tuto ide len o sola, preto pocet 20-30 kusov. Pri klbakoch je potreba ina a tender bude vyhlaseny neskor. Ale rovnako by tento rok mal byt znamy dodavatel.
Riziko v akom zmysle? Taký nákup Solarisov by sa tiež mohol kľudne nazvať rizikom, pretože už 2 autobusy sú dlhodobo odstavené kvôli požiarom. To je DPB taký bohatý, že si môže dovoliť mať dlhodobo odstavené a zhoreté 2 vozy? Tak neviem v čom je to väčšie riziko ak bude mať vozy iba prenajaté so zabezpečeným servisom.
ten prenájom je na 8 rokov..
Ak by DPB tie autobusy kúpil, tak či tak by ich mohol prevádzkovať iba tých 8 rokov. Potom by musela nasledovať generálna oprava, ktorá tiež niečo stojí.. Čiže je úplne jedno, či sú tie autobusy prenajaté, alebo kúpené..
"za tú plesnivosť môže v prvom rade vek autobusu", však vravím. Ak by sa obnovoval vozový park pravidelne...
Myslím si ale, že leasing je pre mestskú, stratovú organizáciu rizikom. Ten leasing treba zaplatiť načas. Ak nebudú peniažky, tak prídu penále. A pre podnikateľa je výhodnejšie kúpiť auto na leasing, môže ho dať do nákladov. DPB nedokázal doteraz nakúpiť väčšie množstvo vozidiel, nedokáže zvýšiť výkony, ale dokáže platiť leasing? Mesto!, nie dpb má riešiť situáciu. DPB je len taký bohatý, aké dotácie dostane.
za tú plesnivosť môže v prvom rade vek autobusu, ktorý je u tých plesnivých autobusov už aj 20 rokov. Len pre informáciu, životnosť autobusu je cca 8 rokov..
A keď sa mesto nezadĺži za nákup autobusov, bude sa musieť tak či tak zadĺžiť, ale zkvôli rozširovaniu ciest, pretože ľudia vymenia "naše vlastné" plesnivé autobusy za autá..
Za tu plesnivosť môžu aj jej používatelia. Aj z nového autobusu dokážu vandali urobiť hnoj. Ale ok tak zadlžme mesto a dpb. Zdražieme cestovné lebo treba splácať leasing. Ak nesplatíme lesing autobusy sú fuč. To vedia aj podnikatelia. Príde lepší splátkový kalendár? No to je už pomoc. Ak by sa vozový park obnovoval v pravidelných intervaloch, nie je o čom diskutovať.
teda aby ma niekto nebral za slovo, nehovorím, že Citelis a Sor nie sú kvalitné autobusy..
Myslím ale, že väčšina mi dá za pravdu, že napr. MB CapaCity je o niekoľko tried vyššie ako SOR NB18.. podľa mňa sa tieto dva autobusy ani nedajú porovnávať..
A Irisbus by už mal pochopiť, že Citelis už dizajnovo absolútne nezodpovadá súčasnosti, a nie je ani pohodlný, takže by bolo načase vyvinúť niečo úplne nové..
Ďalšia info: podľa správ z STV chce aj DPB zaviesť podľa pražského vzoru platenie cez SMS. Z ako vždy superstručnej informácie (redaktor + B.Z.) možno vydedukovať, že si bude možné zaplatiť iba 90-minútový "lístok" a aj ten bude možno stáť viac než v tlačenej forme.
Fakt hanba. Taký riaditeľ nejakej veľkej firmy, čo jazdí na Audine na operatívny leasing, by sa mal hanbiť, lebo "si NENI schopný už ani vlastný voz zaobstarať." Čistokrvný socka image.
Tiež si myslím, že prenájom tých autobusov je celkom dobré riešenie.. Aspoň sa po tých 8 rokoch nebudú dotyčné vozidlá musieť generálkovať, ale sa prenajmú/kúpia nové..
Bol by som ale rád, keby v tom tendri naozaj nebola jediným kritériom iba cena.. Takto totiž v BA nebudú nikdy premávať naozaj kvalitné autobusy.. Pritom rozdiel v cene medzi kvalitným a "nekvalitným" môže byť minimálny..
dúfam, že terajší výhodný kurz eura (32.700) bude stačiť na to, aby boli nemeckí výrobcovia (Man, Mercedes) vo výhode oproti Citelisom, Sorkám a iným napodobeninám autobusov
?
Dunčo, ako môžeš chcieť, aby som ťa aspoň niekedy pochválil a prijal tvoj návrh, keď opäť prichádzaj s takouto hovädzinou? Najbohatšie firmy na svete si berú autá na operatívny leasing ale Dunčovi je to homeless image. Ak pôjdem po ceste s prenajtým Mercedesom S-Klasse, budem mať podľa Dunča homeless image. Bože môj, ty si mi ale trkvas.
Úplne typická reakcia pre DPB - budeme bazírovať na p94ovinách, len aby sme sa nemuseli zaoberať podstatou sťažnosti. By som bol zvedavý, ako by Výťahár ryčal, keby im niekde policajti začali v premávke zastavovať vozy a bazrujúc na omnoho podstatnejších záležitostiach im masovo pobrali techničáky...
Slniečko, takže podľa teba sú napríklad ľudia ktorí si kupuijú auto na leasing idioti? Keďže také auto je majetkom leasingovky a človek si ho vlastne prenajíma.
Nehovoriac o tom, že takýto postup je bežný vo firemnom svete.
Hanba to je. Ale dpb je stratová spoločnosť a mesto ako sto% akcionár by malo zasiahnuť. Rok čo rok stúpajú príjmi mestského rozpočtu. A ak majú prioritu aj verejnú dopravu mali by oni tie autobusy nakúpiť.
Ale aj keby, ostáva furt ten dojdem (aspoň u mňa určite) že je to hanba keď si DPB neni schopný už ani vlastné vozy zaobstarať, lebo by sa nevedel o ne postarať. To máš ako keď rodič dáva známy svoje decko aby sa oňho starali lebo to nezvláda, je to hanba.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek
Štát ide nakupovať regionálne vlaky
http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Audalostia&c=udalostia_8_1
(... a Bratislava utrie hubu)
Ďalšia info: podľa správ z STV chce aj DPB zaviesť podľa pražského vzoru platenie cez SMS. Z ako vždy superstručnej informácie (redaktor + B.Z.) možno vydedukovať, že si bude možné zaplatiť iba 90-minútový "lístok" a aj ten bude možno stáť viac než v tlačenej forme.