Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Martin Fundárek: Trosku nerozumiem trese 13ky, ktoru si tu popisal: "... v trase Koliba - Búdková - Mlynská dolina - Stromová - Vlárska a iba v zozname liniek na rube sa dočítate, že "13 Brečtanová - Vlárska (prechodne iba po Búdkovú) ...". Nech to spajam ako chcem, je to nejake domotane. Chapal by som to ako nejaky (takmer) okruh z Koliby cez mesto na Budkovu, dalej cez Mlynsku dolinu na Kramare (Vlarsku) - lenze to mi tam nesedi ta Stromova ulica, ktora vedie z Kramarov do mesta a nie do Mlynskej doliny - to je dnes Limbova. Hoci, ulice sa tiez menia, ale neviem ci az takto. Pochopil som to spravne? Ale "13 Brečtanová - Vlárska (prechodne iba po Búdkovú)", to uz nechapem vobec, ved Brečtanová - Vlárska je spojnica Koliby a Kramarov cez existujuci most a neexistujucu cestu za nim. A Budkova je pri Slavine ...
#9844> ... 46 bola nahradená linkou 37 a tá jazdila až do Dúbravky...
Pardón.
#9842> Okrem toho, čo napísal Hroch, sú pod linkou 13 vedené záložné vozidlá - vidno to napríklad na zálohe v Rači, ktorú zvyčajne robí K2S.
#9824> #9826> #9838> a iné:
Linka 37 pôvodne vznikla ako náhrada za linku 2 a jazdila z Hlavnej stanice po Malinovského (=Šancová) a Vajnorskej na Jurajov dvor. Bolo to jednak kvôli výstavbe podchodu na Centrálnom trhovisku (=Trnavské mýto), jednak vraj v tom čase bol nedostatok električiek, pretože sa otvorila linka 8 na Pošeň a nové vozidlá neboli...
Linka 46 skutočne vznikla ako náhrada linky 11 (jazdila v úseku Národné divadlo - Mostová - Fučíkova [=Medená] - Čerevnej armády [= Grösslingová] - Karadžičova - Legionárska - Malinovského - Jiskrova - Legionárska - Karadžičova - Črevenej armády - Fučíkova - Kúpeľná - Palackého - Národné divadlo). Nejaký čas myslím jazdila do Dúbravky, nejaký čas odbočovala z Harmincovej do Karlovej Vsi.
Neskôr bola linka 46 nahradená linkou 37 a chodila až do Dúbravky, najprv cez Brniansku, neskôr cez Kramáre (to už samozrejme nechodilo cez Jiskrovu).
42 chodila z Pošne po Šmidkeho (= Ružinovská) a ďalej v trase dnešnej 212 k Vojenskej nemocnici. Takto z voleja som si nie istý, ale mám dojem, že smerom na Kramáre chodila po Obchodnej a Poštovej, smerom späť cez Kollárovo nám.
101 mala jazdnú dobu 77 minút, ak sa dobre pamätám.
111 jazdila od Slovnaftu na obe strany: jednak do Výhrevne, Spaľovne a Obaľovne, jednak do Ketelca, Lieskovca a k Štátnym lesom. Na rozdiel od dnešných liniek 77 a 79 nejazdila v sobotu a v nedeľu - vtedy k Spaľovni jazdili tri či štyrikrát denne vozidlá z linky 22 ako neverejné spoje.

Inak mapám niekedy nemožno úplne dôverovať, pretože sa niekedy robili nie podľa existujúceho stavu, ale podľa výhľadu k dátumu vydania. Keďže medzičasom uplynulo pár mesiacov, výhľady sa menili... Tak možno napríklad nájsť v mape linku 13 v trase Koliba - Búdková - Mlynská dolina - Stromová - Vlárska a iba v zozname liniek na rube sa dočítate, že "13 Brečtanová - Vlárska (prechodne iba po Búdkovú)".
andrej (anndy008): 13 je... ako by som to nazval... doplnkova linka. jazdi to vtedy, ked z nejakeho dovodu nejazdi 1 az na stanicu, pripadne nejazdi vobec. jazdi to po povodnej trase trinastky z 80tych rokov (ad historia 🙂 ). sranda je, ze to zasadne nikde nema vyvesene cp a ludia sa tej veci fakt boja, xixi 🙂
Zdravim v novom tyzdni.

Postreh - isiel som dnes vynovennou 7812+78xx (tic-tac) a celkom sa to dalo. Sice bolo este vo vnutri citit farbu 😃 a miestami to vyzeralo na stetec 😃, ale zatial cista a O.K. Prijemna a pekna vodicka, isla s tym super, elina sla tichucko a pekne. A navyse kurila, co celkom bodlo.

