Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #99351:
tu by som sa rád pozastavil - v ktorých ohľadoch napr. električny nespĺňajú kritériá nosného systému? Pokiaľ viem, v Karlovke je NS električka, trolejbus je doplnkový a pomocný systém, v Dúbravke je to zase električka, autobus je doplnkovým systémom, v Ružinove platí to isté, čo v Karlovke, čiže električka plus trolejbus a plus autobus, račianske rameno to isté... Mestské časti, ktoré majú električku, tak tam platí, že je aj nosným systémom. Čiže znova otázka - ktoré kritériá nie sú splnené?
Reakcia na: Marcelllooo #99348:
nechcel som zasahovať do diskusie, nakoľko si mnohé veci ešte len preverujem a až potom sa budem vyjadrovať....

Ale rozhodne nesúhlasím s týmto tvrdením. Prepravné prúdy sa síce čiastočne presmerujú do oblasti nív, ale keďže nivy nie sú celá Bratislav, nie je možné povedať, že tam bude gro cieľov ciest... Celá petržalka určite nebude pracovať na nivách, rozhodne ani nie jej podstatná časť... a rovnako sa zabúda napr. na prepravné prúdy pri návrate z voľnočasových aktivít, ktoré budú práve naopak zásadným spôsobom zasahovať do všetkých iných oblastí s výnimkou nív (kde bude administratíva).
Reakcia na: Marcelllooo #99372:
Doplnenie - a ak sa bude realizovat elektricka do Petrzalky - NS MHD sa v Petrzalke nepostavi nikdy - nebude proste kde.
Reakcia na: intony #99369:

A. Na to, aby mala elektricka v Bratislave take charakteristiky ako ma ta v Parizi, musel by si kompletne prerobit celu elektrickovu siet, urcite v centre a na radialach minimalne preferenciu vyriesit.

Spomeniem len tolko - ani sucasna trat do Petrzalky nebude mat taketo charakteristiky ako tie tri trate v Parizi. Proste sa to realne neplanuje. Situacia je jednoducho uplne ina.

B. To by platilo az po uplnej prestavbe elektrickovej trate. Je to realne? Kedy? Ako? A co rozsirovanie?

Ak si odpovies uprimne, sam zistis, preco hovorim to, co hovorim.

C. Nie, neriesi. Okrem skutocnosti, ze dalsim hlavnym prudom je mesto, pripadne Prazska-Mlynska dolina-Patronka, co zase elektricka neobsluhuje je to aj dovod, ze kvoli CMO ludia preferuju priamy spoj, ci prestupovanie pod Novym mostom, lebo vyrazne zrychluje prepravne casy. A to uz nehovorim o tom, ze len max 20% petrzalcanov je v 10-minutovej pesej dostupnosti (a to sa pri pesej dostupnosti bezne uvazuje o dochadzani 6-8 min).

D. Nic nechcem petrzalcanom upriet, prave naopak. Diverzifikaciou dopravy a rozdelenim dopravnych prudov na viac smerov (cez Apollo, cez Stary most a cez Novy most) im naopak pomozem sa dostat blizsie a rychlejsie k svojmu cielu pricom kvalita cestovania bude prinajhorsom porovnatelna s dnesnou, pravdepodoben by vsak bola lepsia (prave kvoli diverizifikovanosti a z toho prameniacemu rozlozeniu naporu v case a priestore).

E. Petrzalka mi je jasne, co je. Nie to vsak termin zhodny s tym, ktory si pouzival doteraz.

Re #99371 intony:
1. Samozrejme, ze netvori a to z jednoducheho dovoduu, ze v Petrzalke, na Nivach, Vrakuni a Podunajskych a Gagarinovej elektricky proste absentuju. Zakladnu chrbticu tvori kombinacia elektrickovych, autobusovych a trolejbusovych liniek. Podla lokality.

2. Omyl. RER v Parizi nie su elektricky, ale vlaky. A to dokonca nie lahke vlaky, ale normalne regularne osobne expresne supravy, ktore jazdia v plytkom aj hlbenom tuneli a len mimo mesta v zareze. Prevadzkuje ich SNCF, francuzske zeleznice, na zaklade spoluprace s mestom Pariz a su integralnou sucastou Parizskej MHD. Je to nieco velmi podobne, co by sa malo urobit v BA podla memoranda o spolupraci medzi ZSSK a DPB v pripade NS MHD, o ktorom hovorim ja...

