K bodu 4 - V Amerike to majú dobre vymyslené, takmer na každej svetelnej križovatke je plný semafor, a keď máš červenú, tak môžeš odbočiť doprava, avšak musíš zastaviť, ako keby tam bola STOPka.
1. Sú aj príklady dobre fungujúcej dynamiky
2. Za vela Tebou kritizovaných vecí sú zodpovední projektanti a tí čo projekty overovali a nie siemens.
3. Vela svetelných križovatiek žiada polícia, (alebo m. č., ako napr. na nadjazde do vajnor pri NAY !?) ktorá akože zodpovedá za bezpečnosť, nie plynuloť (teda je logické, že tá tým utrpí). Opäť nezávisle od siemensu.
4. Naša norma, na rozidel od zahraničných, nepozná na odbočke z hlavného smeru do vedľajšiho blikač, tie ktoré už sú sú v rozpore s normou.
5. Takisto norma niečo hovorí o neriadenom pohybe v riadenej križovatke (tie, čo sú sú opať napriek norme)
6. Ing. KK by Ti vysvetlil heslo, že keď odobrník klesne na úroveň verejnej mienky (akože ju počúva), tak to už je veľmi zle; a mnohé križovatky sa zapínajú/vypínajú/upravujú na žiadosť verejnosti. Časť to uvíta, iná, ako napr Ty. sa nad tým potom rozčuluje. Lebo každý, čo má vodičák, je odborník na dopravu...
7. Nad odbornosťou je vo väčšine prípadov politika a teda na tých šumoch prepojenia mesta a siemens niečo bude, ale zasa také okaté to nie je si myslím... ?
Po celom svete mozno, ale na Slovensku, obzvlast v BA kde tam evidentne ma niekto svojho znameho a plati mu a povrchne sluzby, NIE.. chces konkretne priklady?
Nepoznam vsetky siemens-semafory v ba, ale dost prikladov mam z casti ba kde sa pohybujem...
1. Semafory Brnianska/Prokopa Velkeho...
- po ich spusteni boli uzasne nastave. Auta odbocujuce z Brnianskej na PV mali cervenu a po Brnianskej nesli v opacnom smere ziadne auta... aut sa tam nahromadilo tolko, ze zapratali cely odbocovaci pruh. Ked sa zjavili prve auta z patronky, skocila im na PV zelena a auta z patronky museli brzdit... uzasne nastavene... nastastie ich pred 3 rokmi vypli a odvtedy tam nestoja takmer ziadne auta...
2.Semafory Sancova/Jelenia
Postavit dva semafory vo zdialenosti cca 15m je vysoko efektivne... hlavne ked funguju na podobnom principe ako tie na Brnianskej... takmer vzdy, ked idem busom alebo autom tam stojim a stojim na cervenej, hoci neviem preco... lebo chodci tam aj tak behaju na cervenu (aj oni maju skvele nastavene semafory) ked ziadne auta nejdu...
O tom ze ked stojim na cervenej v odbocovacom prude a oproti nejdu ziadne auta, tak si pripadam ako blbec... Zoparkrat tie semafory vypadli, to bola nadhera... plynulost sa zvysila o 200%
3.Semafory Mlynska Dolina
asi jedno... no comment...
kym tam neboli semafory, tak to bola nadhera... premavka plynula, vodica ostrazity...
ked ich zapli tak neskutocne kolony... z jednej svetelnej krizovatky zavadzaju auta do druhej a z tej druhej do prvej... navzajom sa blokujuce svetelne krizovatky... UZASNE..
ale hlavne ze pri kazdom odbocovani do prava (tam kde v zahranici bezne byva len oranzove svetlo) mame plny semafor... oranzove svetlo by asi nepokrylo dostatocne financne poziadavky nejakeho kamarata poslanca magistratu v siemense..
4. Botanicka
Spravili ju... spustili, boli tam brutalne zapchy, tak ju po dvoch dnoch vypli a teraz tam blika... hm... opat efektivne.
5.Devinska Cesta/Karloveska
Su tam opat 2semafory za sebou... z toho jeden kde stale svieti zelena sipka... opat tam stacilo o polovicu menej...
6. Kuklovska/Karloveska
Este ju len robia, ale ked som videl bol som zhrozeny... v jednom smere na useku 150m STYRI!!! semafory za sebou... uzasne efektivne... asi sme dost bohate mesto, ked si toto mozeme dovolit... nehovoriac ze jeden je za krizovatkov pre chodcov a mam pocit ze bude dopytovy, co je este vacsia logika
a aby som uviedol aj ine mesto, kde siemens "funguje", tak tu mame Senec
- v celom meste jeden semafor, vsade inde kruhove objazdy... vzdy bol vypnuty co som tam isiel a doprava v pohode fungovala... raz ho zapli a boli tam brutalne zapchy... presiel som asi na 12x na semafore... takze uzasne to vie siemens nastavit
a vo vsetkych pripadoch to bolo platene z nasich dani... nieco co nefunguje, nieco co ma opacny ucinok, ako by malo mat... nieco co sa nepouziva...
+ ked si uvedomim ze z nasich dani je platena aj ta blba doprava do hainburgu pre nikoho, tak vo mne vrie zlc..
je to na zvracanie..
takze tolko asi tak
ps. tych prikladov v ba je urcite viac, vybral som len tie co mam odsledovane
mne sa toto raz stalo pod novym mostom na linke 88, revizori nastupili na einsteinovej a pekne sme pod novym mostom museli vystupit cez predne dvere, vtedy tam chytili ale 10 ciernych pasazierov
Cital som ten clanok o linke do Hainburgu, a za 3,5 eura sa to pre nasinca neda povazovat za MHD.. keby nechali tych 1,5 tak si viem predstavit nejaku rodinku ako cez vikend zajde do Hainburgu na vylet, ale takto asi zoberu auto a budu to mat lacnejsie.. a myslim ze ani pre Slovakov zijucich tam a dochadzajucich do BA to nebude nejake moc zaujimave pokial na to nebude predplateny listok za rozumnu cenu. . ?
? za prvé:ako si to teraz myslel že veľa rozumné píšem vyštudoval som a zmaturoval som z prevadzky a údržby cestných vozidiel takže viem o čom sa to točí aj ked budem mať iba 22
za druhé: moja gramatika je otrasná ale akosi sme si nepotykali no čo uš
za tretie:môj nick nemá nič spoločné z mojim občianskym menom je to prezívka zo strednej a sice sa piše z I ale vyslovuje sa Y ?
Hm, keby studenti mohli tiez rocne tak aj ja mam a je po robote ? ale teraz by som aj nad tym rozmyslal, nechce sa mi moc davat financie na MHD ked to ide s nou tak dolu kopcom...
Ja som to so sledovaním termínu platnosti električenky vyriešil veľmi jednoducho - kupujem ročné, a novú mi treba vždy presne na narodeniny Takže keď si spomeniem na tie, tak aj na toto Ale potvrdenku pri karte nosím tiež, aby som revízorom uľahčil robotu
to je najlepsi sposob, ja si ten papierik davam roky do toho puzdra... (niekedy sa az vysuchal- pozname). S tymi revizormi si mal fakt stastie ☺ , ale treba aspon pochvalit, ze si poctivo kupil listocek... btw. ta trojica co som spominal, som ich videl naposledy asi pred 3 rokmi...
Ja som si tiez daval ten papierik za obal, ale prisla VS a moznost mat na skolskej karte DPB tak som to prestal a papierik mam doma na "nastenke" ? teraz len sledovat ako bezi cas a nepresvihnut ? este ze priatelka ma v tom kontroluje ?
☺ No aby si neprešvihol termín platnosti električenky, je lepšie nosiť v obale karty ten papierik - tak si skôr na dobu jej platnosti spomenieš. Zároveň v prípade, že tvoja karta sa rozhodne štrajkovať, revízori si údaje o jej platnosti prečítajú z neho.
