Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #95642:
Ak na kazdom useku bratislavskej elektrickovej siete nezvysujem prepravnu kapacitu, len sprehladnujem system tak jednoducho vacsi pocet vozidiel nepotrebujem!!! Dokonca ak budem mat na jednej konecnej len jednu linku tak prechodom vo vyprave vozidiel na sytsem, ktory je bezny v zapadynch mestach mozem este aj supravy usetrit.

Ved je to rovnako ako zmena v Petrzalke. Pri vacsej kapacite prepravy cez mosty potrebovali menej vzkm a menej vozidiel.
Reakcia na: Marcelllooo #95641:
Vies mi povedat, ktora lobbysiticka skupina to ukazala primatorovi a presvedcila otom?
Reakcia na: Ámos #95640:
Prosim, ukaz mi, ze sa mylim (ja som uviedol len velmi priblizny prepocet spolu s metodikou) prezentuj tu seriozny relevantny prepocet potrieb vozoveho parku a podrobe ho teda skumaniu, ci je to realne v podmienkach BA.

Prosim, rataj, prepocitavaj, dopravne modeluj... ?
Reakcia na: Valec #95636:
Osvojil si to nielen Fabor ale i mestska cast Petrzalka, ktora to uznesenim schvalila na decembrovom zasadnuti ms. zastupitelstva. Konkretne priklady z Prahy mam napr. na fotkach, kde sa takymto sposobom realizuje rozsirovanie metra v uzemi podobnom okoliu Chorvatskeho ramena:
http://www.rovniankova14.sk/images/praha1.jpg
http://www.rovniankova14.sk/images/praha2.jpg
http://www.rovniankova14.sk/images/praha3.jpg

Co sa tyka zmeny, je to take schizofrenicke, hovoria aj o jednom aj o druhom a tak divno medzitym plavaju, pricom doteraz neexistuje dopravna studia!!!

Mas prepocty dorpavnej vytazenosti Bratislavskych mostov, ked takto rozpravas? Ja mam a rozhodne nie som taky optimista... Navyse zrealizovanie elektricky Safko pre cestnu dopravu odpali uplne, a tah Vajanskeho nabr. - Dostojevskeho bude neprejazdny, budu to lokalne ulice, ako tah bude presmerovany cez Novy Most - Einsteinova, Apollo. A nehovor mi, ze mosty kapacitrne maju rezervu, lebo to povie len ignorant. problem je, ze chybaju projekty a studie, vsetko sa rozhoduje len v dosledku politickych a ekonomickych tlakov a potom to tak aj vyzera....

Zrazu to sem uz nemam pliest, tie zaujmove skuopiny? Ved si s tym ty zacal. A hovorim na rovinu, s projektom elektricky do Petrzalky sa nezacalo hovorit pre realnost potreby, ale preto, ze si to tato lobby presadila. Potvrdzuju to aj zavery Stanoviska Vyskumneho ustavu dopravneho...

Osone si mozeme dat niekedy kofolu a prebrat to... Dalsie ukaze len cas.
Reakcia na: Marcelllooo #95635:
? ? ty si strasny demagog. Ty si vyberes najdlhsiu linku na nanu vrazis pochybnych 40 suprav (dnes ma L5 tusim 12 poradi, takze 36 by ti stacilo) a vynasobis viac ako 5krat aby si dostal cislo 175-200. Vobec nehladis nato, ze ostatne linky su vyznamne kratsie.
Jednym slovom bud si strasny demagog alebo sa do toho hovno rozumies. (zrejme oboje)

Re #95638 Marcelllooo: Odporucam ist dozadu vtejto diskusii mozno rok, dva, tri a najdes tam vsetko. Od prepoctov po potrebne pocty vozidiel.
Reakcia na: zakaznik #95632:
Jaho nedokonalost tkvie aj vtom, ze ak nebude postavena trat v Petrazalke prestup z L95 na L3 by bol problematicky a to v smere do Dubravky, kedze Sturova je jednokolajna. Jedine, ze by sa L95 predlzila a otacala cez Hviezdoslavko... No potom je tam stale problem prestupom z L50.
Dany navrh by bol naucinejsi po postaveni elektrickovej trate do Petrzalky.
Reakcia na: zakaznik #95631:
Aha, takze to, ze si niekto nakresli nejaku mapku a nieco na nu napise ty beries ako serizone dopravne riesenie spolu s prislusnymi dopravnymi prepoctami (povedzme metodou dopravnej matice)? ?

A kde je nejake jeho zhodnotenie z hladiska realnosti navrhu v pomere k moznostiam DPB? ?

Lebo tu teraz nehrame Transport Tycoon, ale hovorime o realnej mhd v BA... ?
Reakcia na: Marcelllooo #95623:
Nedovolím si spochybňovať akýkoľvek odborný kolektív. Avšak nemôžem ho ani velebiť, keď nepoznám žiaden jeho projekt v praxi. Mohol by si tu prezentovať niektoré zo skúseností, ktoré dotyčný páni v Prahe a Viedni nadobudli? To že si ich ešte niekto(píšeš len o Faborovi) osvojil, ešte neznamená, že musia byť aj dobré. (Netvrdím že sú to somariny, nakoľko ich nepoznám) Čo sa týka MČ Petržalka, tam som dosť skeptický, lebo jej názory sa menia s každým ročným obdobím. Ani som nepostrehol, kedy sa zmenil obľúbený variant z mostného na plytký tunel. A som o to viac prekvapený, že presadzujú železničné spojenie, keď nie je tak dávno, keď sa starosta vyjadril, že obnovenie jednokoľajnej trate (len pre osobný dopravu) Pressburgerbahnu v pôvodnej trase by rozdelilo územie (ako keby ho diaľnica spájala).

