si: ja som si tie projekty vsetky cital, ale priznavam, ze to bolo uz davnejsie... ja si to kuknem znova a potom ti kompetentne odpoviem
turbo: ten clovek, o ktorom pises, som ja a narazal som vylucne na tu tvoju mapku. ja nie som odporcom elektricky v petrzalke, prave naopak, podporujem to vsetkymi desiatimi (plus tie na nohach ). "hustu siet", ako si to ty nazval, si tu ale fakt neviem predstavit - najma preto, lebo v petrzalke byvam a mam celkom dobru predstavu o tom, ako vyzeraju ulice a ulicky. petrzalka ma cestnu siet vybudovanu uplne na houby a keby po nej mali premavat eliny, krutili by sa ako cerviky na udici... a mimo cestnej siete mas pouzitelny pomaly len koridor metra (fuuuj ) a este par priestranstiev. najma na lukch su kralikarne postavane tak tesne blizko seba, ze by si musel kvoli elektricke obmedzit nielen auta ale aj pesich...
rozviedol by som to blizsie, ale uz by som sa mal vrhnut do prace ale ak je zaujem, rad sa o tom s niekym pohadam :-)))
^^^
obrazok elektrickovej rychlodrahy, ktora vobec neobmedzuje ani nenarusuje cestnu dopravu (patri k druhemu prispevku)
Fakt ohromne: V zone pribinova chcu papalasi z Magorstratu metro. Jedna otazka: Budu tym metrom cestovat oni??? Asi nie, ale strasne tam chcu mat metro a o elektricke nechcu ani pocut. Svedci to o ich kompetencii a aj inteligencii. Nechcem nadavat, ale viete co si mylsim.
Este niekto pisal, ze ak by sa v Petrzalke postavila taka "husta" siet, tak by sa museli radikalne obmedzit autmobily. To vobec nie je pravda. Ludia, toto je presne to, co ti (oni velmi dobre vedia co su tak to tu nenapisem) na Magorstrate chcu aby si ludia myslsli. Im uplne vyhovuje ze ludia si pod pojmom elektricka predstavia to, co ide medzi dvoma cestami, stoji pri kazdej vrbe, je pomale a hlucne. To mi uplne nahrava to kariet. Podporuje to myslienku metra. Zaroven to vysvetluje preco mame taku elektricku aku mame. Tu sa nuka otazka preco je to tak... Magorstrat, alebo lepsie povedane isty ludia takto maju v rukach moc realizovat svoje sny o metre a podobnych veciach. Obyvatelov nasho mesta oblbuju recickami ze elektricka to nedokaze vyriesit a musela by ist po styroch mostoch, aby mala taku prepravnu kapacitu ako jedna trasa metra. To je nonsens. Taketo individua zneuzivaju svoju moc a za kazdu cenu brzida rozvoj elektriciek na uzemi mesta. Len aby si ludia nevsimli, ze elektricka dokaze byt rychla, spolahliva a aj pohodlna. Preco sa vzdy caka kam je trat v havarijnom stave? Aby si ludia co najdlhsie uzili kymacania, otrasov a hluku. To sa musi zmenit. Ludia, do kedy sa nechate takto vodit za nos? Preco ked si predstavite elektricku v Petrzalke tak taku, co ide medzi dvoma cestami, vsade stoji je pomala a napohodlna? Uz otvorte oci a chodte sa pozriet ako vyzeraju elektrickove rychlodrahy napr. v Brne. A netvrdte tu ze elektricka by isla na ukor cestnaj dopravy. To vobec nie pravda. V Petrzalke by sa dal vybudovat uplne oddeleny system elektrickovych trati, ktore by nemali jedine krizene s cestnou dopravou. Vobec by nebola narusena cestna siet, ba naopak, niektore useky by sa aj zlepsili (pocas budovania rychlodrahy by sa niekotre krizovatky zaroven upravili, aby bolo mozne mimourovnove krizovanie). Ludia, prosim Vas, dokedy to tu mame pakovat ze elektricke je jedno ci ide po ulici meste, ci ide v tuneli (teda v podzemi) alebo ci ide na rychlodrahe. Preco si vzdy predstavite iba to, co ide po ulci v meste, vsade stoji a je pomale? Mate taku biednu fantaziu a neviete si predstavit elektricku an samostatnom telese, rychlu a spolahlivu? Pozrite sa na ten obrazok, na ktori je uvedeny link. A viete co, chodte sa pozriet do Brna, lebo raz zazit je lepsie ako 1000 krat pocut alebo 100 krat vidiet. Odporucam to aj vsetkym na Magorstrate (aj ked pochybujem ze to nieco zmeni, oni totiz nevedia co to MHD je). Urcite si toto niekto precita. Cakam na jeho odpoved.
