to je cena za lacne tovary... vlakom sa JIT robi velmi tazko, davno su prec casy ked raz za mesiac prisiel vlak s dielmi ktore sa najprv vylozili do skladu a potom sa pomaly vozili k vyrobnej linke, s hotovym tovarom to iste, z kamionu na liknu, z linky na kamion a sup prec aby nezavadzal
Na rozdiel od väčšiny z vás ma železničné cargo živí a možno práve preto by som sa neodvážil bez tisicov doplňujúcich podmienok povedať "nákladná doprava patrí na železnicu" . To je rovnaký blud ako "Z Muráňa do Slavošoviec jedine vlakom" .
Ono praveze kamiony pokial viem najviac zeru, ked musia behat po meste (rozjazdy a brzdenia s nakladom), takze velka vyhra to nebude.
Ale mozno by na to mohli ist dotacie - dotacia pre podnik, ktora si necha postavit vlecku do arealu a bude preukazatelne vyuzivat na import/export produktov Velkym problemom ale je, ze Cargo je snad este horsie na tom ako ZSSK, kedze nan sa uplne kasle a je ako od macochy.
nie, nie je spasonosna bez zmeny, ale nie je tak davno doba ked si mal do kazdej vacsej ci mensej "rite" aj funkcnu zeleznicnu vlecku
co sa tyka prevadzky na zeleznici, oproti sucasnemu stavu by to zmeny chcelo (jednak operativnost a jednak aj rychlost prepravy), avsak to nie je naklad nieco co by sa zmenit nedalo (aj ked vela toho co sa udialo za poslednych 30 rokov v mnohom situaciu na zeleznici aj zhorsilo - lokalne trate su viac-menej len latane a ak sa robi rekonstrukcia (ako napriklad na trati 120 ba-za) tak to v nasom prevedeni este vedie aj k znizeniu priepustnosti ...
PS: moja predstava v sucasnom stave je ze nalozis kamionove navesy na vozne a vzdy v uzlovych staniciach kde by sa robila nakladka/vykladka by si pre to len dosli s tahacom
PS2: 20-30-40-50 kamionov z rendezu k obchdom v BA je stale to mensie zlo ako ked tych 20-30-40-50 kamionov pride k tym obchodom z vacsej dialky.... nehovoriac o tom ze "nakladacie" rampy su aj v BA na viacerych staniciach (a ked nie su snad to nie je az tak komplikovane dobudovat na jednu kolaj, aj ked viem, zeleznica....), takze to nepotrebujes koncentrovat vsetko na rendez
Želeničné cargo opäť preberá výkony v medzinárodnej preprave, avšak na národnej úrovni sa naozaj oplatia viac nákladné autá, nehovoriac o cieľovej dodávke - rozvážaní napr. po dorazení kontajnerového vlaku.
Problem je, ze zeleznica nie je spasonosna bez zmeny. Su tam nejake terminy a kvoli "3 kamionom" nevypravia cely vlak. A kazde zdrzanie je strata pre firmu. Ak potrebujes nieco poslat napriklad Kosice - Senec a nakladny vlak pojde trebars aj o den neskor ako potrebujes, automaticky je kamion lepsia volba.
Ako by si napriklad zasoboval obchody kamionmi? Vies si predstavit tu dopravnu zpachu, kebyze ti na BA Vychodne pride vlak s tovarom pre 20-30-40-50 kamionov pre Bratislavu? A to sa bavime len o 1 vlaku. Do takeho vacsieho obchodu ide kamionov aj niekolko denne.
Presne tak si to viem predstaviť aj ja. Nech tam ráno nabehnú, zablokujú cesty a zabránia vstupu tej každodennej automobilovej invázie do mesta, pretože verejná doprava fungovať musí a zároveň nebudú preplnené cesty, lebo SC, DS, GA, TT, PK budú pekne v zástupe čakať za kamiónmi.
skôr by malo význam, aby sa kamionisti postavili na všetky vjazdy do Mesta, zablokovali vstup vozidiel (okrem hromadnej dopravy osôb a záchranných zložiek) a ako perličku by potešilo zablokovať aj niektorý z mostov ... fandím im a dúfam, že dosiahnu svoje ... keď vidím šermiara, ako tam príde a so silným prízvukom hovorí, že "nem móže nič robiť", tak je mi na grc
Ako píše si, náklad patrí na železnicu ako to bolo v minulosti, posledná časť cesty už po ceste. A čo sa týka toho, aby ich ľudia videli, tak všetkým akurát skomplikovali život, možno pár ich fanúšikom urobili radosť, ale som si istý, že touto formou ich ľudia podporovať nijako nebudú.
co sa tyka nakladnej dopravy, tu by som radsej videl na zeleznici (a na ceste len "poslednu milu"), takze aspon za mna velmi velku podporu nemaju....
ale je zaroven jasne ze za sucasne rozdelenie vykonov v nakladnej doprave primarne nemozu ti co prevadzkuju tu cestnu cast....
Je pravda, že iné riešenie asi nie je, ale aj tak mohli zvoliť inú trasu a nie jeden z hlavných ťahov do BA. Dá sa štrajkovať aj nerobením, čiže nevykonaním práce.
Parížske metro zažíva dnes 33. deň štrajku, riadne premáva len linka 1 a 14.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.