Vieš, ono to s obnovovaním vozového parku električiek bude o dosť väčší problém ako s obnovou autobusov alebo trolejbusov..
Ak by sme teraz chceli vymeniť všetky električky za nové, potrebovali by sme niekoľko miliárd korún..
Ak nedokáže mesto obnovovať ani len autobusy, ako dokáže obnoviť električky???
Ináč tieto viedenské električky (ehm..vozne metra) sú síce staršie ako naše T3, ale boli vyrobené oveľa kvalitnejšie, neporovnateľne oproti T3.. Takže zohľadniť len vek je trocha blbosť..
O údržbe ani nehovorím..
?
Re #84615 Mikimaus: hej tak menme stare vozy este strasimi...
Re #84621 miso1234: uz si niekedy soferoval, ked si tak vehementne proti svieteniu? Moje skusenosti su take ze aj za krasneho jasneho dna vozidlo so zasvietenymi svetlami vzaregistrujem v dialke skor...
A ešte jeden zaujímavý postreh z toho článku. Vraj niektoré automobilky vyrábajú autá na spôsob pouličného osvetlenia, ktoré sa vraj zapne podľa svetelných podmienok. No len aby si nezobrali príklad s toho nášho, lebo som si nevšimol, že by to u nás nejak fungovalo. O piatej príde búrka tma ako v rohu a osvetlenie nesvieti. To radšej svietiť celý deň ako nesvietiť ani za tmy. ?
mas pravdu... ale co si vsimam velmi si tu mylite 2/3 pojmy...
vsetky tri sice moze byt nahradene pojmom "obec" co je ale zavadzajuce lebo
1. zastavane uzemie
2. uzemie z hladiska zakona o pozemnych komunikaciach v ktorom platia dane pravidla
3. katastralne uzemie
1. a 2. je na slovensku takmer totozna... ono kazda jedna obec na slovensku ma vymedzene katastralne uzemie... je to uzemie kde vsetko patri pod spravu danej obce... ako priklad uvediem katastralne uzemie DNV ktore hranici s katastralnym uzemim Dubravky, Devina, Lamaca, Zahorskej a katastrami inych obci okresu Malacky.
V tomto katastralnom uzemi sa nachadzaju sidelne jednotky, komunikacie atd... sidelne jednotky tvoria zastavane uzemie tiez nazyvajuce sa obec... obcas dojde k tomu ze toto zastavene uzemie nie je celistve - je rozdelene ale v jednom katastri...
Obcas su tie casti tak daleko odseba ze by bola blbost z dopravneho hladiska nechat medzi nimi rychlost ako v obci, lebo sa v zastavanom uzemi nenachadzaju...
Devinske jazero je ten pripad este ma tu vysadu ze historicke pomenovanie zhluku chatiek zasahuje aj do katastrov inych obci ako DNV...
a tabulka koniec BA je v Dubravke stale a je to ok tam kde je ta tabulka nekonci ani katastar Dubravku, ani nezacina kataster DNV proste tam konci zastavane uzemie a nie je dovod na obmedzenie...
v skutocnosti je hranica medzi katastrami Dubravky a DNV v miestach zeleznicneho nadjazdu
V tom článku sa mi páči ako hovoria prečo vo vyspelých krajinách nesvietia, lenže kedy budú naši vodiči dosť vyspelý na to aby keď sa zhorší viditeľnosť sami zapli svetlá a neohrozovali tak seba ale aj ostatných.
Internet sa vo všeobecnosti nepovažuje za odborne relevantné médium, práve z toho dôvodu, že informácie môže pridávať hocikto. A na Wikipédii to je to isté..
Bola a tuším som ju vtedy začínal ja (alebo aspoň do nej písal). ? Nechce sa mi to hľadať, ale zdá sa mi presne to isté, čo píše Solider v príspevku #84665 .
Takže aj podľa toho, čo som počul, som presvedčený, že Devínske jazero patrí pod Bratislavu aj keď navonok na mňa pôsobí skôr ako samostatná osada. Známi tam majú záhradu a nejakú daň platili DNV a ich susedia zas Záhorskej Bystrici (viď príspevok #84662 od xpucma).
Inak, počul som, že vo Wikipédii (keďže tam články zrejme môže upravovať kdekto) sú často aj nesprávne informácie, ale tá o Devínskom jazere je určite správna. A pokiaľ viem, MHD ani prímestská autobusová doprava tam nikdy nejazdili, iba vlaky (kedysi odtiaľ aj do Stupavy - www.vlaky.net ). Nechápem však, prečo do Dev. Jazera neplatí lístok na BID...
Ad tabule oznamujúce koniec Bratislavy: O tomto tu už tiež raz bola diskusia, tiež som do nej písal (tuším aj Ike alebo niekto iný z DNV), že je to chaotické. Pred pár rokmi si pamätám, že na konci Dúbravky smer DNV bola tabula označujúca koniec Bratislavy a v DNV začínala BA - DNV alebo tak nejak.
No ja som tam žil tri roky. Ono to nie sú zlý ludia, ale vedia bojovať za absolútne nezmysly. Proste ak sú o niečom presvedčený, tak to berú ako náboženstvo a nemajú prehľad a ani ho nechcú. Proste oni vedia a každý kto tvrdí opak to nechápe alebo je podplatený "zlou" stranou.
Okrem svetiel by mohli vodiči MHD zažínať aj transparenty, videl som nedávano N72 (tuším tam bol 2814) a samozrejme mal zhasnutý predný transparent. Bolo to v noci na pondelok. Svietiť 24 hodín 365 dní v roku je rozumné, sám som za to. Väčšinou aj svietim. Priznávam že nie vždy, ale väčšinou áno.
Nie je tam chyba, ono naozaj Devínske Jazero pod Bratislavu patrí. A neviem, či sa mýlim, ale pri vstupe do Devínskeho Jazera je tabuľa Devínska nová Ves / Devínske Jazero (alebo BA-DJ). Tabuľa je ukončená kvôli zvýšeniu rýchlosti.
No, tak potom je tam chyba, lebo DNV končí za tabuľou "Devínska Nová Ves Bratislava" a prečiarknuté, takže si vyšiel z BA aj z DNV, je to osada a nie obec, takže sa to nebude nachádzať v zozname.
A čoho? Devínske Jazero je súčasťou DNV, čiže aj Bratislavy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider