A ešte poznámka - "nadupaná LCD telka" výjde len 20 tisíc preto, lebo sa predáva vo veľkom množstve a tým pádom náklady na výrobu jedného displeja sú veľmi nízke a aj pri nižšom výnose na jednu "telku" si firma dobre zarobí....
Tá cena je taká vysoká preto, lebo nemôžeš rátať len materiál. Niečo stojí vývoj tých výrobkov, niečo stojí chod tej firmy (ten displej nerobí na kolene jeden človek, ktorý to potom aj predáva), servis a hlavne niekto na tom potrebuje aj zarobiť a keď sú dopravné podniky ochotné platiť veľa, tak firma nemá dôvod ceny znižovať. Tam nejde o tie 4 obrazovky a jeden notebook, ale o to, aby 4 obrazovky a notebook poslúžili na to, čo majú.
to som myslel obrazne... nie ze by tam mali montovat notebooky... ale v principe mi nejde dohlavy ako moze byt Notebook, ktory kupis od 15000 do 30000, mozes tam zriadit internet, operacny system, milion externych zariadeni, programov od vymyslu sveta lacnejsi ako nejaky palubak ktory ma jeden input, par gumenych tlacitok a displey aky sa pouzival na mobiloch pred 15 rokmi...
Vieš, ale tá cena môže byť ovplyvnená aj tým, že na rozdiel od notebookov sa tie panely a počítače nevyrábajú v státisícových množstvách. Navyše veľmo rád by som videl, ako by vyzeral taký palubný notebook po desiatich rokoch prevádzky. ?
Tiez sa v tom nevyznam... nehovorim o vhodnosti (o tom ze LED diodky su viditelnejsie ako pixle LCD niet pochyb).. hovorim len o tom ze LCD je urcite kvalitnejsia a drahsia technologia a ko 40x800 rozvietujucich sa diodiek a otacajucich sa tercikov...
Re #83953 Martin Fundárek: myslis ze ten palubak je urceny aj na ine ucely ako informovanie o zastavkach a veciach s tym suvisiacich? chrono atd?... aj tak to nemoze byt tak drahe...
jedina vec co by mohla vysvetlovat vysoku cenu je sposob napajania a kvalitna technologia (ze na prvom retarderi nevypadne polovicka tercikov), ale aj tak neviem... niekto by mohol objasnit
Lenže taký palubák má aj iné funkcie, než iba rozsvecovať pixlíky. Napríklad zaznamenávanie údajov o jazde, o zaťaženosti vozidla a pod. (Neviem, čo z týchto dvadsať rokov starých vymožeností sa využíva v DPB.) Okrem toho, myslím, že noťas bez špeciálnych úprav by asi nevydržal otrasy.
A nie je ten systém, ktorý používa BUSE lepšej kvality ako napríklad LCD ??? Totiž aj vo Viedni mali doteraz LCD transparenty, a teraz prešli na niečo podobné ako BUSE.. Dôvodom je lepšia viditeľnosť (väčšia svietivosť)..
Ale nech to vysvetlí niekto, kto sa viac vyzná v technických veciach ?
Podľa mňa by transparenty na jeden voz vyšli lacnejšie, keby sa nekupovali tie vnútorné "teplomery"... Podľa mňa sú totálne zbytočné, keďže na vnútornom displeji sa aj tak zobrazuje najbližšia zastávka, a keď chce niekto (turista) vedieť kde má vystúpiť na trase, aj tak si to väčšinou nájde na mape alebo na cesťáku ešte predtým, ako nastúpi do busu..
Ja osobne som ten teplomer nevyužil ešte ani raz..
Pride mi to strasne predrazene... ked si porovnas BUSE transparent proti inym obrazovkam, tak je to uplne najprimitivnejsia technologia... ked si pozries palubny pocitac, tak taktiez vyzera zastaralo, aj ten displej a operacny system... toto pospajane s kablami aby stalo pol melona?...
poviem to fakt obrazne... ale kupit 4 23" LCD televizory za 4x20 000 a vykonny notebook (40 000) s programom GBUSE pospajany s tymi televizormi... stlae mi to vychadza ledva 120 000... a to LCD technologia a kvalitny notebook je ina trieda ako otacajuce sa podsvietene terciky a palubak z roku 1996
O aktuálnych cenách BUSE netuším nič. Ale ak môžem prispieť svojou troškou, tak keď prešovský DP kupoval naposledy DOT+LED BUSE ešte niekedy v roku 2001, tak ak si dobre spomínam, sada transparentov pre jeden sólo voz ich vyšla na nejakých 400 000 Sk. Preto ja osobne nemám problém uveriť, že dnes to stojí pol milióna.
to su blbosti... buse take drahe (bez montaze) nemoze byt... su to len primitivne prevyjacie terciky x 3 + velmi ubohy palubny pocitac... moderna super nadupana LCD telka ta vide na 20 000sk... BUSE je zastarala technologia - hlavne palubak... to registracne pokladnice v krcme pod domom su modernejsie...
Tiež sa mi zdá, že sa do Solarisu navážali až nejak moc. Hneď prvá reportáž po požiari v telke, a hneď Záhradník povedal, že "to najlacnejšie nemusí byť najlepšie" a ešte niečo o tom, že tie busy sú z Poľska... a potom to už išlo stále dokola..
Nedostal som žiadnu pozvánku Ing. Zacharovi. Môj šotoprojet tramvaje je súkromná záležitosť a sám si uvedomujem nereálnosť danej veci. Napadá ťa ešte niečo? Nevylučujem že sa ti zdá že občas iba pindám, ale bol som osobne na stretnutiach s Koladom, aj Cílekom a Kadnárom, takisto som bol na GIBe. Nemám problém ísť a povedať veci. Mimochodom, mám pre teba ešte stále tie texty od Ing. Šestinu ako veľmi treba zmeniť rozchod. Bohužial som ich dostal iba vytlačené od Cíleka, ale ak chceš, tak pri najbližšej návšteve BA ti ich rád ukážem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike