"When the temperature reaches minus 38 degrees like it did last winter, the road freezes and the result is the attached video taken during a single day with the tunnel camera."
Re #89741 S499.1023:
ospravedlnujem sa... podrobil som video analyze a na tom busovom zabere vidno ze najprv nerobi stopy, potom robi, potom zase nerobi...
co ale nie je v poriadku ze pokracoval veselo dalej, hoci zadna cast 3x naburala do boku tunela... jednoznacne mal zastavit...
a najlepsie na videu ako sa zrazia tie dodavky a ten jeden za nimi zastavi... asi 5m caka a vyhodi smerovku a veselo ich obide...
JJ je to urobene tak že v tom tuneli sa akokeby vimenili a idu ako v anglicku naopak (neviem to ina napisat)a som tiež čital že to neni poladovica a le že predtým sa stala nehoda a vyliala sa nafta s cistreny a to tam tak smyka :(:)
Poľadovica nie je súvislá vrstva ľadu. Stopy mohol nechávať keď už bol v šmyku. Čo si myslíš, ak s autom vybehneš na ľad a v šmyku sa dostaneš na asfalt, tak okamžite pôjde rovno? Budeš pokračovať za drania penumatík priamočiarym rovnomerným pohybom, ktorý sa veľmi rýchlo zmení na nepriamočiary.
Presne tak. V texte sa píšte že tam zateká a v zime to zamŕza. Takže ideš si ideš po suchom asfalte a zrazu vyhneš na ľad. Ono ten Ikarus tam necháva pekné stopy na vozovke od penumatík, takže súvislá ľadová vrstva to nebude, iba námraza ako píšeš.
Každopádne si všimni v čase 0:57 ako tam ide kamión a odrazu sa zrazí s kamiónom akoby čelne. Nechápem odkial sa tam ten druhý vzal. To je v tom tuneli nejaká vedľajšia cesta ktorá sa napája pod pravým uhlom? Nie je ju tam moc vidno.
to je ok... ale ide o to ze ked uz ten bus mal koliziu, preco nedupol na brzdu a nezastavil, ale isiel dalej...? na to narazam...
jasne ze ked idem s IGK a dostanem smyk, tak sa snazim vyrovnat a nerobit prudke pohyby/brzdenie.. ale uz ked napr narazim do zvodidiel (za predpokladu ze tam neni 150m roklina) tak uz mi je to jedno ci som v smyku a budem sa suchat 10m, alebo zastavim na 2m.. vies co myslim...
Keď ideš s IGK s prívesom a ten ti začne lietať na strany, tak čo spravíš?
1. Začnej brzdiť a snažíš sa korigovať kmnitanie.
2. Pridáš a snažíš sa korigovať kmitanie.
3. Snažíš sa korigovať kmitanie a ideš výbehom.
V prípade auta máš náhon asi vpredu, resp. v strede. Čo ak máš náhon v prívese a pridáš keď lieta zo strany na stranu?
Tipujem že vodič v panike dupol na brzdu, čo vlečku len o to viac rozhýbalo do strán, potom bolo už neskoro pridať plyn, dalo sa iba gúlať a dúfať že to bus nestočí do steny. My 2 cents...
Práveže by tam lietal! Videl som ako dostal Ikarus 280 šmyk vlečky a nič to s nim nespravilo a tamto je presne to, čo si predstavujem ak ide do šmyku 435ka s motorom vzadu. Alebo ak vodič urobí nejaký prudký vyhýbací manéver. Presne také chovanie by som očakával.
Podľa toho ako tá vlečka lieta zo strany na stranu to vyzerá že v nej bude niečo ťažké (motor, prevodovka, etc.) Vlečka bez takej hmotnosti za 3. nápravou by tak nelietala. Podľa mňa je na to videu klasický Ikarus 435 ako ho poznáme z BA. Nevylučujem že tam môžu vyrábať verziu s motorom aj pohonom v strede, tá by však určite takto nelietala.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider