Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: hoppusmark01 #96633:
no ani sa im nečudujem, ak si ako električku predstavia hučiacu, hrkotajúcu a posprejovanú starú šerblovitú extrémne vysokopodlažnú T3 s laminátovými sedadlami a stojacu pri každých svetlách... Pri takejto predstave by som to nechcel ani ja...
Reakcia na: Mikimaus #96632:
veď už minule som niekde čítal, ako sa nejakí obyvatelia Petržalky sťažovali, že oni električku nechcú, že oni sa radšej chcú voziť v autobusoch.. preto som aj napísal môj predchádzajúci príspevok...kto chce kam, pomôžme mu tam... ?
Reakcia na: hoppusmark01 #96627:
JJ. Nadalej sa mozu vozit v Ik 4xx, pripadne na horiacich Solarisoch ? , vecne nadavat ako im je zle a ako su narvane nosne spoje.
Zatial by sa mohol vybudovat elektr. okruh z Race do Vajnor spojit Vajnorsku s Ruzinovom cez Tomasikovu, natiahnut elinu az do DNV atd. Nakupit nove NP elektricky na nove trate. Oni nech si maju Ik 4xx, zelen, bezbarikadovost, ciste prostredie, plne 10-15 rocnych busov.
Uz vidim ak by sa elektricka zamietla, ako by nadavali na mesto ze zase nechce nic v petrzalke ?
Reakcia na: Technopol #96625:

1. Tak to ste sa nemuseli ani unuvat takto pokracovat v dezinterpretacii. Ako som povedal, je to Vas problem. Nemam zaujem ani na filozofickom mudrlanstve a chytractve. Bud sa budeme snazit efektivne komunikovat hoci obetujeme istu odbornu presnost v vyjadrovani sa alebo budeme chytracit a hladat miesto, kde koho nachytama na hruskach, navyse ked to trosku sami zamotame, aby sa to lahsie spravilo.

2. Neriesime ale Dubravsko-karlovesku radialu ale Petrzalku. Tak tu nezatahujme co sem nepatri. Dubravka a Karlovka nateraz boli vyriesene tak ako su a momentalne na ine nie su zdroje (ani financne aniine). Riesime Petrzalku. To vsak neznamena, ze toto riesenie sa nerobi s ohladom na Dubravku a Karlovku v dlhodobejsom vyhlade, prave naopak.

Podme teraz pekne rozmotat to kbko, ktore ste tu pekne zamotali a zmotali.
a) Ja si nemyslim, ze bolo treba riesit Petrzalku kolajovo, ci uz elektrickou a ci NS MHD. Politicky sa vsak rozhodlo, ze sa to urobit ide. To je proste dane vychodisko. Ostal uz len prietor (aj to obmedzeny) aby sme hladali sposob a formu, ktora bude v Petrzalke realizovana.
b) Mame teraz dve moznosti:
- posavime si za 8mld. petrzalsku radialu, ktora vsak nie je dopravne potrebna a nie je nosnym systemom
- nechame stat postavit vacsinu (podobne ako v pripade mostu Apollo) zo statnych penazi (aj tak tam BA prispieva najviac) a eventualne zafinancovat niektore vynutene stavby.

Pri tychto 2 moznostiach ta prva pre nas drahsia nesplna navyse ani poziadavky na vyriesenie sirsich suvislosti, pricom ten druhy a lacnejsi to splna. Ktory si asi vyberiem?
Reakcia na: Ondro #96629:
No ak by sa mali znížiť ceny nehnuteľností, nemal by som nič proti..
Reakcia na: Mike #96606:
tomu ver ze nebude. Sucasny ekonomicky rast by bol neudrzatelny ani keby bola ina vlada, a ked nebude ekonomicky rast, nebude ani realitny boom. Naopak, velmi lahko sa moze stat ze v priebehu par rokov "padneme na drzku"
Reakcia na: hoppusmark01 #96627:
a za peniaze, ktoré boli na to určené, sa postaví vozovňa Dúbravčice, a kúpia sa nové električky pre súčasnú sieť, kde nahradia T3.. a hotovo...
navrhujem vypísať v Petržalke referendum, či tam chcú tamojší obyvatelia električku(nosný systém).. Ak bude väčšina proti, tak sa tam nič stavať nebude.. Zostane im zeleň, nebude tam žiadna bariéra, a mesto môže začať riešiť prioritne iné časti mesta, kde tú električku chcú, a kde je oveľa potrebnejšia ?
Reakcia na: NN #96624:

- hluk
- barierovost
- neestetickost
- na ukor zelene
- stare mesto ako uzke hrdlo
- neekonomickost a dopravna neodovodnenost

Staci takyto vypocet?
Reakcia na: Marcelllooo #96623:
Moja posledná reakcia. 1. Hoci niektoré riešenie myslíte dobre, vo svojich príspevkoch si často odporujete čo som dokázal a jeden príklad dám aj sem ("Ak sa uvazuje o prestavbe, da sa predpokladat, ze na starom rieseni nemame zaujem a preto ho budeme postupne utlmovat a prejdem na to nove." - predtým v jednom príspevku tvrdíte že stavba nového NDS je lacnejšia mimo ine lebo netreba zo súčasnou robiť nič). 2. Nemyslíte koncepčne. Ani raz sa nezmieňejute o doprave zo smeru Dubravka, KV , ktorý sa mimochodom (vďaka nedostatku financií) dá riešiť iba električkovým spôsobom, čo opäť len vyvracia Vaš názor, že stavba nového NDS je lacnejšia a vyvraciate si to dokonca vlastnými slovami "Ak sa chce ponechat to stare ale chceme ist aj do noveho, rozhodli sme sa mat dva systemy aj s vyssimi nakladmi" s tým že my sme sa nerozhodli si to staré nechať, ale boli sme nútení !
hm, zbezne som si presiel poslednych 10 stran a zaujala ma jedna vec pri diskusii o NS MHD, vsetci akurat filozofuju o zakopavani pod zem, preferencii, o nejakom metre alebo o zostavani na povrchu - co vam tak vadi na nadzemke? da sa postavit velmi rychlo, vyrazne lacnejsie ako pod zemou, vystavba neovplyvnuje prakticky sucasnu dopravu, neobmedzuju ju ziadne dialkove vlaky, nerusi sa s automobilovou dopravou a je to urcite civilizovanejsie cestovanie s peknym vyhladom nez cestovanie pod zemou a vo svete bez problemov funguje ci uz v Bangkoku, KL alebo trebars aj v Delhi, kde je to zaroven metro fungujuce aj ako nadzemka

