SOR-ka mala celozávodnú dovolenku a počas nej mal SOR NB18 jazdiť po hlavnom meste. Z neznámych dôvodov zostal odstavený v garážach SAD Nitra... Ak zistím podrobnosti (od SOR a.s.) ozvem sa.
marian555 moj zlaty nejsom ziadne decko ale neva..ale sak sa pzori na ansu dopravu nidke taka uboha neiej ako u nas...a jasne ze by sa metro vyuzilo keby bola len jedna linka teda...vzuiva sa vsade a mimochdoodm nase mesto rastie a rozvija sa a raz tak ci tak budeme musiet mat metro pretoze kapacita sa rozisruje dost rychlim tempom a stale prichadza kanm viac a viac turistou a oni by tiez ocenili metro tazke este neico?
No fajn, dalšie deckovševedko.
Je niekoľko dôvodov, nemam veľa času, tak spomeniem len pár, iný ktorý budu mať potom ešte nervy tak ti napišu viac:
1.) na metro by si potreboval cca 100 miliard, len na stavbu ak nie viac, pri "tvojom" návrhu by ho využívalo malé percento ľudí, ak vôbec dakto, takže navratnosť by bola nulová
2.) ako si myslíš že by sa ľudia dostali k tým pár zastávkam metra? Potrebovali by rozšíriť viac pozemnú dopravu.
3.) tie trasy čo si napísal tak sú takmer identické s trasami dnešných električiek, z ktorých by sa mal stať nosný systém, samozrejme ešte treba popracovať
atď atď pytam sa už sám seba, prečo som vôbec reagoval....
marian 555 a co je natom??tak aspon jedna linka alebo dve..nic natom nieje zle..vyuzio by sa..len tato sprosta blava nic nehce...sak jasne ked sme chudaaci...ani len klimatizovbane busy nemame..a to praha ma dokonca klimatizovane aj stare busy ako mi mame...bleee
Prípadne by mohla ísť z Nového mostu doprava na Einsteinovu a potom po Viedenskej ceste poza Inchebu a Sad J. Kráľa k Auparku. Ale uznávam, že to je dosť veľká obchádzka. ?
a ja chcme aby bolo metro.. boli by tri linky linka MA-petrzalka,kamenne namestie,obchodna,polus,zlate piesky MB-dubravka,karlovka,kapucinska,kamenne namestie,racianske myto,raca MC-dolne hony,vrakuna,ruzinov,trnavkse myto,kamenne namestie,nabrezie,tunel PRESTUPNY BOD:kamenne namestie
Keď sme na poli fikcie a predpokladáme, že budú postavené plánované trate:
- Drotárska - Matúšova
- Hroboňova - Pražská
predpokladajme ešte realizáciu tratí:
- Vlárska
- Vojenská nemocnica - Patrónka
Potom to môžeme spraviť nasledovne:
44 (alias upravená a predĺžená 203): Vojenská nemocnica - Patrónka - Valašská - Lovinského - Búdková - Mudroňova - Palisády - Hodžovo nám. - Nám. 1. mája - Nám. slobody - Žilinská - Karpatská - Podkolibská - Hlavná - Jeséniova - Vlárska - Limbová - Záhorácka - Patrónka - Vojenská nemocnica
144 (alebo ako to správne nazvať v novom systéme): protismerná 44
47 (spojená 41 a 207): Ružová dolina - Hodžovo nám. - Mudroňova - Drotárska - Matúškova - Hroboňova - Pražská - Hlavná stanica
výhoda: obsluha Drotárskej a Mudroňovej z oboch strán (aj od Pražskej aj od Palisád)
Pardon, to nebola reakcia na teba, ale na toho co ti odpisal ze nie 1.9., ale 3.9. Pardon..
Co sa tyka Drotarskej, ak je zvysenie nakladov zanedbatelne (nevtvrdim ze nie je, do trati /stavby/ sa moc nevyznam) tak potom je to OK.. ale treba brat ohlad aj na rychle spojenie z Valasskej a Lovinskeho (nakolko cez Drotarsku by sa ta doprava predlzila). Ja by som navrhoval varianty:
1) 203 cez Drotarsku, potom na Valassku.
2) 203 cez Drotarsku, vybudovanie obratiska pri Amfiku (pripadne zabezpecenie otacania vo vozovni) - zbavenie sa zbytocnych vzkm na Valassku.
3) 207 cez Drotarsku - len kazdy druhy spoj (mozno privelke soto - moznost rozdelenia na dve linky)
Vsetky varianty rataju so zrusenim 41. Mozno by sa mohol raz za hodku zabezpecit spoj L204 na Safranovu (ak by sa tam zabezpecilo obratisko) v pripade potreby spojenia na Kramare.
Interval so 208 by bol 7/8,5/8,5//12. Pre úsek Kozia - Búdková. Išlo mi o to, aby sa mohli 203 a 207 vrátiť do pôvodného stavu s intervalom 10/12/12//15, ale pre Kolibu a Rúžovú dolinu, okrem toho cez víkend chodia 203 a 207 veľmi málov využívané a úsek Búdkova - Valašská tiež neni nič moc, teda tá 208 v danom úseku je zas prepych ale teraz keď niesú šoféri, vyberieš si?
K diskusiám ohľadne trate na Drotárskej. Z celej tej lokality je určite potenciál v budúcnosti prepraviť viac cestujúcich MHD. Linka 41 končí v strede Drotárskej, neponúka dobrý itnerval, a ani spojenie s inými časťami hradného kopca a s Hodž. nám.
Trať samozrejme obojsmerná, s napojením Hrobnoňova - Drotárska, ako aj Drotárska - Búdková - Lovinského. Po dobudovaní úsekov Pražská - Hroboňova, ako aj odbočenia na Hl. st., môžu aj v trase L41 chodiť trolejbusy, pokiaľ by nebola zrušená.
Mňa inak prvé, čo napadne, je ponechať 207, a predĺžiť 203 cez Drotársku po Lovinského. Bol by to nárast vozokm a výpravy, ale najčistejšie riešenie. A v Bratislave predsa chceme rozvíjať MHD, či nie? ?
Okrem tej blbosti, čo si vymyslel s otáčaním dvoch liniek na Šulekovej, si vymyslel aj to, že interval z Búdkovej do centra by si zhoršil od štandarného (6 min. - preklad 203/207) nielenže na víkendový (7,5 min.), ale dokonca na 8,5 min.!
Si trošku dosť úplne mimo Náklady na výstavbu obojsmernej trate sú tak zanedbateľne vyššie od nákladov na jednosmernú, že sa o jednosmernej trati ani neoplatí uvažovať, vzhľadom na benefit, ktorý za minimálny doplatok prinesie trať obojsmerná. Stĺpy musíš postaviť rovnako, nosné laná/výložníky tiež, napájanie treba vyriešiť takisto, a jediné v čom je rozdiel, je poriahnutie druhej trolejovej stopy, čo je oproti tomu predtým už minimum práce a nákladov navyše
Riešiť som ho nechcel, len keď sa tak začalo o 203 a 207 tak som si spomenul,že ich premávka bola zasiahnutá tými zmenami tak som vyslovil svoj návrh, pri čom so žiadnou novou traťou som nikde nepočítal.
Však teraz je interval 15//15, tak 12//15 je na 203 a 207 zlepšenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus