Na L84 sa treba prestat pozerat ako na studentsku. Je to prilis husto premavajuca linka a nie sme taki bohati, aby sme ju celu prispsosobovali studentom. Prosim tych, ktori budu o nej rozhodovat, aby sa dokazali odputat od tejto dogmy a mysleli aj na obyvatelov mesta, ktori to konieckoncov financuju. Nech sa zvoli vseobecne prospesnejsia trasa na zaklade analyzy obsluznosti uzemia.
jo videl. Bratranec si jednu zobral a svadba bola uchvatna Ti ludia stale citia spojenie z povodnou domovinou a rozdiel nie je par Lei. Ono napr. v tej dedinke, odkial je bratrancova zena, nikto nema robotu v nejakom podniku, robia na svojich statkoch a ani elektrina v dedine nie je.
Mozno jeden-dvaja sa taki najdu, co by mali zaujem aj o pracu za velmi striktnych podmienok napriklad presovskeho DP. Keby sa ich naslo desat, tak mame po problemoch s nedostatkom vodicov Dufajme, ze v Ivanofrankovsku, tj. k nam najblizsej ukrajinskej trolejbusovej prevadzke, nie je az taka prestiz byt vodicom
Na Ukrajine je dokonca práca vodiča trolejbusu pomerne prestížna. Keď sme tma predvlani či kedy boli, tak Krymtrollejbus ponúkal vodičom T-busov asi tak dvojnásobné mzdy, než na nejakom nákladnom aute. Inde boli mzdy trocha nižšie, ae stále vysoko nad priemerom.
Si videl niekedy rumunského Slováka? To je úplne iná societa. A Rumuni nemajú žiadny dôvod ísť robiť na SK za pár lei navyše oproti Rumunsku. Sú v EÚ. Ak už majú opustiť svoj domov, môžu predsa ísť rovno do Írska, Spojeného kráľovstva, Škandinávie...
Máš pocit, že to takto niekam dovedieme? Máš pocit, že vo Viedni to robia takto? Ja zaujímavé, že nám dávajú niektorí Viedeň za príklad a pritom súčasne navrhujú nejaké "trhové" riešenia.
EU BA si žiadnu zmluvnú dopravu nezaplatia lebo nie sú firma ale škola, študenti EU BA si nakúpia bazárové Favority a budú nám ešte viac upchávať mesto.
Ostatne, myslel som, že platíš dane v Rakúsku ? .
Lenže o túto prácu nemajú záujem ani Ukrajinci. Ukrajinec totiž nermá záujem o prácu, kde sa bude robiť presne podľa ZP. Ukrajinec pôjde jazdiť na kamión, kde ho nechajú na tri mená robiť 20 hodín denne, dostane min. mzdu a zvyšok na ruku, za pol mesiaca si odrobí a na pol mesiaca pôjde domov. On nepotrebuje mať po každej smene odpočinok, on potrebuje drieť a potom mať voľno.
1) kolko je rumunskych Slovakov? Kolko je Ukrajincov?
2) preco by obcania Rumunska emigrovali k nam, ked ako obcania EU mozu emigrovat aj do bohatsich krajin?
3) preco by Ukrajinci mali byt len murari? Myslis, ze tam nikto nema papiere na autobus, event. trolejbus?
este k 84 a krizovatke Mamateyova / Susekova
1. napad presmerovat 84ku cez Mamateyovu a potom Furdekovu je o to nezmyselnejsi, ze po zruseni moznosti odbocit z mostu Apollo na Bosakovu su pravidelne na Mamateyovej pred zastavkou Sustekova v case poobednajsej spicky zapchy a 68/88/96/99 musia cakat kym sa dostanu na zastavku
2. okrem toho, bezohladni vodici sa v snahe dostat sa z krizovatky natlacia do bus pruhu a blokuju odchod autobusov, ktore tu stoja na zastavke a maju preferencny signal na opustenie krizovatky, co zase bezohladni vodici DPB riesia vytrubovanim, cim samozrejme strpcuju zivot obyvatelov sustekovej (uz beztak trpiacich hlukom z frekventovanej krizovatky)
Ale ak sa na 84 pozreme naozaj z hladiska ze vacsinu casu je prazdna a iba pred zaciatkom a po skonceni prednasok je plna, pricom v piatok vobec kedze vyucovanie neprebieha, tak skutocne by napory by mala brat nejaka 184. Na ktore vozy budu lebo vyucovanie na EUBA zacina 8.30, takze uz mimo spicky.
Ak to pomoze naplnit 84 aj mimo inych casov...
Skutocne je to len posunutie zastavky do 300 metrov. Buducorocnym prvakom ani nepride, ze budu musiet ist az na Bulikovu.
"EU BA" Dá sa na to pozerať zo všelijakých pohľadov, v každom prípade by bolo korektné, ak si ministerstvo, alebo ktokoľvek iný zriadi nejakú ustanovizeň, kde bude veľká koncentrácia ľudí (ako tu poniektorí hovoria 'substrátu'), že aj zabezpečí ich dopravu. Napríklad financovaním zmluvnej dopravy tak, aby títo ľudia (ktorí by bez tej ustanovizne tam ináč nemali čo pohľadávať), náporove nezaťažovali bežnú hromadnú dopravu.
co to? Mas pocit, ze v trhovej ekonomike nema podnikovy sektor spolupracovat s verejnym, napriklad aj ziadanim otvarania studijnych odborov a programov???
Re #88556 kecho: Aha, takze ludia co tam byvaju sa rano dostanu 68 do prace/skoly ale naspat domov uz nie... ak zacne 68 stat na Ekonomickej tak zrusenie statia na Bulikovej je velmi dobry napad.
Vsetkym nam je jasne kde byvas, ale skus sa odosobnit a pozret sa na to ztej triezvej, nezainteresovanej stranky.
Re #88558 Papyr: Akurat bude viac murarov. To skor by mali hladat medzi rumunskymi Slovakmi. Trebars tam aj ist na nabor ?
Dá sa na to pozrieť aj tak, že existuje silný špecifický prepravný prúd medzi zastávkami EU BA a Hroboňova, ktorý treba nejako prepraviť. Preto vznikla linka, ktorá tento vzťah rieši. Ak tú linku zrušíš dopyt po tej linke nezanikne (študenti, čo bývajú na HoPe zväčša nemajú autá). Takže títo ľudia sa "infiltrujú" do iných liniek a výsledok by bol, žeby sa tí ľudia na Hroboňovej ani nedostali do autobusu, lebo plná 83 by ich nebola schopná pojať.
Rovnako tak je to s linkou 31, ktorá tiež premáva len kvôli študentom, lebo opäť ak by sa mali cpať do 39 s 20 minútovým intervalom, alebo aspoň po Slávičie údolie do kinderka L 30, asi by tam tá doprava skolabovala.
Poďme na to z iného konca. Prečo by malo mesto obsluhovať špeciálne nejakú EU BA? Prečo si EU BA nezabezpečí a nefinancuje zmluvnú prepravu, tak ako to robia veľké podniky? Prečo mám ja platiť niekomu špeciálnu dopravu?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bwd
Poďme na to z iného konca. Prečo by malo mesto obsluhovať špeciálne nejakú EU BA? Prečo si EU BA nezabezpečí a nefinancuje zmluvnú prepravu, tak ako to robia veľké podniky? Prečo mám ja platiť niekomu špeciálnu dopravu?