Áno. Potom už len boli vymenené podvesné armatúry za ťahové ale bohužiaľ bez zmeny geometrie. Spotvorené napojenie Rožňavskej na Slovinskú nebolo súčasťou tohto projektu.
Na Racianskej praskol asi vodovod, pekne podmýva trať, a o ceste ani nehovorím, zamŕza to riadne a šmýka sa…polícia a dispečing tam sedí v aute a čakajú
Trať na Kolibu stavalo Elektroline za neustáleho revu skúsených bratislavských vrchárov, že takto sa to stavať nedá, že to nebude fungovať, že tam budú padať zberače etc..
Podobne Trnávku robila firma Elektrizace železnic ale s tými istými osobami, ktoré potom založili Elektroline.
Určite súhlasím ale napríklad ako som už spomenul trať STU FAD-Koliba je podľa mňa vrchol dizajnu trolejového vedenia. Ako je verejne známe, trať na Kolibu má geometriu veľmi dobrú a esteticky vyzerá tiež skvelo.
Osobne som pri mojich šotovýletov navštívil už mnoho miest a tvoj spomínaný Taliansky štýl mi moc nesedí. Netvrdím že to nie je spoľahlivé a určite súhlasím že na križovatkách sú naše trate oproti nim spleť pavučín, ale v rovine resp. na častiach tratí bez armatúr vyzerajú trate ala post-komunistické CZ, SK, PL, HU oveľa lepšie.
Postačuje nielen pre slušné mestské rýchlosti, ale po zotmení aj pre podstatne vyššie, a to bez akýchkoľvek náznakov odskakovania alebo vypadávania. Je to dané jednak vynikajúcou geometriou a serióznym vyhotovením a jednak vyladením tvrdosti a prítlaku zberačov. Dávajú si tam záležať aj na estetike vedenia a opičie zmotance à la tukabel-tukabel ako na bratislavských križovatkách by tam nikto nepovolil.
Pretože pružnosť je potrebná len do určitej miery, nie do nekonečna.
Inak na pevných svorkách je napr. skoro celé Taliansko a pre mestské rýchlosti to postačuje, ono to musí byť udržiavané a nie ako v Pazardžiku.
Ten výložník je v #179692. A teda laicky mám pocit, že vyložník je izolovaný, teda je tam čosi ako izolátor, aj keď nie som expert na výložníky.
Inak mne celkovo ten dizajn ukotvenia pripadá nie veľmi fail safe. Tým, že výložník má v tomto prípade ťažnú funkciu, tak sila vedenia smeruje nadol a teda tá nešťastná svorka je "ťahaná" smerom k osi dráhy. Keďže predpokladám, že každá jazda trolejbusu spôsobuje mikrovibrácie, je to podľa mňa vždy otázkou čaasu, kedy sa svorka uvoľní a celý ten záves začne vedenie sťahovať k zemi. Ale vravím, toto sú moje laické úvahy.
Máš pravdu, na to nie je, až na tých ďalších smerom ku Gaštanovej. To by musel Ike špecifikovať, či ten ním sledovaný je izolovaný. Každopádne výložník bez izolácie už patrí len na nejakú nostalgickú trať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.