Samozrejme, že električka rieši veľkú časť mesta, to čo tvoj RER vlak nerobí. Keď nemáme peniaze na električku, nebudeme mať peniaze ani na iný NS MHD vo zvyšku Bratislavy.
Marcela neber vazne petrzalka ma po rovnobezkach najvacsiu sirku zastavanej obyvanej plochy 2,5km ak to vydelis 2, za predpokladu ze ide elina stredom, tak to znamena ze najdalej vzdialene domacnosti budu 1,25km...
Za chodzu sa povazuje rychlost 4-5km/h, to znamena ze najvzdialenejsi obyvatelia su v dostupnosti cca 20 minut (pri 5kmh 15 minut)... cize ked uz tak nie 20% ale 50% je v dostupnosti 10 minut (statisticky, realne je viac domacnosti v strede petrzalky ako na okrajoch, cize este viac...)
a este zabudol poznamenat ze rovnaky pripad je aj pri tom jeho übervlaku, ktory narozdiel od eliny nemozno tak jednoducho rozsirit aby sa ta dostupnost do 10 minut rozsirila na vacsiu cast petrzalky...
"Normalne sa uvazuje s 6-8 min. pesou dostupnostou, ktoru cestujuci este akceptuje a chape sa tym bezna rychlost chodze, co znaci cca 500 az 650 metrov."
Ako kto, ja by som akceptoval v pohode aj 10 minút.
Vozidlá idúce cez Záhradnícku zo smeru ST Aréna (205 a 212) potrebovali odkloniť cez Miletičovu ale neexistuje zatrolejovanie odbočky zo Záhradníckej na Miletičovu tak museli využiť len dostupnú odbočku na Miletičovu smerom na ku kúpelom centrál a cez otočku na Jelačičovej sa napojiť na Miletičku tak, aby mohli pokračovať cez Miletičovu ako 201 a odbočiť na Mlynské nivy. Si v obraze, už?
"Preto si nalejme cisteho vina a prestanme snivat o metre kym na neho naozaj nemame ako peniaze, tak i pocet ludi a podme budovat system tak, aby bol zivotaschopny a riesil cele mesto."
Ale veď to bolo na tejto diskusii vyslovené už x - krát ešte predtým ako si sem prišiel. Všetci presadzujeme tento názor. ?
"a hlavne velkym argumentom za elektricku bolo, ze nebude treba prestupovat."
Nikdy nedosiahneš takú situáciu aby každý jeden cestujúci nemusel aspoň občas prestupovať. To sa nedá dosiahnuť taký stav. Okrem toho, ja by som prestupovanie ani nebral ako nejaký zápor, považujem to za normálny spôsob cestovania. ?
Pravidelne v utorky chodim spojom o 15.20 zo ZST Vinohrady a vzdy sa to tak robi. Hore sa stoji kvoli vyhybke, preco sa nestoji dole neviem, ale logicky by sa tam stat malo.
Ad Re #99385 Emo: Nejaké business centrum v betónových kockách so sadrokartónovým obkladom NIKDY nebude lepšou adresou, ako centrum mesta. A keďže cenu určuje ponuka a dopyt, tak keď sa všetky firmy pohrnú na Nivy, tak tam logicky budú aj najdrahšie office (slovensky kancelárske) priestory bez ohľadu na to, čo hovorí tvoje pozorovanie na realitnom trhu (slovensky trhu s nehnuteľnosťami).
Ad Re #99383 VLK: Teraz si práve sám dokázal, že žiadny hyperľahký nadvlak nikdy nemôže byť NOSNÝM dopravným systémom v Bratislave, keďže NIKDY nebude riešiť dopravu v globále. Parciálna časť prepráv na celkovom dopravnom trhu v Bratislave, spočívajúca v prevoze malej časti obyvateľov Petržalkovíc na Nivy, sa nemôže nazývať riešením dopravy v globále.
Ad Re #99394 Ike: "DPB nebude prepravcom pomocou lahkeho vlaku. Tuto dopravnu obskluhu by realizovali ZSSK, pripadne BID ako integracna spolocnost. Ja v tom problem nevidim."
Ako samozvaný odborník by si si konečne mal urobiť poriadok v základných pojmoch a nepliesť si ich s dojmami.
Dopravný podnik ani ZSSK nie sú a ani nikdy nebudú prepravcami, pretože sú dopravcami.
Dopravcom ľahkého vlaku (definícia???) môže byť Zločinecká spoločnosť ale rozhodne nie BID. Čiste integračná spoločnosť nemôže byť dopravcom, nemá licencie. Ani na prevádzkovanie dráhy, ani na prevádzkovanie dráhovej dopravy.
Samozvaný dopravný odborník v rozčúlení dokazuje stále jasnejšie a jasnejšie, že o dopravu ledva zavadil a chce tu strúhať formu.
Ad Re #99383 VLK: Keď chce nosný dopravný systém v Bratislave, ktroým je a bude električka, prestať ignorovať 150-tisícovú Petržlenovku, objaví sa istý domovník z Fosterovej a začne ryčať, že električku nechce.
Ostatne, nieto divu, aj v Prahe sa v združení "Chceme metro, nechceme rychlodráhu" zhromaždili dve skupiny ľudí: egoisti a debili.
Poprosím administrátorov tejto stránky, aby túto vetu zapísali do siene slávy:
"DPB nebude prepravcom pomocou lahkeho vlaku. Tuto dopravnu obskluhu by realizovali ZSSK, pripadne BID ako integracna spolocnost. Ja v tom problem nevidim."
Ad Re #99382 intony: Tak ako električka neobsluhuje celé mesto, ikdy nebude plošne obsluhovať celé mesto ani ten tvoj vysnívaný, hypotetický. ľahký nadvlak v plytkom tunelY. A električka má rozhodne väčšie možnosti a perspektívu byť nosným dopravným systémom v Bratislůave. Vlak na to nemá a nikdy nebude mať. Vedenie železničnej trate v plytkom tunelY v trase súčasných a budúcich električkových radiál NEMÁ ekonomické ani dopravné opodstatnenie.
urobil som pokus o komunikáciu s Tebou. Nedá sa. Ty mi len povedz načo ty žiješ. Toto mi ty len povedz.
V prvých dvoch odstavcoch diskusia skončila, tam si naschvál nezobudený, nechceš vidieť, vnímať ani počúvať. Spáchaj samovraždu. ☺
Máš jediné šťastie, že si si vytvoril samostatné pomenovanie. Tvoja urbanistika je možno o tom aby sa určovali, stanovovali a riadili smery rozvoja a aby sa podľa toho ostatní chovali. Pretože sa tento žvást nápadne chce podobať urbanizmu odpovedám, že to je tvoj chumajský výmysel.
Ty si zlyhanie. Možno máš utvorený názor na problematiku územného plánovania, beriem, ale nemáš ani potuchy o rozmere veci. V čom je to územné plánovanie také spásonosné, ha ?
Ty si systémová chyba.
1. Z ohrozeného vozidla sa jednoduchšie uniká a prevádzajú záchranné práce
a) v tunelY, ktorého únikové východy ústia v suteréne Rovniankovej 14
b) mimo tunela, na otvorenom priestranstve
2. nástupištia umiestnené v plytkom tuneli sú dostupné
a) priamo z ulice bez prekonávania výškového rozdielu
b) eskalátormi, nájazdovými rampami, schodmi
3. pobyt v podzemí je na základe odborných štúdií vhodný
a) pre ľudí, pokiaľ možno čo najčastejšie, niekoľkokrát denne
b) pre krtkov, potkany, dážďovky a domovníkov
4. priame prepojenie električky na zvyšok trate spôsobí
a) nutnosť prestupu, lebo Ty budeš neschvál prestupovať
b) optimálne prepojenie Rače a Vajnor, slušné priame prepojenie Dúbravky a Ružinova
5. Považujem za vhodnejšie, že sa koľajovou dopravou z Petržalky dostanem
a) s jednou linkou každých 10 a viac minút na Nivy a Trnavské mýto, kde chodím kupovať elektronické kľúče
b) s piatimi linkami každé 2 minúty do centra mesta a ďalej do piatich lokalít s perspektívnou rozvoja
6. Vyhodnotenie
Odpovedal som jeden až päť krát po a) lebo som hlúpy.
Dôkaz namiesto sľubov.
Uz konecne bud konkretny a povedz mi co chces...
Chces lahky vlak v hlbenom tuneli miesto elektrickovych radial? to akoze cela karlovesska a dubravska radiala pojde pod zem? nie je to tak trochu plytvanie peniazmi?
alebo ako si predstavujes trasovanie toho tvojho BID vlaku mimo petrzalky?
vobec neberes do uvahy sucasne dochadzkove prudy ale vymyslas si kadejake bludy s nivami... je mozne ze cast prudov sa tam prenesie, ale nie vsetky a nie cela BA... Dubravska radiala je plnefunkcna odmysliac si nestastnu molecovu a uplnu preferenciu IAD... ale to nie je vec systemu, to je vec zanedbavania...
Takže električka typu T3 spĺňa všetky tvoje požiadavky na ľahký mestský vlak, keďže si dodal len jedno kritérium - hmotnosť do 12 t na nápravu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Za chodzu sa povazuje rychlost 4-5km/h, to znamena ze najvzdialenejsi obyvatelia su v dostupnosti cca 20 minut (pri 5kmh 15 minut)... cize ked uz tak nie 20% ale 50% je v dostupnosti 10 minut (statisticky, realne je viac domacnosti v strede petrzalky ako na okrajoch, cize este viac...)
a este zabudol poznamenat ze rovnaky pripad je aj pri tom jeho übervlaku, ktory narozdiel od eliny nemozno tak jednoducho rozsirit aby sa ta dostupnost do 10 minut rozsirila na vacsiu cast petrzalky...