Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Majkl: Jo, mas pravdu, sekol som sa.
d3k0: tu Avionkarosu robili vo firme ROSERO v Spisskej Novej Vsi.
Mam pripravene dajake zaujimave infosky z vestnika verejneho obstaravania, treba to len opisat 🙂
Hmm, tak nie 'nove', ale 'novy' uz jazdi 🙂
V colnom sklade este stale trcia 4 Sory. Dnes som ich tam o 12:50 videl.
ja som uz davnejsie videl jeden novy SOR v krasnanoch...ale 4 v colnom sklade 🙂
Na hlavnej stranke som si precital, ze do premavky sa zaradili nove SOR-y. Vcera som isiel oklo colneho skladu na Pristavnej a v areali boli (ak som dobre videl)nejake SOR-y v bratislavskych farbach. Mysleli ste tie?
d3k0:
Moze byt, ale naco ma Hypernova 3 serble, ked v sedle jazdi iba jeden (aspon ja som videl iba jeden)? Neviem ako je to v "spicke" pri 20-minutovom intervale, ale pochybujem ze to je prazdne.
Ja som raz v BA, raz v PHE, podla toho, ako sa xce nasim... okrem toho teraz vybavujem vecicky /kopec.../, takze podla toho, kde mam termin, tam som...
Turbo: Ja by som to zase odlisoval. GO v Zlineri su na dobrej urovni. Nie ako DPB a Starko...
Majkl:
To by potom chcelo duplaky na 14-tku. Ale sucasny stav solo T3, Kachna a T6A5 v 15-minutovych intervaloch a jedna krapata Karosa v 30-minutovom intervale porovnavat nemozes. To je DOST veliky rozdiel.

d3k0:
Vobec sa nedivim. Karosa je KAROSA.
Turbo: A divis sa? Ved GO dvoch Avinov robil DPB, iba ten treti bus robili v Presove.
Turbo: a ludia z Ruzinova by sa do tych elektriciek uz asi nevosli... 🙂
K doprave k Hypernove:
Dnes som sa rozhodol, ze sa pojdem pozriet do noveho obchodaku IKEA pri Hyernove, chcel som kupit ramy na fotky 24x30 (aj som ich kupil). Isiel som tam z Trnavky, najprv trolejbusom 205 k byvalej Ikee, potom Hypernova serblom k Hypernove. Cakal som 15 minut, a to som bol este rad, lebo interval je 30 minut. Autobus isiel na cas a zhodou nahod subezne s linkou 61 na letisko. Hmmmm. K mojmu prekvapeniu bol dost plny. Zvonka sice vyzera pekne, aj vo vnutri ma "nove" sedacky, natrete tyce a pod. Ked si ho ale lepsie pozriete, je asi na takej urovni ako posledne plynaky. Cize satre, spinave casti strechy, dvere a pod. Proste ta najlepsia Karosa, aku mozeme v BA vidiet, pre mimobratislavcana ale nic moc. Nenecham si ujst nsledovnu poznaku: Vsetci pozname linku 50 a prezyvame ju "rakovinabus". Nuz, po dnesku mame dalsi "rakovinabus" : Hyernova serbel. Doprava je sice zadarmo, ale ja by som tam pekne zaviedol tarifu MHD, mozno by sa potom stare rakoviny nevyvazali hore-dolu (sice nad 70 je aj MHD zadarmo 😞 ). To by ale autobus musel byt vybaveny ozncovacmi a pod, co mu chyba, lebo je od "Zajazdov Bratiaslava". Okrem toho ze bol autobus preplneny, bola aj znacna zapcha za zeleznicnym priecestim sposobena nizkou priepustnostou krizovatky pred Hypernovou. Hroza. A to bolo v sedle. V nakupnom stredisku Hypernova su dve samostane zastavky a to Hypernova a Ikea. Ja som samozrejme isiel az na uplne poslednu zastavku Ikea. Zastavky su rovnake pre autobusy prichadzajuce z mesta aj iduce do mesta, co je dost neprakticke a neprehladne. Okrem toho su dost male a boli plne ludi (najma rakovin). Nas vodic zastavoval aj tak mimo zastavok, lebo ludia cakajuci by sa zacali do autobusu tlacit (perco nevedia rozlisit autobus iduci do hypernovy a do mesta je jasne - stare rakoviny, vidi to autobus a automaticky sa to tlaci dnu). Niektore individua sa ale aj tak pokusali dostat dnu a vodic im musel vysvetlovat ze on do mesta nejde. Dalsia velmi sprosta vec je samotna trasa po parkovisku pri Hypernove a Ikei. Autobus sa stale kruti dookola, furt prechadza retardermi a vodic ma co robit, aby prekluckoval po tych uzuckych cestickach medzi autami, ludmi s nakupnymi vozickami a ostatnymi ucastnikmi premavky. Tam sa naozaj natoci volantom. Vobec mu to nezavidim. Dalsia vec su cestovne poriadky, ktore su uplne ubohe. Sice su prelhadne, ale pri Ikei bol nejaky stary prelepeny novym a ten bol scasti strhnuty, tak si teda vyberte. Nic moc. Autobus sa cestou spat toci aspon dva krat viac ako linka 51 a kym sa vymoce z arealu Hypernova + Ikea, trava to aspon 5 minut (co je rozhodne privela). Okrem toho sa na zastavke Hypernova natlacil fakt do plna. Ako keby nestacilo ze bol bus prepchaty som este musel pocuvat stare rakoviny ako frflu ze vodc frflal ze co od neho chcu, vsak to jazdi zadarmo (pochybujem ale ze vodic jazdi tiez zadarmo - urcite ho platia). Pocuvat to celu cestu az k Zimaku, kde som vystupil ma vobec nebavilo. Zevraj jeden spoj vynechal, ale neviem ako, lebo co som si vsimol, premaval v tom case iba jeden autobus. Hroza. A preco tam nedaju klbaky je jasne: po Hypernove by sa s tym nedalo jazdit.

