To by som fakt nepovedal. Síce mali objednať trofle, ale 15TrM. Asi sa sekli a napísali tam iný typ Dúfam, že áno.
Btw. raz mi Ing.Horník hovoril, že keď nové trofle, tak že vraj sa uvažuje len o asynchrónnych, takže možno to bude taká Trejsina bez dieselagregáta (?)
Co jsem se právě dozvěděl od jednoho člověka ze Škody Ostrov, tak Bratislava objednala 3 trolejbusy 21Tr. Takže půjde nejspíš o první nízkopodlažní trolejbusy na Slovensku. Není to, ale ale zaručený, takže se neradujte.
Aj Banská Bystrica je slušne zadĺžená (je pod nútenou správou veriteľskej banky (PKB?)), ale MHD tam je relatívne finančne sebestačná, takže to tam nákupy nových vozidiel veľmi neovpyvňuje.
J: takže chceš povedať, že dokým bude Blava zadĺžená, tak sa nemajú kupovať nové vozidlá? DPB už potrebuje nové vozy ako soľ a to bez ohľadu na to, či má mesto dlh 4 alebo 40 milárd Však peniaze môžu prísť aj z iného zdroja (granty EÚ, dlhodobý úver, štátna dotácia).
Ak to sem nahodou niekto este nepridal, tak BigMac vyzistil, ze liberecke T2 zostavaju nadalej v prevadzke, lebo ich skrine su v pomaly lepsom stave ako T3, takze po malej modernizacii a VP pojdu opat do premavky
ufo: Ta nizkopodlazna elektricka v KE - vobec by som sa necudoval. Tam su shopni vsetkeho... Malokto napr. vie, ze pred par rokmi DPMK takmer kupil 3 ks RT6N.
tbc, Spectre: Nieco podobne je teraz v KE. Pocas rekonstrukcie Juznej triedy je zavedena autobusova linka nahradnej dopravy X1, ktora na Sidl. Nad jazerom ma trasu vedenu v jednom smere po elektrickovom pase (vlastnom pase, mimo cesty). X1-tka je obsluhovana autobusmi Ik435 a K B941E a kedze na spominanej trati riadne jazdia aj elektrickove linky c. 9 a R2, je uplne normalne (a musim povedat, ze krasne), ked sa v plnej rychlosti vyhybaju proti sebe iduci Ik435 a suprava 2xT3.
J> Môžu, nemôžu. Napríklad v Brne musia. Tam nie je nič nenormálne, že keď vypadne jedna električka (a interval je 5 min!), pošlú tam záložný bus (kĺbový), ktorý jazdí normálne ako električka. U nás treba čakať hodinu, kým niečo dojde. Čo už
Ufo: Sorry ale keď má mesto dlh 4mld a príjem 4mld tak si nemyslím, že by malo kupovať veľa busov. Najprv treba splatiť ten dlh. (hovorím o BA lebo neviem čísla z KE, ale dlh je v KE vyšší ako príjem-ročný) Napr. BA dala tento rok 165mil Sk na reko. spalovne. Tento rok by to malo byť splatené takže 165mil sa bude dať nabudúci rok použiť niekde inde. Napríklad aj na ten tender CNG busov čo DPB xystá. A ak vieš od roku 2004 bude nové prerozdelenie daní a tých Ke oproti BA nevytvára veľa, takže moc toho ani nedostane (BA vytvára 30% HDP - SR), čiže s tou nizkop. elinou by som sa s vyjedreniami naponáhľal.
tbc: myslím si, že môžu, lebo to je vyhradný pás pre MHD a to sú aj busy. Ak to tak nie je, tak by to tak malo byť. Vo Viedni som to videl často.
(Sorry za neskoru odpoved )
Z> Ak mas zaujem, mozes mi napisat mail. Ak sa s nim dlho nefotilo, bude najlepsie vyfotit jeden film skusobne (cb). Ten ti potom mozem (osobne) vyvolat a uvidi sa, ako je na tom ten fotak. To ale za predpokladu, ze je to fotak na 35mm kinofilm. Ak je to fotak na stredny format, tak to bude horsie, ale nie nepouzitelne. Napis, uvidi sa...
Martyk: no Kosice mozno su najzadlzenejsie, ale ked porovnam, kolko busov kupuje Blava a Kosice, tak Bratislava sa moze hanbit.
No ale tiez si myslim, ze aj do elektriciek by v tych Kosiciach mohli viac investovat.
Inac neprekvapilo by ma, keby KE mali skor nizkopodlaznu elinu ako Blava. Ale pochybujem, ze to bude v tejto pätrocnici.
all: mozu vodici autobusov MHD v pripade zapchy vyjst na elektrickove kolaje (napr. na nabrezi) a vsetkych predbehnut? napr. dnes som taky pripad videl na nabrezi...jeden autobus cakal v zapche, ale iny hned pri tuneli vysiel na kolaje a vsetkych obehol v pohode... ale najdu sa aj taki, ktori sa na krizovatke zaradia do ineho pruhu a potom vsetkych tiez predbehnu...to uz asi porusuju predpisy, ale ja mam takych rad
Mark: Konkretne pre mna to znamena, ze ak nestihnem 63, oplati sa mi pockat na dalsiu, pretoze inym sposobom by som dosiel o maximalne 10 minut skor. Ale ja som v tomto tusim exot. Mimochodom, myslim si, ze zvysovanie intervalov je nerentabilne - v sedle tie vozy jazdia relativne prazdne, minimalne od SAV smerom do Trnavky.
Vladimir: V 38cke je zvycajne nejaky ten clovek (tak dobre, piati), takze sa pouziva. Ci sa oplati, je uz ina vec. Kym to chodilo na Nivy (ak sa teda dobre pamatam, bola to 41), malo to nejaky zmysel... (Ale nesuhlasim s predlzenim - myslim, ze staci BID (i ked so spolahlivostou SAD je to dost nahnute) a 30/37 + 21.)
Niekto z Prahy (NPZ) - kde je vozovna Zizkov? Ako som sa pozeral do mapy, vozovna Hloubetin je kdesi pri Letnanoch, aj ine su kdesi v keli... Mohol by mi niekto psolat vozovne aj s ulicami? /pre Bus, Tram i Metro/ Diki
ceco@centrum.sk
Martyk:
Vies, mam len 16 rokov, moc sa do chlastu nehrniem atd... ale ta animacia by ma zaujimala... mozno na CD, net nemam rychly...
Pozeral som si CP linky c. 38 a ten ma nezarazil viac ako jej samotna trasa. Pouziva tu linku vobec niekto? Neviem, ale ak by som ja z nejakeho dovodu raz potreboval cestovat ku krematoriu, spolahol by som sa na linku c. 37.
Martyk: Ja by som ale kosickemu DP vytkol podcenovanie vyznamu elektrickovej dopravy vo vseobecnosti. Ja nepotrebujem vidiet v KE nizkopodlazne elektricky, len by mi stacilo, ak by sa prehodnotili trasy autobusovych liniek veducich subezne s kolajovymi tratami.
63 bude aj po prázdninách lebo DPB začal myslieť koncepčne po rokovaní s novým starostom Lamača, tak už DP nebude špekulovať o 21 cez Lamač ani o 38 na Hlavnú stanicu a pod. Treba len trocha vôle a večný problém Lamačanov sa podarilo elegantne vyriešiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin z Prahy