úvahy náhradu kapacity aspoň v nejakom rozumnom rozsahu linke 4, 5, 6 a 9, netuším, kde tie vozy vezmú, ale dobrá správa by bola, že na dlháče nebudú musieť ťahať trolejbusy ten jeden s prídavným dieselom sa hádam nájde. Len sa obávam, že keď budú stahovať kĺbové vozy s bežných liniek tak uvidíme opäť na 93 kinderko. Na 94 ani nehovorím tam ho sem tam vidím celkom bežne.
Vsak tu vraj budeme mat nejake obojsmerne vozy, nie?
Keby boli co k comu, tak mohli naplanovat tu vyluku az na dobu po dodani tak 4-5 kusov tych obojsmernych skodoviek.
*30T
Problem by nastal keby nejaka z nich vyzadovala udrzbu vacsieho rozsahu a nebolo by ju mozne nijak prepravit do dielne. Nocne odstavovanie v Dubravke je skor dobre riesenie pre beznu prevadzku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
Problém dostatok autobusov na NAD sa bude musieť nejako riešiť, uvidíme ako. Verím že sám DPB, mesto alebo Karlova Ves začnú túto otázku medializovať, keď bude aktuálna. Vždy si môže podnik prenajať nejakých 20 kĺbakov od spriaznenej firmy za "výhodnú" cenu..