Po vybudovaní električky do Petržalky sa očakáva jednak prechod časti cestujúcich späť do MHD a tiež odoberie časť cestujúcich z autobusových liniek, čím zaťaženie mostov o niečo zníži. Starý most nie je až tak vyťažený automobilovou dopravou, že by to Nový most a Apollo nezvládli. Naviac uzatvorením Starého mosta pre automobilovú dopravu bude možné znížiť počet pohybov v križovatke na Šafárikovom námestí, čo zasa zvýši jej priepustnosť.

Záujmové skupiny stavbárov a betonárov by som sem neplietol, tým môže byť jedno čo a v akom variante sa bude stavať, oni sa prispôsobia.

Softvérové nástroje sú dobrá vec, ale dôležitejšie sú dáta do nich vkladané. S akými údajmi ste pracovali pri výpočtoch? Ako počítam tak počítam, trasa od petržalského daňového úradu do Polusu mi vyjde stále kratšia v kombinácii autobus+elekrička ako vlak+elekrička. Keď už pre nič iné tak pre dlhšiu dochádzkovú vzdialenosť na žel. stanicu (zastávku).


Ono mnoho vecí by bolo lepšie preberať na nejakom osobnom stretnutí, nakoľko na vypisovanie je to dosť na dlho. ?
Reakcia na: zakaznik #95629:
Presne toto som si myslel a bohuzial je to nespravny prepocet. Ked nezvladaju 3 linky s x vozidlami oblsuhovat v dostatocnom intervale jednu radialu, preco si niekto mysli, ze rovnaky pocet elektriciek to uz bude zvladat, ked sa im len zmeni cislo na transparente? Zohladnil si pri tom aj uzke miesto, ktorym je centrum mesta? ? ?

Skusme nasledovny prepocet: Ratajme, ze z Dubravky do Race je to cca 60 mint. To znamena, ze na 4-minutovy interval potrebujes 15 suprav v jednom smere, teda 30 suprav v oboch smeroch na jednu linku v danom case a to este nikto neoddychuje. Takze ked to zoberieme aj s tymi oddychujucimi, mame cca 35 - 40 suprav (suprav, nie voznov!) len na jednu linku, co cini dohromady 175 az 200 suprav pri danom dopravnom rieseni na celu Bratislavu a to nemame este zalozne vozidla... ?

Odporucam sa zamerat namiesto takychto prepoctov na softverove modelovanie dopravnych intenzit... ?
Reakcia na: hoppusmark01 #95613:

pozor, ja som o rušení liniek nič nehovoril - to bola reakcia na nejakú schému, čo sa tu z aposledný týždeň opakovane vyskytla už aspoň 3x... a že čo/koľko by daný človek ňou chcel získať/ušetriť...
Reakcia na: zakaznik #95624:
Lebo občas, aj keď skutočne zriedka, víťazí aj zdravý rozum. Ak všetko pôjde OK tak mesto do toho svoj NS nenacpe a samotným železniciam EU € nedá, lebo v tuneli by nemali koho voziť. Teda počty vlkä by neboli ani zďaleka také, aby sa ten tunel stavať oplatilo.
Reakcia na: zakaznik #95631:
Jediný problém tohto návrhu je jeho dokonalosť. Po jeho zavedení by totiž prilákal toľko nových cestujúcich, že by kapacita určite nestačila.
Reakcia na: zakaznik #95629:
Vpravo dole na tom PDFku je napísané "jednotný interval 4/5/6 (spička/sedlo/víkend)". Odtiaľ mám tie 4 minúty.

Plus mínus to zodpovedá aj mimo špičky súčasným intervalom a kapacitám. Od roku 2004, čo tu to PDFko behá, sa toto linkovanie nepodarilo nikomu nabúrať.
Reakcia na: Marcelllooo #95578:
V elektrickovej sieti mas niekolko obratisk, celkom dost vyhybiek a par alternativnych ciest napr. nabrezie/tunel a ty tie linky medzi nimi mozes prelinkovat ze. ? A mimochodom autobusy tiez chodia x rokov stale po tych istych uliciach. ?
Re #95584 Marcelllooo: Par zmien tras elektriciek co si pamatam od r. 1990: zrusenie L 6, 10, 14, 13 a nasledne obnovenie L 13 a L 14 v inej trase a td. ?
Re #95588 Marcelllooo: Tak potom zrusme VHD kedze cela je stratova. Ty robis v DPB, na magistrate, MDPT, alebo mas 15?
Re #95590 Marcelllooo: Mozes nam prosim ta teda definovat prelinkovanie?
Re #95623 Marcelllooo: Takze uz vieme kto si a ake mas nazory.
Reakcia na: Marcelllooo #95625:
?
(60 / 12) * 3 linky = 15 spojov za hod.
(60 / 4) * 1 linka = 15 spojov za hod.
Reakcia na: Marcelllooo #95625:
12/3=4
Reakcia na: Marcelllooo #95619:
Čo znamená "zintenzivnenie grafikonu" ????Také niečo som ešte nikdy nepočul!
Reakcia na: Marcelllooo #95625:
ano je sucasny stav vozidloveho parku v BA je schopny jazdit na 5 linkach v 4 min. intervale. Neznamenalo by to ani narast vzkm.
Reakcia na: zakaznik #95622:
Ja sa pytam, ako zabezpecis, ze tam naozaj bude ten interval 4 minuty? Ako si sa k tomuto prepoctu doratal?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.