24hodinový lístok v Brne platí pre 2 osoby a 1 decko, ale len cez víkendy. 24hodinový lístok vo Viedni stojí 5 EUR, ale výhodnejšie sa javí zakúpiť si 8-tage-Wien karte ktorá stojí 24 EUR (pred zdražením 21,8) a platí 8 ľubovoľne vybraných dní po 24 hod. Tak je možné vo Viedni cestovať 24hodín za 3 EUR = 135 Sk.
tbc
prave som sa vratil z Vysokych Tatier, kde som stravil par dni...mal som aj trochu casu na povozenie sa elektrickami, takze napisem par dojmov
Stare krasne tatranske elektricky uz pomaly ale isto po vyse 30. rokoch odchadzaju na zasluzeny odpocinok...v prevadzke uz bola len jedna (ci stale ta ista neviem) suprava tychto nezabudnutelnych elektriciek (420.962-3 + 420.966-4....vie mi niekto povedat co znamenaju tie cisla za pomlckou?) jazdiaca na trati Tatr. Lomnica-St. Smokovec a aj to nie cely den, o cca 17.00 uz odchadza do Popradu... Vie niekto co sa stalo s ostatnymi? Este existuju a vypravuju sa obcas, alebo uz len tato suprava jazdi?
S novymi elektrickami prisla do Tatier uz doba moderna, aj ked moderne neznamena vzdy lepsie trochu mi pripominali niektore nase sci-fi, kde boli elektricky so zvacsenymi oknami - presne tak vyzeraju tie nove tatranske, v nizkopodlaznej casti su okna skoro odhora az dole no uz je koniec stahovacim oknam ako tomu bolo v tych starych...v jednom clanku maju (malicke) otvaracie vetraky len 2(!!) okna (jedna elektricka sa sklada z dvoch clankov pre cestujucich a jedneho spojovacieho s vyzbrojou)...vozne su vybavene inf.systemom BUSE, pri kazdych dverach vnutri su dva (chrbtom k sebe obratene) vnutorne panely (take ake mame aj u nas), na ktorych sa zobrazuje cas a nasledujuca zastavka, pocas statia na zastavke je tam cas, sipka a konecna stanica. Na vonkajsich trvalo svieti konecna stanica. Hlasenie zastavok fungovalo v jednej z dvoch s ktorymi som sa viezol...gong je ako ten u nas, dalej to hlasi "Nasledujuca zastavka", to iste v nemcine aj v anglictine (Next stop), a nakoniec samotny nazov zastavky, hlasitost je uplne super. Pred St.Smokovcom to este oznamuje moznost prestupu do T.Lomnice, samozrejme tiez v troch jazykoch. Pri kazdych dverach su dva oznacovace listkov (od firmy Mikroelektronika), ich vyznam som zatial nepochopil Dvere maju dopytove ovladanie. Miest na odkladanie batozin je zalostne malo, v nizkopodlaznej casti chybaju hlavne tie nad sedadlami Vnutri su tie vozy dost tiche, iba vyzbroj trochu bzuci, nebolo pocut ziadne "piskanie"spod kolies pri jazde v zakrutach ako to pozname z tych starsich... No kedze som sa nimi viezol len dva krat nemozem ich hodnotit uplne do detailov - v niecom su samozrejme lepsie, ale v inom zase zaostavaju oproti predchadzajucim...
Bol som v Tatrach zrovna ked bolo 90. vyrocie zacatia uplnej prevadzky TEZ, no bohuzial velmi sa nevyznamenali...v sobotu 17.8. jazdila sice historicka suprava - Kometa (TEVD22)+TEVD16+TEVD12 a na stanici v starom smokovci predavali nejaky obrazovy material (pohladnice, kalendar...) ale o samotnej historii sa clovek vela nedozvedel ziadne, ani len strucne, informacne letaciky....knihu o historii TEZ maju sice v pocitaci, ale pre nedostatok penazi vyjde az nabuduci rok
to je nateraz vsetko, mozno ma este nieco napadne, idem uz spat