Zaver: GUMIKOL (a obzvlast stara krpata Karosa) NA TUTO TRASU JE VYSMECH!

Ale preco tam nenatiahnu elektricky z Ruzinova nechapem. Urcite by to bolo lepsie ako smradlave autobusy a mozno aj rychlejsie, nakolko tam byva pravidelne zapcha. Odtial by sa elektricky dali krasne natiahnut aj na letisko. Okrem toho su elekricky lacnejsie a viac atraktivne pre cestujuceho. Vsak keby ste na Obchodnej uvideli linku 9 s cielom Hypernova, tak by ste aj vedeli ako sa tam dostat priamo z centra bez prestupu. Okrem linky 9 by do Hypernovy mohla ist aj linka 14, linku 8 by sme mohli predlzit az na letisko (linka 61 by sa zruslia). Pripadny narast cestujucich z/na lestiko by sa vyriseil predlzenim linky 14 na letisko a skratenim linky 8 po Hypernovu. Ale to uz spekulujem. Nasi pani z Magorstratu ale nechcu stavat ziadne nvoe elektrickove trate a tak to aj vyzera. Ale ludia z Hypernovy by sa nad tym mali zamysliet, urcite by to zvysilo pocet kupujucich a plataicich navstevnikov. Ale to su proste ludia automobilovy, im to navysvetlime. 😞
Cookies,
já kolo sice mám (Proflex), ale jezdit na něm jsem línej (kdo se má tahat s těma skoro 100 kilama v těch krpálech). Kdybys chtěl někdy večer spláchnout prach z ulic nějakým pivem, tak jsem k dispozici. MHD zvanou v Praze lidově socka se mi moc jezdit nechce. Možná by se mohla povést i malá exkurze do vozovny v Hloubětíně. To je ale závislý na tom, jakej tam bude mistr v depu.

CeCo
Ten pseudoinformační systém je snad jenom na Klárově, kde se zastávka metra zločinně jmenuje Malostranská. Jak jsi sám viděl, má ještě značné masařky. V Hradci Králové je něco podobného v některých zastávkových sloupcích na frekventovaných zastávkách ve městě. Tam to nedokáže reflektovat nepravidelnosti a de facto to jenom ukazuje jízdní řád méně gramotným klientům.
Tý věci na výhobky se říká tágo, oficiálně se jmenuje stavěcí klíč. Tágo se skladuje v kapse, ofoicální název nevím. Některé tramvaje mají kapsu i vzadu, aby řidiči při zatahování neváleli od šmíru špinavé tágo po podlaze. Asi sis všiml, že staré pražské výhybky se přestavují za jazyky. V Praze nikdy nebyly výhybky s tím prostějovským mechanismem, kde ovládací prvek vypadá jako hlava šroubu, takže pražská tága jsou tenčí a kratší, než v jiných městech. Na konci mají dřevěnou rukojeť a jsou to tyče, ne trubky, jako jinde.
Byl jsi vůbec jinde, než v Prase? Nebo jsi ještě tady?
Chcem sa spytat - vsimol som si par zrekonstruovanych? 14Tr-iek. Co vsetko sa tam rekonstruje (ak sa nieco okrem stahovakov, farby a palic)? Este som sa neviezol takou. Len som si vsimol, ze vacsina z nich ma nove palice (Esko) a taktiez (nie vsetky) maju stahovaky railtech. Jedine, co som sa dozvedel, ze do konca roku by mali byt (teda chcelo by sa aby boli) vsetky 14-ky vybavne railtechmi a novymi palicami.
diky
Martin z Prahy:
S tými kopcami si nerob starosti. Je to vždy lepšie ako jazdiť po rovine čo je niekedy dosť nuda. Čo sa týka dopravy, rekonštrukcií a množstva áut snáď to nejak prežijem. Som trochu oťukaný z bratislavskej dopravy po meste aj keď nie v takých rozmeroch ako je pražská. Drž mi palce, keď sa vrátim živý a zdravý dám ti vedieť ako bolo.
Je pravda, že máme ze všech kandidátskejch zemí nejmíň uzavřenejch kapitol pro vstup do EU. To je ale jasně tím, že česká vláda se tradičně nejvíc ze všech hádá a taky něco občas i navíc vyhádá.
J: heh - este k tomu komunizmu (pravemu, utopistickemu, co nikto nezazil a nezazije).