Postreh II - otazka. Neviete, co je to za linka elinova c. 13? Dnes rano prisla na safko - 13-ZST vinohrady. Ludia cumeli (ja tiez trochu), ale odvazit sa nastupit urobil iba malokto 😃. Aka je to teda linka? - diky
KLF: mám tiež 30, takže si ešte pamätám takéto pikošky. Najväčšia sranda je, keď niečo takéto spomeniem mimobratislavským kolegom a potom vidíš ako mlčky rozmýšlajú a skúšajú si to skonštruovať v hlave ako to asi mohlo vyzerať. Dumkajú, pochybujú, nejde im to do hlavy, že kade to vlastne išlo, však tam je teraz to a hento.... však tade to ísť nemohlo atd. Kolegovcov potom odkážem na stránky (ešte že sú) s historickými fotkami Blavy.
To sa ale BA zmenila za posledných pár rokov.
Kdo má zájem, tak 21.9 tj. v sobotu se koná den otevřených dveří v Karose. Představeny budou všechny typy autobusů, prohlídka montážních linek, nové lakovny a muzea.
28-29.Sept.2002 bude DP mesta Drážďan (Dresden)oslavovať 130 rokov električiek!
rtin Fundárek: Kazdopadne, v jednej z map je zakreslena nova linka c. 49 z Kramarov cez Sancovu na Jelacicovu. No uz o rok je na trase Voj. nemocnica - NOU, kde je vlastne dodnes.

Ked som zacal zbierat mapy Blavy z jednotlivych rokov (tusim som mal 10 rokov), velmi ma zaujala historia linky c. 49. V priebehu 80. a 90. rokov je z roka na rok streidavo ukoncena pri Vojenskej nemocnici alebo na Dumbierskej. Ako keby sa po cele tie roky nevedeli rozhodnut.. 🙂 Nakoniec to skoncila pri Voj. nemocnici so zachadzkami na Dumbiersku, takze kompromis.

d3k0: Netreba zabudat, ze skor ako jazdila linka c. 116, v Cunove sa vystriedali linky "C" a 101. Najma ta 101-ka musela byt sialenstvo - za zlatej ery: Cunovo - Rusovce - Jarovce - Petrzalka (pre istotu dookola cez Makarenkovu) - Krasovskeho - Most CA - Sturova - Nam. SNP - tunel - Nabr. L. Svobodu - Karlova Ves - Dubravka - Devinska Nova Ves !!! Neviete niekto, aku mala jazdnu dobu.

Inac zaujimave je tiez to, ze v historii MHD v Blave su aj cisla liniek, ktorym by som dal privlastok "prekliate" - nikdy sa nevedeli udrzat dlhsi cas. Napr. linka c. 46 mala len v Petrzalke minimalne 3 rozne trasy, este pred tym intenzivne menila trasu v Dubravke a ak sa nemylim, vznikla ako nahrada prvej trolejbusovej linky od SND na Rac. myto. Naposledy sa zablysla v oblasti Race.

Alebo taka Drotarska cesta vystriedala linky c. 31 (v normalnej aj okruhovej verzii), 33, 58 a 41 (ex 58).
No ono to do lieskovca chodilo istotne,to som videl, asi tak 3 krat za den kazdi
ufo:

tak ja si to nepamatam, ale pokial viem tak do Lieskovca chodila 111 ktorej urcene spoje zachadzali do Spalovne a Obalovne.

A este si pamatam z rozpravania starej matere 🙂 ,ked linky 115 a 30 chodili do Dubravky.
A ked ich zrusili,(toto si uz pamatam aj ja) tak viem o jednom spoji 30 co mal zachadzku do Dubravky!!! Bol pre zamestnancov Slovnaftu a do Dubravky mal prichod ak si dobre pamatam okolo 19:05
Chyba mi medzi tymi hist. vozidlami 7607

AD Nostalgia: pamata si niekto, ked urcene spoje liniek 30 a 115 zachadzali do Lieskovca?
Kua... kolko je to tych hodin ?????? No hadam idem aj spat...............
Bru noc.
ad nostalgia: ja mam najkrajsie spomienky ako sme kazdy piatok na Stefanikovej (Obrancov mieru) nastupovali na T2 smerujucu okolo divadla do Karlovky k babke. To bolo SUPER ! Pamatam si to VELMI zivo !

bezny cestovatel: 🙂 🙂 a co to bolo ? bus, ci elina ? 😉 😉 Ono probelm je v tom, ze niekedy su magori cestujuci a nie vodic. I ked mas v podstate pravdu v tom co pises...
riko kolko mas rokov ???? Kedze si pamatas troliky na obchodnej ?! Ja mam 30 a pamatam selico...
Z: "...jazdili na nej kratke SM-ky..." 🙂 🙂 😉 Akoze niekde jazdili aj dlhe ?????? 😉 😉 😉
V MHD pracuju asi psychicky nevyrovnani magori.. ktori zatvaraju dvere, ked ludia nastupuju... a neotvaraju, ked chcu vystupit.... takym ***kom by som dal akurat podkurovat do pece a nie vozit denne slusnych ludi....
riko: ten motor som videl pred par rokmi v STOPe.
to tr3mp:

pocuj neber toto ako buzeraciu ci co, asi mas vela prace tak nestihas.Len taka mala poznamka k mape liniek od 2.9.2002

Zabudol si zakreslit 22

a stale tam chba nazov zastavky Hradistna pokial viem tak uz od pociatku tych map.To nie je velka chyba ja len tak , aby to bolo kompletne. 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.