to ze to ma platit poistovna je inak pre DPB este vyhodnejsie... kto vie ako by to vymahala od nejakej fyzickej osoby, ktora do vykonania sudneho rozhodnutia prevedie vsetok majetok na pribuznych, na firmy... kedze to plati poistovna, tak pre DPB to znamena predsa takmer 100% istotu ze ak sud da zapravdu, ze zabezpecit nahradnu dopravu stoji tolko a tolko, ze tolko naozaj dostane...
problem by som videl najma v nasich sudoch a ich "videni sveta", pretoze to co sa moze zdat beznemu smrtelnikovi jasne: ze ked treba 8 ZV a pohotovost 8 ZV stoji napriklad 50 milionov rocne a stane sa 50 nehod rocne ked ich treba, tak naklady na jednu MU su asi 1 milion, to sa nemusi zdat samozrejme "nezavislemu" sudcovi...
hej, platila by to poistovna, ale naprikla v pripade opitosti (dnes na Krcacoch) si moze uplatnit poistovna nasledne 100% spoluucast... a taktiez, v dohladnej dobe ocakavam, najma ked budu taketo skodove udalosti, ze vznikne register dopravnych nehod a ich plnenia, a vodic za ktoreho zaplati poistovna par milionov, bude platit poistne aj 10 nasobok zakladneho (a v kazdej poistovni, lebo poistovne rychlo pridu na to ze ziskavat si takychto vodicov nie je to co vedie k zisku...)
ale napriklad pri dnesnom trtkovi na Krcacoch co tam prevratil auto a bol opity - zaplatila by to poistovna - ale nasledne by si plnu sumu, kedze bol opity, vymahala od toto opiteho trtka - a tomu neprajem nic ine, ako aj aby mu zobrali trebars byt kde byva... ludia sa musia naucit ze ked jazdia opity a zablokuju dopravu desattisicom ludi, tak to asi bude trosku dost zasadny problem pre nich ☠
Ak vinnik nehody vleti autom do kolajiska a zastavi tym premavku cim sposobi skodu, DPB si moze a aj mal by si narokovat skodu. Za vinnika tuto skodu zaplati jeho poistovna ak teda ma zakonnu poistku. Nikomu byt brat nebudu!
podla sucasne platnych zakonov by to platila poistovna z povinneho zmluvneho poistenia... neviem aky je tam sice limit, ale myslim ze to nebude ani pod 5 milionov... podstata je predsa v tom, ze DPB dostane peniaze, z ktorych bude moct zabezpecit zopar ZV... a taktiez, ked poistovna zaplati 5 milionov za nehodu, ten vodic dostane taku poistku ze mozno prestane radsej jazdit (aj ked je pravda ze slovensky poistny trh je este od takeho stavu daleko, ale takymito skodovymi udalostami pohnes konecne aj poistny trh k tomu aby sa zacal spravat rozumne a "odmenoval" vodicov co sposobia poistovni plnenie 5 milionov...)
Lenže to vymáhanie 1400 Sk v zásade ani nie je súdny spor, totiž len málokto podá voči rozhodnutiu súdu odpor a tým pádom väčšinou ani pojednávanie nenastane. Ale toto, neviem neviem, ak má DPB tak schopných právnikov ako vrchárov, trabustov a pod. A okrem toho väčšine ľudí by si možno zobral aj byt, ale 5 miliónov by si stále nezískal.
8 autobusov by mohlo stacit na zabezpecenie aspon ako-tak dostacujucej nahrady za celu KV a Dubravku? nie???
ratam teda ze DPB kupi 8 klbovych autobusov ako ZV pri zablokovani elektriciek, nech stoja 120milionov (15mil.jeden) a maju zivotnost 15 rokov, rocne teda stoja 8 milionov (zanedban urokove miery...) 8 vodicov (dajme tomu ze staci pohotovost pocas rannej a poobednej spicky, nie cez vikendy, teda len 8 vodicov na 1 den) bude mat plat asi 30000 (aj s odvodmi), teda 2,88miliona rocne... teda celkovo pohotovost 8 vozidiel s vodicmi (neratajuc sice udrzbu, naftu a tak...) bude stat asi 11 milionov rocne. Rocne sa podla mna zavinenim inych osob zablokuje doprava elektriciek aspon 50 krat (podla posledneho tyzdna je to az velmi skromny odhad), na jedno zablokovanie (ked nerozlisujem cas a rozsah zablokovanie) vyjde priemerne 220tisic, to nie je vobec az taka hrozna suma, myslim ze keby DBP svoje naklady takto odovodnil, urcite by tolko vysudil!!! Nechapem preco nechava vinnikov kolapsu hromadnej dopravy len tak, bez stipky zosobnenej zodpovednosti a nesenia nakladov!
Nie je tych vyluk elektriciek uz nejak privela??? skoro kazdy den na hodinu, dve... nefunguje jedna z radial, to je uz privela... Cast sice ma navine DPB, ale myslim ze zlomkovu (zrazenie elektriciek...), drvivu vacsinu maju na svedomi auta v kolajisku a vinnik je niekto mimo DPB!!! Bolo by nacase sa s tymto nejak vysporiadat - a ziadat NAKLADY NA NAHRADNU DOPRAVU OD VINNIKOV, rovnako usli zisk, poskodenie zakaznikov... Na mieste DPB by som zvazil vyhlasit vyberove konanie na "pohotovost autobusov a vodicov pre pripad mimoriadnej udalosti na elektrickovej trati", alebo by som nejak hodnoverne vycislil a nasledne zabezpecit pohotovost zaloznych vozidiel pre pripad MU na elektrickovej trati, a tieto naklady DAL ZAPLATIT VINNIKOM DOPRAVNYCH NEHOD KTORE ZABLOKOVALI ELEKTRICKOVU TRAT! napriklad rocne to moze stat 50milionov (ci uz DPB vycisli ze mat pohotovost 8 autobusov a 8 vodicov stoji 50milionov rocne, alebo externa firma povie ze za 50 milionov rocne je ochotna v urcitych spickovych casoch mat pripravene na zavolanie 8 autobusov s vodicmi na nahradnu dopravu...) a tych 50 milionov DPB potom rozdeli podla udalosti v roku - podla casu a rozsahu udalosti a vinnikov da na sud a bude od nich vymahat umernu cast tych nakladov... samozrejme ak bol vinnik zamestnanec DPB, tak to budu vydavky DPB, ale predpokladam ze by to bolo tak najviac 10-20%... myslim ze tie dodatocne zdroje by sa urcite DPB oplatilo ziskavat sudnou cestou, hlavne ked sa mu oplati sudit sa o pokuty za 1400sk, tu ide o MILIONY pri jednej nehode!!! samozrejme do nakladov na nahradnu dopravu zaratat samozrejme aj nakup vozidiel - napriklad na lizing, alebo rozdelit cenu zivotnostou - a mame rocny naklad na zalozne vozidlo...
aj vodici by si zacali davat vacsi pozor na elektrickovu trat, keby zablokovanie elektriciek na 2 hodiny stalo napriklad 5 milionov odskodneho pre DPB...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eripmav
ratam teda ze DPB kupi 8 klbovych autobusov ako ZV pri zablokovani elektriciek, nech stoja 120milionov (15mil.jeden) a maju zivotnost 15 rokov, rocne teda stoja 8 milionov (zanedban urokove miery...) 8 vodicov (dajme tomu ze staci pohotovost pocas rannej a poobednej spicky, nie cez vikendy, teda len 8 vodicov na 1 den) bude mat plat asi 30000 (aj s odvodmi), teda 2,88miliona rocne... teda celkovo pohotovost 8 vozidiel s vodicmi (neratajuc sice udrzbu, naftu a tak...) bude stat asi 11 milionov rocne. Rocne sa podla mna zavinenim inych osob zablokuje doprava elektriciek aspon 50 krat (podla posledneho tyzdna je to az velmi skromny odhad), na jedno zablokovanie (ked nerozlisujem cas a rozsah zablokovanie) vyjde priemerne 220tisic, to nie je vobec az taka hrozna suma, myslim ze keby DBP svoje naklady takto odovodnil, urcite by tolko vysudil!!! Nechapem preco nechava vinnikov kolapsu hromadnej dopravy len tak, bez stipky zosobnenej zodpovednosti a nesenia nakladov!