No nedivim, sa ti, ze sa ti to paci. Myslienky su to lakave, ale staci pouzit len elemntarnu logiku (teda trochu uvazovat) a zistis, ze to je absolutne nemozne, ze to odporuje vsetkemu, na com je tento svet (nie splocnost iba) "postaveny", takze sa tym ani nema zmysel zapodievat dlhsie ako 2minuty.
J. V niecom mas pravdu, v niecom sa mylis.

Mat lepsie ekonom. vysledky neznamena, ze sa tu zije lepsie. Su to vysledky iba za posledne obdobie, ktore sa mozu raz-dva zmenit. Ale zivotna uroven tu a tam je dost rozdielna - ked tak mas rad statistiku - tak si pozri priemerne mzdy (12490Sk v SR a 19500 Sk v CZ). Ale statistiky nie su bohvie co. A este ked sme pri tych vysledkoch. Neviem, ci vies, ale vsetky uspechy ekonomicke, ktorymi sa meciar a jeho vlada hrdili boli vymyslene, boli statisticky zkreslene, boli vymyslane nove statistiky, uplne nestandardne, aby vykazoli nejaky ten uspech, ale pritom neboil s nicim porovnatelne. Ani s obdobm minulym, ani buducim, ani inymi krajinami. Najlepsie to bolo vidiet na urokovych sadzbach - aj tych, za co si slovensko poziciavalo (30% a malo obrovske dlhy), aj tie "obycajne" v bankach, na ktore doplatili normalny ludia - lebo pozicat si za 18-22% je samovrazda, teda ak to mas v umysle aj splacat.

Dalej ked si zoberies kapitoly - neviem, ci si si nevsimol, ale tu staci, aby volby dopadly nie moc dobre (a pravdepodonost je stale velmi vysoka) a mozeme mat uzavretych kapitol aj 10000xxx, a nikam sa nedostaneme. Tym, ze mame o jednu, ci dve kapitoly uzavretych viac, by som sa nehrdil. Neviem, ci ti uslo, alebo nie, ale napr CZ dosialhli v jednej kapitole (ktoru sice uzavreli neskor ako my) jednu super vynimku, resp. si vyjednli lepsie podmienky - neviem jej nazov, ale jednalo sa o posobenie prepravcov a dopravcov v krajinach unie. Vsetky nove krajiny (terajsi kandidati) budu mat este par rokov vyrazne obmedzenie kdezto ceski prepravcovia budu rovni tym z EU od zaciatku. Vyhody/nevyhody si porovnas sam, tak isto aj ekonomicke prinosy.
Nie je to kritika nasich, a uznavam, ze slovensko urobilo v poslenych 4-ch rokoch vyznamne porkroky a mnohe veci, dnes este neviditelne (resp. ich dopad na obyc. zivot sa este neprejavil, to si bude privlastnovat az buduca vlada), sa pohli dopredu, ale vyhlasit, ze sme na tom lepsie ako v CZ to nemozem povedat (aj ked by som bol rad).


Meciar. Jemu sice mohlo drbnut v bedni, ako si napisal, ale keby tak nedrbalo vacsine naroda, tak to nikomu neublizi a skonci prinajhosrsom v nejakom zariadeni na to urcenom.

Nie je normalna krajina, kde na vycinoch jedneho cloveka zavisia ekonomicke ukazovatele (je to skoro az absurdne). Pred volbami (dost daleko este) tu prudko padla koruna, len vdaka meciarovi, ficovi a spol. Tak isto (tento krat nastastie - aspon podla vcerajsich novin), tym ze Meciar stratil v prieskume 9%, tak sa posilnila koruna o 30hal. Tomu hovorim raj (mozno ho pojdem zavrazdit a koruna ziska 10Sk). Ked si pozries vyvoj koruny v CZ, tak zistis - volby-nevolby koruna stupala (a ze dokonca taka zvratenost, ze cervene hlavy ziskali 18% nemalo ziaden vplyv na to).

Utekanie z boja. Kazdy sa nastastie moze dobrovolne a bez vacsej ujmy rozhodnut, ci tu chce ostat a nechat si neschopnou vacsinou ovplyvnovat svoj zivot, alebo pojde inam, kde je lepsie. Nemyslim si, ze by mu prave preto usla nejaka korist. Bojovat nema vzdy zmysel. Niekedy je lepsie pouzit rozum. A nemyslim si, ze ti co ostali urobili lepsie. Tak isto sa mozem vykaslat na to, ze po rokoch mi akurat niekto venuje nieco podobne smutne (hypoteticky). Ale je to kazdeho slobodne rozhodnutie (zatial), ci bude bojovat, alebo pojde za lepsim.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.