chapem ze v Europe nie su ludia asi velmi na nadzemky zvyknuti a su tu zalubeni do elektriciek, ale je naozaj nejaky racionalny dovod preco nemat nadzemku?
Reakcia na: Technopol #96621:

1. Odpovedal som a na svojej odpovedi trvam. Skutocnost, ze si ju neviete interpretovat resp. interpretujete ju zle, je Vas problem nie moj.

2. Ci ostane aj stare riesenie je vecou rozhodnutia. Ak sa uvazuje o prestavbe, da sa predpokladat, ze na starom rieseni nemame zaujem a preto ho budeme postupne utlmovat a prejdem na to nove. Ak sa nechce utlmovat, potom nie je dovod na prestavbu a ma sa ponechat to stare.

Ak sa chce ponechat to stare ale chceme ist aj do noveho, rozhodli sme sa mat dva systemy aj s vyssimi nakladmi.
Reakcia na: enumaelish #96617:
Isteže je lepšia. Ale určite nie tým, že má úvraťovú konečnú LíšeŇ - Mifkova alebo tým, že má pestrý vozidlový park. Je lepšia gtým, že má veľmi krátky interval na malom množstve nosných liniek.
Reakcia na: Marcelllooo #96618:

1. Meliete dookola to isté a neodpovedáte. Tak to zhrniem za Vás. Podľa Vašich slov električka "je barierova prekazke vo volnom pohybe" a "vadi vizualne " ale výstavba 8 a viac poschodových budov developerom "pricom z casti by tunel a jeho prekrytie mali financovat investori, ktory budu mat po trase developerske projekty" už barierny efekt nebude? Sám si odporujete

2. Vy viete "aké investicne polozky vyvola jeden i druhy variant" keď tvrdíte že stavba úplne nového je ekonomickejšia ?(a nehovoríme o zelenej lúke a Petržalke , ale o celej BA)
Ja som s Vami súhlasil, že áno stavba úplne nového môže byť finančne ekonomickejšia ako prestaba, ale okrem vybudovania nového Vám stále ostáva na krku aj existujúca električková sieť a ked si spočítate tieto dve položky dokopy, NEMOŽU Vám výjsť nižšie čísla. Je to ako keby ste tvrdili že prestavba starého auta je drahšia ako kúpa nového a zároveň staranie sa aj o to staré. Veď je choré čo tvrdíte !!!


Re #96620 Marcelllooo: A tu opäť trepete! Hovorilo sa o novom NDS čo nemá byť len Petržalka
Reakcia na: Ike #96619:
V Petrzalke v koridore Kanala mas vdaka stavebnej uzevere. podobne aj v koridore od Trnavskeho myta vdaka koridoru ZSR. A pod zemou mas "zelenej luky" kolko len chces.

A prave aj v tomto projekte, ktory je najaktualnejsi sa da este hovorit o jeho podobe.

Vsade inde mas znacne obmedzenia dopravne, dispozicne, stavebne, majetkove atd.
Reakcia na: Marcelllooo #96618:
to je pravda, akurat ze v BA nemas nikde zelenu luku
Reakcia na: Technopol #96616:

1. Ci bude nova zastavba barierov a prekazkov zalezi od architektonickeho riesenia.

2. Ake nakladove investicne polozky vyvola jeden i druhy variant? Podobne ake nakladove prevadzkove polozky vyvola jeden i druhy variant? Az budete mat vycislene tieto kosielky, potom sa mozeme hadat o jednotlivych polozkach.

Vo vseobecnosti ale plati, ze vystavba noveho (na zelenej luke) je lacnejsia a ekonomickejsia ako sanacia a prestavba stareho.
Reakcia na: S499.1023 #96446:
Všechno nebo nic! ? nemôžem sa na dopravu v Brne sťažovať. Je teda lepšia alebo horšia ako naša teda? Čo mi hovoríš tak začínam mať pocit, že Bratislava uber alles ?
Reakcia na: Marcelllooo #96597:

1a - ja som nehovoril o ničom - ja som reagoval na Váš príspevok ( s chybou, ktoru som nasledne opravil čo si zjavne nevšímate)
Ale sa to tu delí a podstate uniká otázka znie: Prečo je podľa Vás električka barierny efekt "A elektricka urcite nie je to, co by som tam chcel mat. Z dovodov hlukovych, bezpecnostnych, barierovych a dalsich" ,ale na druhej strane nová zástavba už bariernym efektom nieje

2. Tak si to dáme ešte raz:
údžba súčasnej siete + jej prestavba sú ekonomicky nevýhodnejšie, ako údržba súčasnej siete + rekonštrukcia časti súčasnej siete + výstavba novej siete (+ samozrejme jej udržba) . No asi som debil ? ?
Reakcia na: sebo100 #96610:

Ráno bol na L83

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.