Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zda sa, ze okolo mostu Kosicka su stale pochybnosti:
Spochybňujú bezpečnosť mosta. Ja by som spochybnil este jednu vec na moste: Preco k certu tam nie su eliny???? 😞 (odpoved: investor Metro a.s.... Zamyslite sa chvilu...). Dufam ze ten hnusny most nikdy nebude v takej podobe v akej je v sucastnosi prezentovany....
Obávam sa, že vlak Filiálka-Východné je iba predvolebná akcia istého obojživelného funkcionára (miestna samospráva aj VÚC) a veľmi rýchlo po (komunálnych) voľbách bude tento vlak zrušený. (Ak by bol zrušený aj dotyčný funkcionár, celkom by ma to potešilo.) Podľa mojich informácií sa s ním v novom GVD (od decembra) nepočíta.
Si (9517):
Zmensenie sirky vozovej skrine o 10 cm na 2400 mm ti na 1 meter dlzky vozidal znamena znizenie plochy o 0,1 m^2. Pri sirke 2300 mm to je 0,2 m^2. Cize ak si vezmem vozidlo dlhe povedzme 35 metrov (bezna dlzka vozideiel), tak pri sirke 2,5 metra mam plochu 87,5 m^2 (neratam skosenie, sedadla, klby ani nastupny priestor. Pri sirke 2,4 metra vyjde plocha 84 m^2. Pri sirke 2,3 metra zase 80,5 m^2. Ak chcem s vozidlom sirokym 2,4 metra dosiahnut plochy 87,5 m^2, tak by muselo byt dlhe 36,5 metra (o 1,5 metra viac). Pri sirke 2,3 metra by som musel mat dlzku 38 metrov (+3 metre). Takze to zhrniem:

Rovnaka plocha vozidla pri roznych sirkach a dlzkach, ratane pre 87,5 m^2:
1. sirka 2,5 metra, dlzka 35 metrov
2. sirka 2,4 metra, dlzka 36,5 metra
3. sirka 2,3 metra, dlzka 38 metrov

Ak chcem zvysit stabilitu vozidel na nasom rozchode, kludne nakupim vozidla siroke 2,4 metra, dlhe 36,5 metra. Alebo siroke 2,3 metra, dlhe 38 metrov. Pod sirku 2,3 metra by som uz nesiel (to je uz moc malo). Viem, ze ma urcite napadnes, ze co pri dlzke 40 metorv (hranicna hodnota). Nuz, pri dlzke 40 metrov a sirke 2,5 metra dostanes 40 m^2. Pri 2,4 metra to je 96 m^2 a pri 2,3 to mas 92 m^2. Znizenie obsaditelnosti pri 2,4 metra (a poctu cestujucich 5 os/m^2) je 20, pri 2,3 metra 40. Ale pochybujem, ze toto je take strasne desne. Osobne som za nakup novych nizkopodlaznych elin sirokych 2,4 metra, lebo tam je znizenie plochy nizke a da sa vykompenzovat predlzenim skrine o par metrov (napr. spominanych 1,5).

Dalsou vyhodou zuzenia skrine vozidla je vyssia bezpecnost, co sa tyka vyhladu vodica za protiiduci voz (vodici, napr. BEUS alebo KLF to mozu potvrdit). Ked sa ako vodic rutis na Vajnorskej pri Poluse, tak tam za oprotiiduce vozidlo prd vidis (najma teraz po rekonstrukcii, ked sa osova vzdialenost trati este zmensila). Tam aby si mal nohu stale nad brzdou, alebo prst nad bezpecakom. Lebo po tej trati stale behaju ludia. Predstav si ze ides a oproti dosiel voz do zastavky. Ak ti niekto vybehne spoza vozu, tak ho pri uzsom vozidle zbadas skor. To urcite prispeje k vyssej bezpecnosti. Nehovoriac o zvyseni stability, na ktoru vsetci odporcovia 1000-ky narazaju.

Este ti chcem povedat, ze si snilek a idealista, ked si piasal, ako sa vsetky trate paradne opravia a pod. Neber to ako urazku, ale poznam nasich trabustov a ked by sa aj zacala prestavba na 1435, tak ver, za by musela nevyhnutne byt aj dvojrozchodna prevadzka, na ktorej by bola uboha kvalita trati, lebo by to bolo "prechode" (ale min. 10 rokov). Potom si vezmi ze ked sa budu rekonstruovat masovo vsetky trate na 1435, tak sa bude este viac fusovat, lebo vo vacsom mnozstve sa chyby a nedostatky lahsie ukryju. A nehnevaj sa na mna, ale ked si mi tvrdil, ze Karlovku prestavas za jeden vikend na 1435 mm, tak potom si fakt snilek. 🙂 Tomu predsa nemozes ani sam verit.

A vobec nezabudam na vyhody, ktore by priniesla zmana rozchodu, ale dovod preco som proti zmene je taky, ze to nieje za potreby. Vidim to ako zbytocne vyhodene investicie, ktore by som radsej videl v podobe niovych vozidiel (tramvaji) a rekonstrkcii trati. A teraz na zaver mi povedz, co tisicke chyba. Co tomu rozchodu fakt chyba? Okrem toho, ze je v hlavach niektorych ludi brany ako nevyhodny, zastaraly a hnusny. 🙂

-
busmechanik (9518):
Hmm, to som zvedavy, ake budu tie vase plynaky. Ak budu tiez na CNG (cize zemny plyn), tak sa mate na co tetist. Budu vam pekne kurit. Ale hadam nebudu take fusovane ako nase posledne. 🙂

-
d3k0, KLF (9520, 9522):
Isty ludia argumentuju aj tym, ze ked chceme podbit trat, tak nemame podbijacky (a co tie dve co su na juraku, tie neexistuju???) a ako by sme si mohli pozicavat podbijacku z Brna a pod. A preco by sme si nemohli pozicat podbijacku oz TEZ??? Vsak tam je na 1000-ke. A napr. vo Viedni maju podbijacku s menitelnym rozchodom, tak v com je problem? Taketo argumenty ma privadzaju do smiechu 😃

-
busmechanik (9533):
Noo, tak snad si nemyslis, ze v BA je vsetko lepsie. Mozem ti ukazat zopar fakt vrakov:
* 1123
* 1066
* 1061
* 1096
* 2124
* "rekonstruovane" 3183 a 3187
* 4091
* interier beznej Karosy. Su aj ovela horsie (5 druhov podlahovej krytiny a pod...)
Este som nasiel toto Vyber si 🙂.

Ooo, skoda ze na nete este nie je moja fotka 4053 - tam je viac hrdze ako farby. 🙂
upps...

busmechanik:u nas tak vypada kazda druha karosa
no prave som prisiel domov, bol som slavit kamaratove narodeniny v kamenelome nad Zeleznou studnickou a poviem vam ze zviest sa poslednou 43-kou z Lesoparku na Patronku vam bol zazitok. Bol to I415, celu cestu to zihal cca 50 km/h, do prudkych zakrut zbrzdil na cosi okolo 40 km/h, stale zapnute dialkove svetla a samozrejme vypnute osvetlenie interieru. Tak davno som sa uz v buse davno neodviezol. Bezmala sa mi vyplavil adrenalin zo "sportovej" jazdy....

Dnes - 1.9.2002 podvecer (cca 19.00) som si vsimol ze na Hodzovom nam. s smere na Hl. Stanicu su vyvesene cestaky platne az od 2.9.2002 (konkretne pre linku 83). Ako sa moze potom clovek spolahnut na spravnost posledneho odchodu na dnes ???
D3Ko :6230 nam este len pride, ale mozem ti zarucit ze v bratislave ste taku zhnitu konzervu ako je 6230 nikdy nemali. ak ta mozem poprosit tak sa mi ozvi na email. busmechanik@zmail.sk , chcem sa z tebou na niecom dohodnut
Mam taky dojem, ze s nocakmi su nejake problemy. Pred dvomi tyzdnami vypadli dva a zalozak isiel hradit 502, do ktorej ale nikto nenastupil, pricom asi 20 ludi sa nedockalo 515ky. Dnes opat vypadla 515, nastastie prisiel so stvrthodinovym mestkanim zalozak a cuduj sa svete, ostatne busy ho na stanici pockali do 3.26. Vodic sa stazoval, ze vcera sa cakalo az do 3.40 na zalozak hradiaci 504. Asi by mal DP vypravovat na nocaky menej poruchove vozy...

Avion Petrzalka je super linka, dnes s tou Karosou vodic zihal po dialnici aspon 90.

Vcera jazdila 6ka kvoli Kuchajde a Polusu az do 01.15 (vlastne to uz bolo dnes) - info: PP
hroch: No, ja by som az tak velmi netvrdil, ze som boh 🙂 V CP som totiz nasiel nejake chyby (nebudem radsej komentovat, ze preco vznikli...), takze prave teraz som uploadol novu (uz tretiu) verziu a stale je tam chyba v 92ke. Idem hladat, kde je problem, potom znovu vygenerujem cestaky (trva to pol hodinu) a zajtra by to uz teoreticky malo byt bez problemov... 🙂
d3k0, uz som niekedy povedal, ze SI BOH? 😃 taky bleskovy update cepo by som inde nebol cakal, ale toto je uzasny sajt... vznasam sa od nadsenia :-))
Pred dvoma tyzdnami som sa vozil v Barcelone metrom. premava kazdych 4-5 minut (zalezi od linky), jazdia na nom masiny Alstom a je super. Urcite je rychlejsie a pohodlnejsie ako napriklad prazske metro (aby som porovnal nieco, co vacsina pozna). TAKE metro by som do BA hned bral. 😉
avion to nespravi, lebo teraz pridal este jednu linku...a takmer nic az tam nechodi (okrem 61 a 67), narozdiel od auparku...
Vraj Aupark zrusil kyvadlovu dopravu firmy Zajazdy. KONECNE. Cakam, kedy to iste spravi avion. Cervene Karsy su uz bez reklamy auparku a jazdia do avionu.
Prosím Vas,vymenujte mi EURÓPSKE mestá, kde premáva METRO. Viem o: Prahe, Viedni, Budapešti, Paríži, Berlíne, Moskve, Londýne. Ešte niekde ???
Pozor pozor! Kedze sa intenzivne pracuje na anglickej verzii iMHD, bol som nuteny upravit vacsinu programov. Preto prosim vsetkych, ktori by nasli nejake chyby (napr. chybajuce slova a podobne), aby sa mi ozvali mailom. Vdaka.

A mal by som aj novinku, keby Pieskovisko posielalo maily - v iMHD news sa uz totiz da nastavenie posielania mailov aj bez diakritiky. Ale kym server maily posielat nebude, tak to ani skusat nemusite 🙂
Si: Ak by sa ti investicia do 1435ky vratila o 100 rokov (a treba si zobrat komplexne, kolko by to stalo), mozes byt rad. A uz vidim, ako by potom o nas o niekolko desatroci hovorili, ze kde sme podeli rozum, ked sme sa do zmeny rozchodu pustili, pretoze tie praxy si viem predstavit v x lepsich projektoch. A ako mi vysvetlis to, ze v Taliansku sa zacina stavat nova elina na tisicke? Ze by preto, lebo je horsia? Asik ne. 🙂

busmechanik: Ake skusenosti mate s 6230?

KLF: Isti ludia z DPB stale uzazuju o prechode na siroky rozchod, no nastastie nie su na to praxy 🙂
#9519> nezľavnený cestovný lístok
Si: Vies si predstavit, zeby teraz zacal DP znova rozkopavat Vajnorsku, Nabrezie, atd. proste vsetky zrekonstruovane trate ? 🙂 Podla mna su radi, ze su radi, ked si opravia aspon tych par kilometrikov (doslova par!) rocne. DOST pochybujem, zeby TERAZ zacali rozkopavat useky co rekonstruovali pred 2-3 rokmi a menej... 😉 Myslim, ze vzhladom na to, ze sa rekonstruuju trate je jasne, ze DP v dohladnej dobe (horizont 15-20 rokov) nerata s prechodom na iny rozchod. Ale ver mi - "tisicka" sa da spravit tak, ze sa na nej bude jazdit ako v lietadle - KED SA CHCE.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.