Istý čas som si pre istotu ten papierik aj kopíroval, ale na Olejkárskej mi povedali, že v prípade potreby vydania duplikátu nie je nutné priniesť kópiu strateného originálu, že to majú v počítači. Ale zas 100%-ne by som sa na to radšej nespoliehal...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Nepoznam vsetky siemens-semafory v ba, ale dost prikladov mam z casti ba kde sa pohybujem...
1. Semafory Brnianska/Prokopa Velkeho...
- po ich spusteni boli uzasne nastave. Auta odbocujuce z Brnianskej na PV mali cervenu a po Brnianskej nesli v opacnom smere ziadne auta... aut sa tam nahromadilo tolko, ze zapratali cely odbocovaci pruh. Ked sa zjavili prve auta z patronky, skocila im na PV zelena a auta z patronky museli brzdit... uzasne nastavene... nastastie ich pred 3 rokmi vypli a odvtedy tam nestoja takmer ziadne auta...
2.Semafory Sancova/Jelenia
Postavit dva semafory vo zdialenosti cca 15m je vysoko efektivne... hlavne ked funguju na podobnom principe ako tie na Brnianskej... takmer vzdy, ked idem busom alebo autom tam stojim a stojim na cervenej, hoci neviem preco... lebo chodci tam aj tak behaju na cervenu (aj oni maju skvele nastavene semafory) ked ziadne auta nejdu...
O tom ze ked stojim na cervenej v odbocovacom prude a oproti nejdu ziadne auta, tak si pripadam ako blbec... Zoparkrat tie semafory vypadli, to bola nadhera... plynulost sa zvysila o 200%
3.Semafory Mlynska Dolina
asi jedno... no comment...
kym tam neboli semafory, tak to bola nadhera... premavka plynula, vodica ostrazity...
ked ich zapli tak neskutocne kolony... z jednej svetelnej krizovatky zavadzaju auta do druhej a z tej druhej do prvej... navzajom sa blokujuce svetelne krizovatky... UZASNE..
ale hlavne ze pri kazdom odbocovani do prava (tam kde v zahranici bezne byva len oranzove svetlo) mame plny semafor... oranzove svetlo by asi nepokrylo dostatocne financne poziadavky nejakeho kamarata poslanca magistratu v siemense..
4. Botanicka
Spravili ju... spustili, boli tam brutalne zapchy, tak ju po dvoch dnoch vypli a teraz tam blika... hm... opat efektivne.
5.Devinska Cesta/Karloveska
Su tam opat 2semafory za sebou... z toho jeden kde stale svieti zelena sipka... opat tam stacilo o polovicu menej...
6. Kuklovska/Karloveska
Este ju len robia, ale ked som videl bol som zhrozeny... v jednom smere na useku 150m STYRI!!! semafory za sebou... uzasne efektivne... asi sme dost bohate mesto, ked si toto mozeme dovolit... nehovoriac ze jeden je za krizovatkov pre chodcov a mam pocit ze bude dopytovy, co je este vacsia logika
a aby som uviedol aj ine mesto, kde siemens "funguje", tak tu mame Senec
- v celom meste jeden semafor, vsade inde kruhove objazdy... vzdy bol vypnuty co som tam isiel a doprava v pohode fungovala... raz ho zapli a boli tam brutalne zapchy... presiel som asi na 12x na semafore... takze uzasne to vie siemens nastavit
a vo vsetkych pripadoch to bolo platene z nasich dani... nieco co nefunguje, nieco co ma opacny ucinok, ako by malo mat... nieco co sa nepouziva...
+ ked si uvedomim ze z nasich dani je platena aj ta blba doprava do hainburgu pre nikoho, tak vo mne vrie zlc..
je to na zvracanie..
takze tolko asi tak
ps. tych prikladov v ba je urcite viac, vybral som len tie co mam odsledovane