myslel som to presne tak ako som to napísal. chudáci sú tí, čo sa nechajú zlákať nejakými peniazmi vôbec si nevážiac disciplinovaných a chápavých cestujúcich... ?
mnohí autobusári sú zahraničím inšpirovaní natoľko, že tam hromadne odchádzajú. sa im fakt čudujem, že im stojí za smiešnych 3000 euro odísť od disciplinovaných a chápavých cestujúcich, akými je bratislava povestná... ?
uplne suhlasim, mali by sa inspirovat zahranicim "zakaznik nas pan" ale dokial budu take platy a podmienky ake su tak vacsina vodicov sa na "dobrocinnost" vybodne. cest a slava vynimkam. ale zas niekde to zacat musi, kto vie ci by vacsie mzdy pomohli, asi treba zmenit aj politiku DP voci zakaznikom aby sa to pohlo..
neviem o tom, že by vozidlo s jedným pokazeným dopytom išlo okamžite von z prevádzky... a fakt si nechcem predstaviť, že by som mal cúvať zo zastávky jurajov dvor do vozovne ?
na oboch stranách sú zaujímaví jedinci. tiež som párkrát zažil konanie popísané neviemkým o čosi nižšie: niekto sa postaví do dverí a čaká na svojich pozvolna a váhavo prichádzajúcich kamarátov, zatiaľčo ja bezmocne hľadím na voľno, z ktorého (kým si dávajú vo dverách prednosť) sa stane "nevoľno". samozrejme cestujúci na ďalších zastávkach gánia na mňa, nie na skutočných "autorov" meškania... niekoľkokrát už som si dal predsavzatie, že nebudem čakať. zatiaľ mi vždy vydržalo len po najbližšiu zastávku. zatiaľ...
To je tak, ked v DPB toto robia len tvrdohlavi jedinci, ktori napriek vsetkym predpisom chapu, ze cestujuci je ich zakaznik. Preto nemaju problem ani s usmevom, ani s otvaranim dveri. Ja osobne ked viem, ze ma na semafore o 50 metrov caka stopka, tak zavriem dvere na zastavke (aby neunikalo teplo), stlacim uvolnenie dopytu a ak niekto este pribehne, dostane sa do vozu. Zial, ti ostatni sa na skoleniach dozvedia, ze cestujuci je povinny byt na zastavke, a ked nie je, tak ma smolu... Radsej stoja na krizovatke minutu na cervenej.
Viem, ze to sem uplne nepatri, ale pre myslim ze je to skvely priklad pre DPB co je starostlivost o cestujuceho. Konkretne ide o priklad z Viedne.
Isiel som linkou 52, ktora mala pri predposlednych dverach pokazene vonkajsie tlacidlo dopytu. Nevyuzil sa bratislavsky sposob "okamzite von z prevadzky" ale vozidlo islo aj s cestujucimi az po vozovnu. Ked sa blizilo, nahradne vozidlo vyslo z vozovne na zastavku. Vozidlo v ktorom som sedel nezabocilo do vozovne, ale pokracovalo na zastavku vdaka comu bol prestup naozaj len par krokov. Po prestupe ludi do zalozaku sa do vozovne dostalo tak ze zacuvalo. Prvy priklad toho ze cestujuci je na prvom mieste.
Druhy priklad bol hned na dalsej zastavke po prestupe. Nejaky mladici kopli do dveri eliny ktora im zdrhla, pricom dvere sa mierne pootvorili (asi, neviem presne, nepytal som sa). Mladici zdrhli, avsak sokoval ma vodic pri tom ako dvere zatvaral. Dobiehala totiz ista skupinka ludi. Namiesto toho aby na nich zreval ze on uz dvere zavrel a maju smolu nahodil (napriek evidentnej nasratosti) usmev, dvere este viac otvoril, s usmevom im povedal "Bitteschon" a nechal ich nastupit. Ta ustretovost a uvedomenie si toho ze zakaznik je ten platiaci ma uplne (nakolko som zvyknuty na DPB) sokovala. Myslim ze tymto by sa mali naozaj inspirovat.
Re 810zssk #90224 2) : Možno by bolo pekné vložiť logo BA do stredu loga C ("Točenie sa v bludnom kruhu"). Ach... tušil som, že to bude chyba, keď sa do tej súťaže nezapojím...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Loori