Ja si skôr myslím že to robia preto aby zabezpečili nízkopodlažnosť v okolí nemocníc na Kramároch. Keď to robievala 212 tak nebol problém lebo na 212 sa kĺby hodia a boli tam z nej prejazdy na 211. Teraz keď je 211 samostatná linka tak z hľadiska obsadenosti vozu to zmysel nemá ale z hladiska nízkopodlažnosti áno a takto nad tým asi rozmýšlajú aj soudruzy z DPB.
Jasné že by to bolo ekonomickejšie. Boh vie kedy tú trať prepoja s Mlynskou Dolinou, viem že je to v pláne ale aj tak to bude trvať. Jedno riešenie by bolo ešte že by tie vozy stávali v noci na Kuklove ale tam by ich musel niekto strážiť. A určite by sa ich mohlo objednať aspoň 10 aby sa tam ak tak točili lebo by dopadli tak isto ako 25Tr. Tam bola obrovská chyba že miesto tých ďaľších čo sa mali kupovať kúpili tie malé SORky.
To nie je celkom dobrý príklad, lebo bolo obdobie že namiesto kinderiek B9.5 chodili cng kĺbové karosy na 66 a 67 (tam je istota, že všade po trase prejdú kĺbaky, ináč by bola možno aj na tej 77 ☺). Lebo nebolo dosť kinderiek do výpravy, tak sa požičali z druhej kolóny vozy, ktorých mala nadbytok - teda kĺbové karosy. A z viacerých hľadísk toto bolo jednoduchšie ako dať tieto karosy na 50, alebo niekde namiesto hrbáču a následne voz z 50 (alebo hrbáč) dať na 66, 67..
U tbusov je to iné. Prevádzka je tam do veľkej miery obmedzená lebo sa tam rekonštruujú dielenské priestory a je sťažený prejazd vozovňou a ukladanie vozidiel. Povedal by som že priorita je 201/202, 212 kĺbové a 203, 207, 209/1 - sólo a ostatné ako výjdu, lebo tam prejde aj kĺb aj sólo. Čiže teoreticky: aj keby bolo naplánované sólo na všetkých službách, tak niekde sa to fyzicky nepodarí dodržať (boli situácie že voz vrámci preparkovávania po vozovni Hroboňova išli otočiť na Lovinského..). ale môže byť že výpravca (alebo vozmajster alebo kto) naplánuje na 206 a 211 kĺb a na 204 sólo lebo oni nemajú takú priroritu ako Ty a akurát vedia, že všade má byť sólo a keď ich nie je dosť, tak niekde dajú 31Tr. To je jedno kam. Môže to byť teoreticky aj s ohľadom na vodičov.
A potom to môže byť aj neplánovane. 204/1 má výjazd ako prvá - výjde. 206/1 a 211/1 majú výjazd neskôr, ale ráno môže zistiť vodič vážne poškodenie, alebo poruchu ktorá mu nedovolí výjsť von - a už nie je k dispozícií iná 30Tr tak dostane 31Tr..
Ano pretoze ked DPB nakupovalo nove trolejbusy tak sa agregaty klbove este nevyrabali skod9vka to do klbakov zahrnula az niekedy v druhej polovicke roku 2014. A to uz bola aj opcia nasa spravena.
Hej, presne tak som to myslel, že keď mám voľné kĺby, vypravím ich tam, kde budú mať najväčší zmysel, teda na 204-ku a nie na 211-ku, na ktorej vozia vzduch. Je to to isté, ako keby napríklad na Trnávke mali nedostatok sólo busov a nadbytok kĺbov, no oni by ten kĺb nevypravili na 50-ku (kde by sa kapacitne hodil) ale na 77-ku.
Nedali sa vyrobit 31TrDG v case zadavania 1. trol.tendra, ani v case 2.tendra. Dnes to uz mozne je a agregat je montovany do zadnej veze ako pri abus klbaku.
No ono neviem čo je na tom pravdy, ale vraj pôvodne DPB mal záujem o klbové trolejbusy s pomocnym agregatom, ale vraj 31TrDG sa nedajú vyrobiť, preto sa objednali len krátke 30TrDG
Grafikony su presne na to, aby sa dodrziavali. Cize ak sa suchce, nebude to bezdovodne. Zaujimave je, ze cestujuca verejnost vyzaduje striktne dodrziavanie grafikonov zo strany vodicov, ale dobiehat na nacas iduci, pripadne meskajuci spoj sa jej nehnusi, vtedy kaslat na grafikon, vsak "tych 15 sekund na mna pocka". A potom stoji na dalsej zastavke daky odbornik na vsetko, ktory si klopka na hodinky, lebo vsak preco to hovado meska, ked ON sa ponahla? Asi hrali na konecnej karty. ?
To som hovoril aj ja už dávno že keď už tak mohli kúpiť ešte cca 6ks 31TrDG. Nebolo by to podla mňa vôbec zle keď dnešné 25Tr sú v takom stave ako sú. A za dalšie radšej kúpiť 6 31TrDG ako dalších x rokov ťahať 31Tr na tu trať. Alebo promtne vyriešiť prepojenie tej trate s nejakou inou.
Nezabúdajme ešte na 33. Tam ešte 4 pôjdu lebo 25Tr už dlho asi žiť nebudú. Iba že by objednali ešte 6 kĺbov s dieselagregátom čo by nebolo vôbec odveci.
Zastávka 29. augusta smer Nivy chýba tabuľa s cestovnými poriadkami, cez snehovú kalamitu bola pohodená v snehu, dnes už po nej niet ani stopy.....Inak tie duobusy..... asi 3 ks stoja odstavené už nejaký ten týždeň v Krasňanoch spolu s ďalšími trolejbusmi. Včera podvečer od Auparku feťák v mhd v 93 smer Petržalka smrad po acetóne či toluéne na celý voz hrôza...ľudia sa tlačili len do prednej časti vozu, sa nedalo dýchať tam, chvalabohu išiel len nejaké 3-4 zastávky a vystúpil...určite mal platný cestovný doklad.....?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
U tbusov je to iné. Prevádzka je tam do veľkej miery obmedzená lebo sa tam rekonštruujú dielenské priestory a je sťažený prejazd vozovňou a ukladanie vozidiel. Povedal by som že priorita je 201/202, 212 kĺbové a 203, 207, 209/1 - sólo a ostatné ako výjdu, lebo tam prejde aj kĺb aj sólo. Čiže teoreticky: aj keby bolo naplánované sólo na všetkých službách, tak niekde sa to fyzicky nepodarí dodržať (boli situácie že voz vrámci preparkovávania po vozovni Hroboňova išli otočiť na Lovinského..). ale môže byť že výpravca (alebo vozmajster alebo kto) naplánuje na 206 a 211 kĺb a na 204 sólo lebo oni nemajú takú priroritu ako Ty a akurát vedia, že všade má byť sólo a keď ich nie je dosť, tak niekde dajú 31Tr. To je jedno kam. Môže to byť teoreticky aj s ohľadom na vodičov.
A potom to môže byť aj neplánovane. 204/1 má výjazd ako prvá - výjde. 206/1 a 211/1 majú výjazd neskôr, ale ráno môže zistiť vodič vážne poškodenie, alebo poruchu ktorá mu nedovolí výjsť von - a už nie je k dispozícií iná 30Tr tak dostane 31Tr..
Btw. dnes je na 204/1 31 Tr..