Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #99342:
Môj postoj k tomuto som už spresnil v #99318 ?
Marcelllooo, prosim odpovedz mi jasne a strucne

AKY JE ROZDIEL MEDZI ELEKTRICKOU A LAHKYM VLAKOM???
este stale si neodpovedal...

- ja vravim ze je to to iste, akurat elektricka ma sirsie moznosti napojenia na BA siet, jednoduchsiu realizaciu vystaby a jednoduchsiu obsluhu trate... k tomu jednoduchsia vystavba zastavok.. a k tomu este navyse moznost napojenia potencialnych elektrickovych vetiev...

- este sa ta opytam jedno.. keby sa staval lahky vlak, islo by na napojenie trate na siet ZSR a DPB by sa stal tak dalsim zeleznicnym dopravcom, nebolo by to prehnane zbytocne na to ze by to nemalo ziadny efekt?
Reakcia na: intony #99379:
Marcellooo asi cestuje každý deň na Nivy a myslí si, že spolu s nim aj celá Petržalka. ? ?
Reakcia na: Emo #99387:
demografiu na 20 rokov dopredu mozno urcit velmi presne, lebo vsetko co s nou suvisi sa odohrava teraz... ale to je jedno, aj tak pise blbosti, lebo medzi elektrickou a lahkym vlakom nie je z hladiska cestujuceho ZIADNY rozdiel
Reakcia na: Marcelllooo #99367:
"Nepoznam geograficku lokaciu "Petrzlenka".

Vieš dobre, že ide o Petržalku. ?
Reakcia na: Emo #99388:
tak tak... vid Vychodne 🙂
Reakcia na: VLK #99374:
este si zabudol najkrajsi priklad eliny ako nosnej chrbtice a sice Raca... a to je tam dokonca aj sidlisko...
Reakcia na: Marcelllooo #99376:
"Elektricka v Petrzalke bude aj tak len obsluhovat max. 20% jej obyvatelstva, ktori su v 10-minutovej pesej dostupnosti."

Nepravda. Tí ostatní sa na ňu budú môcť dostať doplnkovými linkami.
Reakcia na: Marcelllooo #99351:
"Hovoris, ze elektricka bude lepsie obsluhovat uzemie Bratislavy. Bude tomu tak aj vo vyhlade 2015, 2025, 2030? Preco?"

To nemožno presne predpovedať o žiadnom dopravnom systéme. Lebo to značne súvisí s demografiou obyvateľstva a tú takisto nemožno presne predpovedať. Sú len predpoklady vývoja. ?
Reakcia na: VLK #99374:
Presne tak. ?
Reakcia na: Marcelllooo #99348:
"Kapacita je na hrane - to ano, ale ze by nestacila je odvazne tvrdenie. A znovu sa budem opakovat - na hrane je len na niektorych relaciach, ktore v kratkej buducnosti maju odpadnut..."

No vidíš. Sám priznávaš, že kapacita je miestami na hrane. To ale tiež nie je ideálny stav ❗ Keď je niečo na hrane, to znamená, že ešte síce ako - tak vyhovuje, ale sa to môže veľmi rýchlo zvrtnúť do stavu, ktorý už vyhovovať nebude. Trolejbusy teda tento problém neriešia, lebo ich kapacita je plus mínus taká ako pri autobusoch. A opakujem, ja osobne neverím, že po dokončení Mlynských Nív sa tam presťahujú firmy z historického centra. Prečo? Lebo na to nevidím dôvod. Tam budú skôr firmy nové, ešte len vznikajúce. Ak nastane odliv cestujúcich do centra, tak len minimálny. ?

"Navrhovana elektricka do Petrzalky takouto nie je - robi sa len preto, aby sa robila a aby sa odstranila stavebna uzavera v okolo Kanala, ked uz primator chodi po tych realitnych veltrhoch..."

A to máš odkiaľ takúto informáciu? ?
Reakcia na: S499.1023 #99338:
ved viem ze MHD v BA nie je atraktivna... ale BA ako mesto nerobi nic pre to aby ju z hladiska dopravcov zatraktivnela, prave naopak
Reakcia na: Marcelllooo #99376:
P.S. To, ze jeden druh dopravy riesi nejaku cast mesta este neznamena, ze je to NS.
- v globálnom aspekte to ani netvrdím, ale v danej lokalite je to nosný systém dopravy...

Čo sa týka bodov NS:
- riešenie hlavnych (nosnych) dopravných prúdov -> u električky je tomu tak, aj keď nepokrýva všetky, ale nikde NS nepokráva všetky možnosti, ani v Londýne sa nedostaneš všade metrom...
- to súvisí aj s tým pokrytím sieťou....

Elektricka v Petrzalke bude aj tak len obsluhovat max. 20% jej obyvatelstva, ktori su v 10-minutovej pesej dostupnosti.
- nie je pravda... napr. koľko % obyvateľstva obsluhuje električka v Karlovke a predsa je nosným sytémom v danej oblasti - aj prostredníctvom doplnkovej trolejky DD - Molecova...
Tebou preferovaná trať je na tom rovnako...
Reakcia na: Marcelllooo #99376:
A vlak nebude obsluhovať 20% obyvateľstva?

Všetky tie bezkolíznosti, atď., može spĺňať a bude spĺňať ešte desiatky rokov, pretože metro nie lenže sa nevybuduje, ale ani nepokryje svojou sieťou celé mesto a tobôž nie tvoju druhú srdcovú bezelektričkovú, ale tebou preferovanú trolejbusovú líniu Gagarinova - Dolné hony ? ALEBO ÁNO? AKO?
Reakcia na: Marcelllooo #99373:
Fakt? Veď si mi pred nedávnom omieľal, že nosný systém sa má predsa podľa tebe budovať v električkových koridoroch a líniach ? V Dúbravke, Karlovke, v Ružinove sa NS MHD dá budovať, aj keď už teraz tam nie je miesto na hĺbenie, ale v rozhľahlej Pétržke to už možno nie je. Si smiešny a to čo predvádzať je rovnako smiešne na základe tomto príspevku, kde si odporuješ. ?
Reakcia na: S499.1023 #99378:
Problémom je, že on ale vôbec nevie čo pojem NS MHD znamená. A keď mu to tu niekto náhodu aj napíše, tak to odignoruje.
Reakcia na: Marcelllooo #99372:

a) Preferencia sa na radiálach i centre rieši, aj keď pomalým tempom, ale rieši.

b) A ako je reálna výstavba metra? Kedy? Ako?

c) Prečo chodí linka 95 v 3-minútovom intervale napchatá, pričom ešte polovička ľudí prestupuje na električku, alebo sa peši vydá na Kamenné nám.?

d) Navrhujem zrušiť prevádzku električiek na nábreží a nahradiť ich trolejbusovým subsystémom linky 133, pretože tá môže pokračovať až na najcentrálnejšie Nivy a tak pomôžem obyvateľom Karlovej Vsi, pretože predlžovanie električky na Nivy je neefektívne. Práve to si povedal.

e) Všetci vieme, že Petržlenka je to isté čo Pétržka a Karlova Ves je to isté čo Karlovka a Karldorf.


1. V Petržalke, na Nivách, Vrakuni, Podunajských a Gagarinovej električky absenutú. To je pravda. A prečo absentujú? Pretože sú tu mestské vlaky a metro, ktoré samozrejme rieši západo-východný smer cez Nivy, Gagarinovu do Vrakune a Podunajských Biskupíc, však? ? ...
Počul si o oficálnych návrhoch ET na Dolné hony, do Vajnor, do Devínskej Novej Vsi, na Pribinovej? Potom by neabsentovali. A nestáli by 100 mld.

2. Ja viem, že RER nie sú električky. Aj viem, že RER dopĺňa metro. Tu bude tvoj "RER-TEN-KS MHD" dopĺňať nie metro, ale električku. V tom je dosť podstatný rozdiel.

3. Opakujem, neupieram túto líniu, snažím sa ti len vyvrátiť, že stagnácia električkovej dopravy je škodlivá.

Je jednou časťou severo-južnej línie, ale nie je v územnom pláne a obchádza to je roky-rokúce plánovené a je zakotvené v ÚP.

Tvoj boj proti električkám je márny. Odporúčam cestovanie po Európe, do miest kde sú električky NS. ☠
Reakcia na: Marcelllooo #99373:
Ako môžeš v jednej vete tvrdiť súčasne, že sa nosný systém do Petržlenovíc postaví aj nepostaví?
Reakcia na: Marcelllooo #99372:
Definuj ľahký a ťažký vlak.
Reakcia na: VLK #99374:
Spravne - nebude to jediny ciel ani ciel cielov. Bude to vsak hlavny dopravny prud a to jednoducho preto, ze sem bude smerovat vacsina zamestnanych. Tym padom sa rozlozi doprava minimalne v priestore a nebude taky napor na dopravu do centra. Nehovoriac o dalsich s tym spojenych synergickych efektoch.

Volnocasove aktivity a mimopracovne aktivity ostatnu aj v centre, ale tym, ze dojde k rozlozeniu naporu v case a priestore, nastane situacia, kedy sa aj doprava bude dat (a bude to vhodne) riesit diverizifikovane a distribuovane v case a priestore.

Re #99375 VLK: Bratislava ma ale aj ine mestske casti a ine rozvojove oblasti ako tie, ktore si psominal: Petrzalka, Nivy - Prievozska - Gagarinova, Kosicka, Vrakuna atd, kde sa planuju velke investicie a ktore poctom obyvatelov tvoria polovicu obyvatelstva BA a ktore nie su obsluhovane elektrickou. A z tohoto jednoducheho dovodu nie je NS MHD v Bratislave a v najblizsom obdobi (vyhlad 2025) ani nebude. Proste sa to neplanuje a nie su na to peniaze.

Elektricka v Petrzalke bude aj tak len obsluhovat max. 20% jej obyvatelstva, ktori su v 10-minutovej pesej dostupnosti.

Kriteria, ktore elektricka v BA nesplna na to, aby bola NS MHD su napriklad tieto (a bolo to tu vela razy spominane):
- bezkoliznost (alternativne preferencia)
- bezbarierovost
- riesenie hlavnych (nosnych) dopravnych prudov
- suvztaznost na regiony a periferie
- rychle prepravne casy z kazdeho bodu vsade (V Parizi je to napr. v ramci celeho velkeho mesta do 30 min z jednej strany na druhu)
- pokrytie sietou celeho mesta

P.S. To, ze jeden druh dopravy riesi nejaku cast mesta este neznamena, ze je to NS.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.