Neviem, nepoznam Brno a tamojsie realie natolko, aby som sa mohol k prirovaniu vyjadrit.
Hadam len tak, ze kazde uzemie je specificke a treba ho riesit samostatne a v suvislostiach. V podobnych pripadoch mozno hladat inspiraciu pre variantne riesenie, nie vsak hovorit, ze je to dokaz moznosti aj inde.
Je pravda, ze sa vyjadrujem k Petrzalskej trati, lebo v tomto pripade som dotknuty ucastnik konania.
Trat Petrzalka - Nivy - Flilalka riesi severo-juzny tah, to je aj to, co riesit ma. Je to cca polovica obyvatelov BA. To ze zapado-vychodny tah je nateraz nerieseny je pravdou, ale nie nedostatkom sever-juzneho tahu. Riesenim je tlacit na dokoncenie NS MHD, nie na jeho zrusenie.
A taktiez nemozes mna vinit za to, ze mesto nema dostatok odvahy, aby vyslo s farbou na povrch a verejne povedalo pravdu, ze metro nebude a patricne tak upravilo aj UP. Mestu ide o nieco ine (a uz som uviedol co). NA to, aby to dosiahlo, mlzi a zahmlieva a zneuziva pri tom ocakavania Bratislavcanov po dobrom rieseni dopravy a urbanizmu.
Co sa tyka celomestskych suvislosti - som presvedceny, ze nase navrhy nejdu na ich ukor, ale naopak s nimi ladia. Nezabudaj, ze pri kazdom navhu riesenia musis vykrit aj ich financovanie.
Pocuj sopliak. Nielenze som starsi ako ty, som aj mudrejsi, vzdelanejsi, rozumnejsi a inteligentnejsi (je smutne, ze si ma donutil k takejto sebachvale, ktora je vsak teraz na mieste). Ty si len pubertalny sopliak, ktory sa hra na velkeho a vcirka sa teraz "Igorkovi".
Ak je Igorko "od fachu", nech to preukaze svojou kvalifikaciou, teda systematickym vzdelanim a praxou.
Obavam sa vsak, ze to bude ako v tvojom pripade len vela kriku na zakrytie svojich rozpakov.
e #99479 Marcelllooo, to že sa hráš na vlastnom petržalskom piesočku je pravda, lebo tebou preferovaný nosný systém aspoň bez doplnkovej električky nepomôže mne ako obyvateľovi Karlovej Vsi vôbec a tak isto ani zvyšku Bratislavy.
Zasa sa budem opakovať, že ja považujem aj tento smer (Petržalka - Nivy - Filiálka) za potrebný a je len plus, že bude riešený, čím bude vybudované aspoň severo-južné prepojenie.
Ak by sa v budúcnosti realizovalo aj lacnejšie západo-východné prepojenie prostredníctvom rýchlej električky s prestupnou stanicou Nivy, prijímam tento variant.
Lenže, v územnom pláne je stále metro v starých trasách a stále sa s ním počíta. A tým, že sa bude čakať stále na metro a električky ako dočasné riešenie, dosiahne sa ďalšia stagnácia a hlavne nekompatibilita mestského vlaku a električky.
Už sa dávno nebavím o električke v Petržalke ako takej ako nosnom systéme, alebo vyššom subsystéme, ale o celkovom riešení v celom, nie len Petržalskom Meste.
Velmi spravne si postrehol uroven tu pritomnych mnohych diskutujucich a z toho prameniacu kvalitu diskusneho fora. Na forum som dosiel s istymi ocakavaniami (ktore som uz specifikoval) a preto tu marnim cas a energiu. Ked pride cas na to, aby som toto forum opustil, ucinim tak bez vahania. Ten cas a moment zatial nenastal.
Súdruženko Fester, nie ste mi ani po členky, aj keď ste odomňa možno aj o 15 rokov starší. Ja, aby som získal hlas od ľudu, sa nenabiflím výrazy "dopravná matica", "úzke hrdlo" a tak podobne. Ak sa nevenuješ doprave, nečítaš články a nevenuješ sa problematike, nemôžeš hodnotiť Igorka, ktorý je "od fachu".
Takze to nakoniec ani nebude GIS a budem si ho musiet urobit ja sam...
Tvrdil som a stale tvrdim, ze v pesej dostupnosti elektricky bude tak 20% petrzalcanov. Je to len hruby odhad.
