Problem je ten ze dalsie vozidla su nam na dve veci ked na nich nebude mat kto jazdit. Nezlepsia intervaly. Zlepsia len komfort. Ja netvrdim ze obnovovat netreba. Ja len tvrdim ze to NIE JE vseliek.
1. To bolo schvalovane v ramci priorit mesta Bratislavy ako minimalna čiastka.
2.Nebudes jediny...
3. Co idu stavat za 238 mil? Ved tunel nejdu robit... Ci sa chysta nejaka velka reko elektrickovych trati?
Vozidlá v dnešnej dobe sú najväčší problém. Kvôli ich nedostatku sa predlžujú intervaly, (asi aj) kvôli ich technickému stavu odchádzajú vodiči. A okrem Ikarusov 28x máme Tambusy 12- až 15-ročné, staré Karosy 12-až 16-ročné. To všetko treba do roku 2010 vymeniť (prirátaj tri roky a dostaneš vekové zloženie rovnaké, ako je dnes u Ikarusov 28x).
To, že mesto nebuduje preferenciu, BUS pruhy a pod. tak, ako by bolo treba, je druhá vec. Ale dnes by som videl vozidlá ako väčší problém.
1. Áno. Ibaže mestské zastupiteľstvo už v máji schválilo, že 200 mil. má ísť na autobusy, 200 na električky a 100 na trolejbusy.
2. Ak sa im to podarí, budem nadšene tlieskať.
3. 471. Z toho 238 na stavby a 33 na splátky úverov.
http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Abratislavao&c=bratislavao_15_1
S nadpisom nemozem suhlasit. Chce mi niekto povedat ze ked budu nove busy, bude viac vodicov, budu lepsie intervaly, bude preferencia elektriciek a trolejbusov, budu BUS pruhy a bude vyhodeny Zahradnik? Ani nahodou. Prave naopak. Vozidla su sice velky, nie vsak najvacsi problem, dokonca by som povedal ze najmensi. Ak odratame Ikarusy 28x tak v pripade dobrej udrzby by sme este par rockov mohli na nich jazdit. Ovela vacsim problemom sa mi vidia intervaly, ziadna preferencia az antipreferencia, nedostatok vodicov, zamestnavanie Branka v podniku atd.. toto autobusy nevylepsia... ano, su problematicke, ale nie najviac... a napriek tomu boli vyhlasene za vseholiek..
Co sa týka rozpočtu a nakupu autobusov.
1. Myslim si, ze DPB bude vyhlasovat tender na viacero vozidiel, nie na jeden rok. A kedze prve vozy budu prichadzat tak na konci 2008 za 200 mil. na zaciatku 2009 mozu dojst dalsie za 200 mil.
2. Nikde nie je napisane, ze DPB nemoze ziskat vlastne financne zdroje na nakup vozidiel. Cilek to predsa jasne povedal, ze ma 0,5 miliardy a je nanom aby z toho spravil 4,5 miliardy.
3. Na buduci rok ma DPB na kapitalove vydavky od mesta 476 mil.
"PS 1: ŽST UNS, ŽST Petržalka a ŽST Rusovce budú zaintegrované len tak ako doteraz alebo nebudú zaintegrované vôbec? Tam nepôjde napr. R80 alebo R90?"
Si mi ukradol otázku z klávesnice. ?
Ja mám ešte jednu - neviete, ako to bude so zastavovaním regionálnych liniek na zastávkach MHD v Bratislave? Budú stáť na každej, alebo ako dnes len na vybraných? V Brne totiž stoja na všetkých.
A vlastne ešte jednu - tie zacházdky vlakov do Kútov, Trnavy, Galanty a Dunajskej Stredy si mám ako vysvetliť? To bude nejaké extra tarifné pásmo či čo?
Pocul som od krajinnych architektov, ze zimna udrzba je v Ochrane ziv. prostredia naschval. Lebo sa tak daju minut peniaze ziskane za vyrub stromov na ine, ako zahradkarske ucely.
Čo si čakal od spoločnosti, ktorá si nie je schopná ani zriadiť web...
"Prečo v Česku ..."
Možno v Česku už v obecných voľbách ľudia akosi nevolia úplne tupo stranícky ako v BA, takže tam nemôžu politici srať na ľudí aj na prácu. A možno pre to, že v Česku sa trošku viac pohla dopravná legislatíva, takže o tom, kam bude chodiť vlak, kam autobus a kam integrovaná linka, rozhodujú kraje a nie nejaký cibazol na ministerstve.
PS 2: Žilinský IDS je síce trochu chabý (MHD + jedna lokálka), ale na rozdiel od BID funguje na jeden lístok. Kým BID sa rodí už nejakých 8 rokov, či koľko, tam to zmákli za tri. A možno ani nepotrebovali koncepciu ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
matt