Andrej: Veď v Petržalke má byť tiež T-busy a celkom dobrá sieť, lepšia ako teraz busy. Výstavba 30rokov?! No neviem ale mne sa zsá, že je navrhovaný podľa súčasného tempa financovania čiže asi 3mld ročne a to sa určite zmení.
Č sa tých cien týka. Vo Viedni stojí celodenný 5 Euro čo je 230,- toľko stojí u nás na týždeň ( ostatné ceny cestovného, lebo majú sprostý systém automatov) A podľa nezávislích, mimovládnych a hlavne ZAHRANIČNÝCH ekonómov ceny po vstupe budú rásť ale nie rýchlejšie ako platy. A mi nebudeme ešte taký rôčik dostávať mzdu v Eurách. Najprv musíme byť v menovej únií.
Si: metro pojde popod Dunaj skrz zóna Pribinova to viem z Mesta- magistrátu. Taká bola dohoda, aby zóna mala priame napojenie na metro. Takže pri eline stým rátaj.
To All. Prosím ešte raz nejake ceny busov sólo aj kĺbakov- či citybus alebo agora.Ale na plyn.
O tej info na tender na plynové busy niekto viete.
Dnes som videl 95 na Znievskej a budatínsej. Na križovatke mal ísť rovno a on odbočil. Potom sa točil pri pekárňach vodič bol riadne nasraný. Bol to 4845 okolo 20:00
Spectre - neviem - som na zivo nevidel 21Tr. To, ze je ten railtech na nej mi hovoril, clovek, co tam robi - tak som si to dovolil napisat. Ale mozno sa pomylil - tak potom sorry.
Si: ta petrzalska trasa A prepracovana - to je tam iba prepracovane A-cko, a ostatne tam nie su, alebo na petrzku mas iba to Acko? To by sa mi potom zdalo dost malo - nemyslis?
hroch: pozri si potom mapku v tamtom projekte... to je zas projekt nad ktorym sme sedeli aj s Beusom peknych par hodin a je to na dlhodobu realizaciu (podobne ako projekt metra). Z petrzalky uvazuje vyuzitie stareho mosta (s vylucenim individualnej dopravy), mosta kosicka a vybudovanie zeleznicneho (elektrickoveho) mosta paralelne s mostom lafranconi do mlynskej doliny :-))) Dnes by som mozno par veci v mensej miere zmenil, ale dany projekt uz ma dost znacnu odolnost voci zranitelnosti napriklad vypadnutim trate na moste...
a ja nie som proti metru, dokonca ani proti celoregionalnemu kolajovemu systemu dopravy (kua, to zne debilne )... ale chcem sa toho este dozit a metro je u nas iba predvolebny blabol... alebo mam tento pocit sam?
turbo: ja si tu tvoju mapku pamatam, len sa mi zda trochu radikalna - aby to mohlo tak fungovat, musela by sa pomaly uplne z petrzky vylucit automobilova doprava. ja si myslim, ze by uplne postacila vetva elektricky vedena existujucim koridorom a pripadne este dve kratsie: povedzme k ekonomickej alebo az do ovsista (pripadne v extremnom pripade az k nemocnici) a druha k hypertescu (aj ked je pravda, ze si neviem celkom predstavit, kadial by sa mala tahat - jedinu moznost takto narychlo vidim v odpojeni od hlavnej vetvy pri technopole, ale to by asi bolo mrhanie). v kazdom pripade by som ale elektricky prehnal cez stary most, vyrazil odtial auta a za mostom to napojil na sturovu. uz len tam zdvojkolajit trat (aj ked aj tomu by sa dalo vyhnut, len si potom nechcem predstavovat ten kolajnicny chaos na safku... ) a mame hotovy nosny system. a keby som mal prilis vela penazi, mozno by som este dostaval okruh okolo centra (safko-pribinova-nove narodne divadlo-ASMN-zahradnicka-trnavske mysto-racianske myto-hlavna stanica). muselo by sa tam desne vela zakopavat pod zem, ale keby sa to stavalo otvorenym sposobom, dalo by sa to zvladnut. a ja si celkom zivo viem predstavit podzemne zastavky elin na trnavskom, racianskom i pod stanicou... kedysi som si doma tiez kreslil mapku a vyzeralo to celkom logicky... ale to uz asi tak byva :-)))
Spectre: dobre, ale ked sa pustis najprv do rozvoja siete a potom ju pojdes prestavat na iny rozchod, vyde ta to zarucene drahsie (a velmi drahsie) ako ked najprv zmenis rozchod a potom zacnes rozsirovat siet (pripadne robis oboje paralelne s tym ze prevadzkujes 2rozchodny system). A zmena rozchodu je len prvy krok k napojeniu na zeleznicu. PS: neake uspory ziskas aj tym, ze ked rozsiris siet, tak bude treba nakupit nove vozidla a ako iste vies vozidla pre rozchod 1435 mm su o neakych 20 - 30 % lacnejsie ako vozidla na rozchod 1000 mm.
Andrej (Anndy008)>
BTW, keď hovoríš, že v 21Tr sú rovnaké, ako to potom vodič natiahne, keď mu vyletí brko. Veď tam nie je ani páka a nie je tam ani kde strčiť tú ich kľuku, alebo jak sa to volá s čím to naťahujú.
Si>
Ja som v terajšej situácii proti zmene rozchodu. Napojenie na železnicu je lákavé, ale to už hovoríme o hybridnom systéme, nie o električke. To je na naše pomery až príliš veľký luxus. Mne by kľudne stačila rýchlodráha v takom štýle, ako napr. v Brne smerom na Líšeň, to je ideálny príklad.
No smrad - vtedy sa inak nedalo asi. Ale dnes moznosti su - elektricka trakcia (teda eliny, ci troliky. Troliky maju jedinu vyhodu oproti busom - ze menej zatazuju prostredie. Inak su rovnako pomale ako busy - v porovnani s kolajovym systemom /dobre spravenym/), ale urcite maju svoje opodstatnenie - tak isto ako busy.
Ad:Andrej(Anndy008)
Dakujem za info-a tesi ma, ze som nebola az tak vedla
Poznamka k teme SMRAD
Jooj, keby si tak videl moje nakladne Perpetuum Mobile (Avia-predlzeny valnik) - v tych casoch viac dymili a smrdeli uz len Avie zo Stavebnin a z OLO Zivotne prostredie spievalo labutiu piesen - okrem smradu a hluku môj voz este rozstrekoval naokolo olej (a niekedy i mensie suciastky )
Takze - palic (zberacov) sa pouziva niekolko. Tak isto navijakov (to zelezne cudo trciace zo z..u:)).
V novych klbakoch Skoda 15TrM sa pouzivaju nove navijaky - presny nazov je stahovac zberacov - naviak DELACHAUX s teleskopickou pakou od firmy RAILTECH hmotnost 4.3kg.
No starsie serie novych 15TrM pouzivaju tiez tieto navijaky, ale bez paky - je to jasne viditelne - bud tam trci z nich taka paka v tusim ciernej buzirke, alebo nic. Okrem ineho ich v Skode montuju aj do 21Tr (kratky nizkopodlazak - zatial tu nejazdiaci - a pravdepodobne aj do 22Tr - klbak).
Tieto navijaky sa montuju aj na niektore rekonsturovane 14Tr (kratke troliky) - pamatam si aj jedno ev. cislo 6252 a este aj 627x. Mozno je ich viac - to neviem.
Starsie navijaky - pol-gulovite a mensie - neviem, kto ich vyraba - nepodarilo sa mi to zistit.
Co sa tyka "palic", viem, ze posledne serie 15TrM a tiez rekonsturovane 14Tr ich maju vyrazne odlahcene - ale tiez sa mi nepodarilo zistit presne vyrobcu - pravdepodobne ESKO, ale nie som si 100% isty.
Povodne zberace (na starych 14Tr a 15Tr), by mohli byt SNS - ale neviem, ci je to firma, alebo oznacenie - to je len domienka moja, ale kludne ich mohlo byt viacero druhov.
ESKO-a sa montuju aj na 2xTr. Som si vsimol este, neviem, ci spravne, ze starsie dodavky 15TrM maju palice OKORD - nejake madarske. Neviem vsak, ci su tiez odlahcene oproti povodnym.
No bus je sice bus, to hej - ale smrdi, je hlucny a skodi prostrediu a ludom. Keby u nas boli trate (resp. trolejove vedenie) robene poriadne, neodflaknuto a odborne, tak clovek pomaly nepozna, ze ide troflacom - ziadne pomale prechody cez vyhybky, ziadny hluk pri prechodoch cez ne, tak isto ziadne extremne spomalenie pri zatackach a podobne.
^^^^^^^^^^^
hore mate taku mapku, ako by sa to dalo. V case ked som to kreslil som este mal trochu ine myslenie. Dnes by som tam tie dve vpravo zlucil do jednej a porusl by osm zoprar zastavok. A je to.
Pani, mam otazku na pre mna velmi nezvyklu temu-TROLEJBUS Ako sa odborne volaju tie dve kovove zalezitosti trciace T-busu z "chrbta", na ktorych konci navijanie vodiacich lan od "palic"? (Pripadam si teraz trochu ako newwwzdelanec akysi ale podotykam: moje vozy taketo veci na "chrbte" (rozumej zadne celo) nemaju
(Moje vozy maju vzadu ine vymozenosti: napriklad take vlajuce dekle )
Totiz, pytam sa preto, lebo moja osoba v nedelu cirou nahodou pozorovala z nedostatku inych vhodnejsich objektov odchadzajuci T-bus z Hlavnej stanice a spominam si, ze starsie typy T mali tieto "navijaky" ine - toto bol T s cislom voza tusim 6279 alebo 97, a palice mal z dvoch tretin obalene alebo natrete na zlto..podobne ako T 6287 alebo 78
Turbo - neviem ci myslis mna, ale na petrzku by stacila jedna vetva (teda navrhovana trasa + 1 vetva).
Si to predstavujem tak, ze hned po prekroceni dunaja na petrz. strane, by sa vetva odpojila a sla by (kludne oblukovo) po zvysku petrzky - niekde smerom k ovsistu, EU - proste do tych koncin. Otazne je, ci by to bolo este na vetvenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Spectre
BTW, keď hovoríš, že v 21Tr sú rovnaké, ako to potom vodič natiahne, keď mu vyletí brko. Veď tam nie je ani páka a nie je tam ani kde strčiť tú ich kľuku, alebo jak sa to volá s čím to naťahujú.
Si>
Ja som v terajšej situácii proti zmene rozchodu. Napojenie na železnicu je lákavé, ale to už hovoríme o hybridnom systéme, nie o električke. To je na naše pomery až príliš veľký luxus. Mne by kľudne stačila rýchlodráha v takom štýle, ako napr. v Brne smerom na Líšeň, to je ideálny príklad.