3. Ano, linia Petrzalka - Nivy - Filialka je len jednou castou a bez zapadno-vychodnej linie s okruhom v centre je to system nedokonceny so vsetkymi dosledkami. Dolezite ale je, ze to uz k vyslednemu NS MHD konverguje a bude stacit dobudovat uz len jednu liniu miesto dvoch.

Elektricka nielenze nic z toho co ma NS MHD riesit nevyriesi, ba nevyriesi nic ani zo sucasnych dopravnych problemov.
Reakcia na: Marcelllooo #99368:
Ja si myslím, že v Bratislave tvorí základnú chrbticu verejnej dopravy električka, to je pre ňu špecifické. Presne ako istý RER a metro v Paríži.
V Prešove zas tvorí základnú chrbticu trolejbus.
Jednu trasou mestského vlaku z Petržalky na Nivy nemôžeš nazvať základnou chrbticou MHD BA, ale iba základnou chrbticou MHD PETRŽALKA, no však bez niekoľkých rebier, pretože mu bude chýbať spojenie Petržalka - Kamenné nám. - Hlavná stanica, ktoré je ukotvené v trasovaní NS MHD v ÚP.
Reakcia na: Ámos #99247:

"V bratislavskom mestskom zastupiteľstve by mohla nastať zmena vo funkciách dvoch námestníkov primátora Milana Cíleka a Tomáša Korčeka, ako aj vo funkcii predsedu poslaneckého klubu SDKÚ-DS Valentína Mikuša, ktorí výzvu taktiež podpísali."
správa tasr v http://www.bratislavskenoviny.sk/77869/samosprava/v-bratislavskej-sdku-ds-sa-ocakavaju-zmeny
Reakcia na: Marcelllooo #99367:

a) A to že tam nie sú je dôvod? Nie. Ja predsa žiadam, aby mala električka v Bratislave i Petržalke aspoň takú charakteristiku, ako si spomínal. Niečo medzi autobusom a metrom.

b) Väčšia sieť plne preferovaných električkových tratí obslúži väčšiu časť mesta, ako dve trasy metra.
Väčšia sieť električkových tratí nestojí 100 miliárd, ako si dovolíš vravieť, pri nejakých vynútených nákladoch, ktoré by boli, okrem iného, pri tvojom hĺbenom metre v Dúbravke, Karlovej Vsi a Ružinove.
Načo teda plytvať 100 mld., keď môžeme mať iný perspetívne veľmi spoľalivý systém.

c) Máš pravdu, bude to jedným z hlavným ťahov, čo však mesto robí, rieši pre Petržalku aj druhý veľmi dôležitý prúd.

Týmto chcem nadviazať na reakciu #99363, kde som nechcel povedať, že sa majú koľaje na nábreží zrušiť, ale bolo to myslené tak, že by tadiaľ pre Karlovešťanov premával iba subsystém linky 133 ?, pretože prepravný prúd tam nie je až taký silný a električky by si nechal obchádzať historické centrum cez tunel a Obchodnú k Filiálke.

Je to presne to isté, čo chceš spraviť pre svoju drahú Petržalku. Chceš upreť, nie pravom zmysle slova, ľudom smer Staré Mesto a nechať aby sa čvachtali iba autobusmi/trolejbusmi do centra, alebo mestkým vlakom na Nivy.

d) Petržalka = Engerau

e) vyššie rozpísané.
Reakcia na: intony #99358:
A vsimol si si, ze som spominal isty RER v Parizi, ktory tvori, spolu s metrom, zakladnu siet a chrbticu verejnej dopravy? Co si myslis o tom? Co si o tom myslia ostatni?
Reakcia na: intony #99358:
Lebo v Parizi nemaju skusenosti s trolejbusmi a ziadne tam nie su. A taktiez preto, ze uvedene linky maju uplne ine charakteristiky ako planovana trat do Petrzalky.

Ako, ze si na to neprisiel sam?

Re #99360 intony: Ak sa na metro rezignuje, tak tu nebude nikdy nic.

Stale cakam na preukazanie tvojho tvrdenia, ze elina lepsie obsluzi mesto nez NS MHD.

Re #99361 intony: Ano, bude to len jeden z troch hlavnych dopravnych tahov. Preco sa neriesia aj ostatne sa musis spytat na magistrate, ja nie som ten spravny hrob na plakanie - ale zrejme to bude uplne prozaicky dovod: nedostatok financii.

Oblast Nivy bude spadova - vid Uzemny plan mesta Bratislavy.

Do centra ludom cestovat pomocou MHD nikto neupiera a ani to robit nebude. Kludne mozu ist autobusom, bude dostatocny, pre tento dopravny prud.

Re #99362 intony: Nepoznam geograficku lokaciu "Petrzlenka".

Re #99363 intony: Hlupost. Existujuce trate nie je nutne rusit - v pripade nedostatocneho vyuzitia ich staci nevyuzivat.

Rusit existujucu trat a nerealizovat planovanu trat s alternativnym riesenim nie je ekvivalentne.
Reakcia na: Marcelllooo #99345:
Bože ja som to tušil. Príde skrutkár a zablve celé fórum. Takže ešte raz:
1) Ty si už doložil nejakú svoju kvalifikáciu v odbore dopravy?
2) Si schopný ten svoj ľahký mestský vlak aspoň definovať?
Reakcia na: intony #99361:
a ďalšia vec je, že určite tam nikto nebude chodiť autom, ale všetci vrátane generálnych riaditeľov určite budú využívať TGV Pe-Nivy ?
Reakcia na: Ámos #99359:
kĺby? ? som si nevšimol, že by to tam bolo v článku napísané. tak to je potom ešte horšie, mali radšej kúpiť 6 nových 12mil. kĺbov (tuším pri citybuse tu lietali cifry od 12 do 14 mil. za kus), ako prerábať 14 starých, ktoré aj tak už možno sú po životnosti a onedlho budú zlikvidované...
keby všetky tieto čiastkové prachy, čo dali do takýchto zbytočných reko busov naskladali na kopu, tak tu už možno máme polovicu kĺbov nových...
Reakcia na: intony #99361:
Ak ti môžem dať porovnanie, je to presne to isté, ako keby si Karlovešťanom zrušel električkovú trať na nábreží v Podhradí a nechal by si iba rýchlu zrekonštruovanú električkovú trať smer Slovany, pretože by si vravel, že ľudia už nebudú cestovať na Kamenné námestie, pretože sa všetok život presunie do Slovanov a Filiálky, pričom na smer Podhradie a Hviezdoslavovo nám. im bude stačiť trolejbusový subsystém v podobe linky 133 ?
Reakcia na: Marcelllooo #99350:
Ty preukáž, že hlavný prúd bude Petržlenka - Nivy.
Reakcia na: Marcelllooo #99350:
Niekto sa ti tu stále snaží povedať, že smer PETRŽLENKA - TWIN CITY - SLOVANY - TRNAVA CITY bude iba jedným z hlavných smerov a ja ten smer v žiadnom prípade neupieram, no upreš ľudom ten dôležitejší, pretože ľudia chodili a stále aj budú cestovať do najcentrovanejšieho centra. Máš to nejako vypočítané? Podlož, že ľudia budú odrazu viac chodiť do oblasti ASMN ? ? ? ❗
A západo-východné spojenie je kde? Západná časť mesta už nepotrebuje spojenie na Nivy?
Reakcia na: Marcelllooo #99351:
Pretože, ani vo výhľade rokov 2015, 2025, 2030, 2033 nebude Bratislavu pokrývať žiadne metro, iba električková sieť s preferenciou a nekompatibilným petržlenkovým ľahkým mestkým vlakom z Petržalky na Trnavské mýto.
Reakcia na: kecho #99357:
to je na reko klbakov, nie kratasov. aj tak je to divne ze investuju 70mil. do reko starych vrakov ked chcu kupovat nove klbaky za tri roky v pocte 240 kusov. takze jedno z toho je blud a vieme aj co ?
Reakcia na: Marcelllooo #99353:
e #99353 A už je to tu... Marcelllooo, ale ja vôbec nechápem načo ju vôbec stavali, keďže existujú oveľa lacnejšie subsystémy ako sú trolejbusy ? ?
Reakcia na: Jezo #99337:
14 krátkych busov za 70 mil bez dane? to by už nebolo lepšie a hlavne efektívnejšie kúpiť za tú cenu napr. nejakých 8 ks 9,5-miliónových solarisov, prípadne 10 kusov nových krátkych busov?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.