Reakcia na: miso1234 #86236:
No mne by nevadilo keby im vyhoveli len v tejto požiadavke ale aj keby vyhoveli čo sa týka pravidelného vypravovania liniek a zdvihnutie platov šoférom, to už neni tak podstatné vyhovieť. Ma sere, že zo žiadostí si vyberajú len tie ktoré len odbremeňujú ich rozpočet a investície 0 bodov. ?
R.A.T.P.
REF: Fotografie 27.9.2007
"Parizska kolajova doprava"
http://imhd.sk/transport/index.php?w=3825242e29ef252932252c2127ef1f&idt=u&idg=2715
Fota s popisom: " Detail lahkeho metra VAL na pneumatikach " (by Ivan Benicek)
a " Gumibahn VAL " (by Ivan Benicek).
Chcem len autora opravit, nejedna sa o VAL !!!
Jedna sa o klasicke metro na pneumatikach
(aj s kolajovym zvrskom).
Vozidlo na obrazku je typ MP 89 na linke 1, (MP 89 CC - materiel pneu, Cabine de Conduite / vozidlo s pneumatikami s kabinou vodica).
Tiez na linke 14 jazdi MP 89 CA (Conduite Automatique / automaticke riadenie).
http://fr.wikipedia.org/wiki/MP_89
V sieti Parizskeho metra jazdia vozidla na pneumatikach aj na linkach 4, 6 a 11.
Typ vozu MP 89 sa prevadzkuje aj v Santiagu de Chilena linke 1, kde ma oznacenie NS 93.
http://www.railway-technology.com/projects/santiago/santiago2.html
A na budovanej linke M2 v Lausanne.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Image:Rame_m2_lausanne.JPG
http://fr.wikipedia.org/wiki/Image:M2_ouverture_zone_sud.JPG
Princip tohoto metra na pneumatikach je popisany tu:
http://emdx.org/rail/metro/principe.php
VAL.
Metro typu VAL je prevadzkovane v tychto mestach:
Rennes, Toulouse, Turin, Taipei, Letisko Chicago O´Hare,
Letisko Paris Orly, Letisko Paris Charles de Gaulle,
Uijeongbu (vo vystavbe).
http://www.symbioz.net/index.php?id=62
Len pripomeniem, ze system VAL bol uvazovany pre
Bratislavske metro v rokoch 1990 az 2000.
Metro VAL:
http://fr.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9hicule_automatique_l%C3%A9ger
http://fr.wikipedia.org/wiki/VAL_208
R.A.T.P.