Nevidim dovod nahradzovat busy elektrickami. Preco by sme to mali robit? Preco by to mala byt vyhoda?
Napojenie elektriciek na existujucu siet nie je vyhodou, ale limitom (oproti busom).
K Dubravke som sa nikdy nevyjadroval, len som odpovedal na priamo polozenu otazku o moznom technickom rieseni.
Dubravka ale aj Karlovka, Ruzinov, Racianska a vajnorska boli dopravno-urbanisticky riesene ako radialne sidliska s elektrickou a tomu bola prisposobena aj kompozicia. Petrzalka nie. Ved porovnavaj porovnatelne.
Nuz, ked je diskusne forum IMHD nehodne Tvojej urovne, preco na nom stracas cas diskusiou s mentalnymi i realnymi detmi? Mame slobodu prejavu, ku ktorej patri aj sloboda nenapisat nic!
Kto Ti káže tu diskutovať? Ak sú tieto "deti" pod tvoju úroveň, tak tu jednoznačne neprispievaj. Nikoho nezaujíma festerov plytký tunel v dopravnej matici, ktorý ústi v úzkom hrdle.
Tu sa rozpravam, az na niekolko svetlych vynimiek, so samymi detmi. Vacsinou mentalne aj telesne, inokedy len mentalne. Nie inak je tomu aj v tvojom pripade - ty si priam v tomto ohlade ukazkovym prikladom. Silne pubertalne az infantilne reci avsak skutek utekl...
Ze ma niekto v dopravnej kvlifikacii prevysuju nepochybujem a nemam problem si to priznat. Svoju kvalifikaciu vsak musi preukazat, co tu zatial neurobil nikto (z casti tr3mp, naznakmi mozno Martin Fundarek, a miestami aj intony a Valec).
Kvalifikaciou rozumiem systematicke vzdelanie (nie nutne akademicke) a prax. Verim, ze je tu vela dobrych dokumentaristov. Nemyslim si, ze by tu bolo vela dobrych dopravnych planovacov (ak nechcem pouzit termin inzinier pre moznost nespravneho pochopenia ako titulu namiesto spravneho konstrukter-planovac). Kvalifikacia sa preukazuje okrem odbornej stranky veci aj tym, ze clovek vystupuje slusne, sebaisto a nema problem vydokladovat svoje tvrdenia. V tomto tu zlyhava - vratane teba - drviva vacsina.
Re #99462 Marcelllooo: na taku mapu aby bol pri kazdom polygone uvdeny pocet obyvatelov byvajucich v nom nemam podklady a myslim ze zostrojit take podlklady je vlelmi komplikovane... Cize bola by to obycajna mapa ako mas na maps.google.com
tam ti navrhujem priblizit si petrzalku, pozriet chorvatske rameno a zistit ktore zastavane plochy su najdalej od neho a akej vzdialnosti (mas tam aj mierku)... a potom zistis ze vacsina petrzalky je v pesej vzdialenosti DO 10 minut.
Samozrejme pri tvorbe projektu je chobotina pozerat len do mapy a cisel, ale treba poznat aj dochadzkove vazby a realie. Cize ci tam bude tvoj lahky vlak, alebo elektricka, vzdy tam bude autobusova doprava ako doplnok k nej. A rozdiel medzi tvojim vlakom a elektrickou je ten ze
1) elektrickou mozno postupne nahradit cast doplnkovej autobusovej dopravy a vytvorit tak modernu siet elektriciek v petrzalke
2) elektricku mozno napojit na existujucu siet
to mas dve nenegovatelne vyhody
a este nieco...
najprv si pisal ze treba prerobit celu siet elektriciek na ten lahky vlak, nasledne ked si nevedel odpovedat na moju otazku, ako si predstavujes taku dubravsku radialu, si povedal ze sa k inym castiam nevyjadrujes.. no ja ti poviem ake mas moznosti v Dubravke...
a) dat trat pod zem, co je prilis velky luxus a zbytocnost, pretoze sucasnej elektricke je tam prisposobeny cely intravilan
b) dat trat do jamy
c) nechat trat ako sucasne eliny...
a pri bodoch b a c sa zastavim, pretoze v petrzalke vsetko odokryte tvori strasnu barieru (podla teba), ale tu v Dubravke a Karlovke by to zrazu slo...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider