Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak vidite - uz aj v Liberci idu na siroky rozchod ! ASI TO MA SVOJ VYZNAM ! Tak to tu uz prestanme slepo obhajovat.
Co tady furt melete vo Praze? Nejlepčí svršek, nejlíp udržovanej vozozovej park f Ťežku? Bezkonkurenčně a dlouhodobě DP Ostrava. Tam sou i 14Tr tichý vozidla. Motorgenerátor není skoro slyšet ani, když tramvaj stojí. Protože tam maj skloněný kolejnice a profilový kola (klasicekj železniční profil), tak tam tramvaje nevibrujou ani při rychlostech přes 70 km/h.
Když už sme u těch českejch nej, tak asi nejlepší trolejbusový vedení je v Pardubicích. Tam maj výhybky a křížení, přes kerý se dá jezdit 70 km/h (rychlejc 17 Tr nechtěl ject).
A v Liberci přecházej z metrovýho rozchodu na klasickej.
Spoustu zajímavostí (nejen vo český MHD) najdete na http://tramvaje.webpark.cz/ Odkazy sou dole. Za zkouknutí stojí projekt Regiotram Nisa (odkaz je ze sekce o Liberci)
Z:zacvik by mi mal skoncit v utorok.Cize ak pojde vsetko normalne,tak od stredy jazdim sam.Ako delenkar sotva,to sa tam hlasia vodici,ktori uz cosi odjazdili,a ja o to zatial nestojim.Oni nerobia nic okrem svojej delenej linky pocas pracovneho tyzdna,teda ziadne vikendy.A maju svoj voz,ktory sa nevypravuje ,len vtedy ak s nim ide 'majitel'-teda delenkar.Takze pojdem zrejme do cisla od stredy a docela sa na to tesim;-0
Hmm, akurat som sa dozvedel, ze v piatok bol niekto v skode ostrov z bratislavy - na VW Golf 4.

Neviete - nemohol to byt niekto z DP? - bohuzial viac info neviem.
Vodic Ik412 1701 ma poprosil, ci by sme mu niekto nemohli priniest zopar (2-3) fotiek jeho voza. Chce si ich vylepit na roletku. Mozno si tam vylepi aj nalepku imhd.sk, ak ju prinesiete 😉. Zastihnut ho mozete v utorok a stredu na 91/191.
si:
hee - no a polovica vodicov metra, ktorí robili pred tym eliny, tak budu brzdit len tak zo zvyku... :DDD
pokial to bude gummibahn, tak ani nie....
KLF: ono je to tak o peniazox ako aj o tom ako to je spravene a myslim ze je to realne aj pri elektrickax... a pre zastancov metra tvrdiacix ze naklady na udrzbu budu nizsie.. nex sa idu pozriet do prahy, ako tam maju udrziavane zeleznicne zvrsky tak v podzemi ako aj na povrxu... V takej BA mozme akurat cakat ze aj metro bude brzdit a prechadzat cez vyhybky ryxlostou 10 km/h :-))
Si: Moja rec ! Moja rec ! Ale ono asi zeleznicne trate su v INOM stave ako tie elektrickove....
Protože existují různé rodinné odpornosti, kterým se nelze vyhnout, odkládám svoji cestu do blavy nejmíň o týden. Termín upřesním.
proti danym rychlostnym obmedzeniam by bolo vhodne pouzivat iny typ vyhybiek (dvojity zamok, a pripadne s mensim uhlom), dufam ze casom sa o tom bude uvazovat, su totiz miesta, kde by minimalne trasa v rovnom smere nemusela byt rychlostne obmedzena... a ked mozu rychliky na zeleznici behat cez vyhybky vyse 100 km/h rychlostami....
Obmedzenia maju svoj vyznam, pokial si pamatam, tak takto (opravte ma ak sa mylym):

proti hrotu priamo - 15 km/h
proti hrotu do odbocky - 10 km/h
po hrote priamo - 20 km/h
po hrote z odbocky - 15 km/h
cez kriz - 15 km/h (alebo 20?)

Dovody:

Pri jazde proti hrotu do odbocky je mozne, ze vyhybka podhodi, cize sa (z akejkolvej priciny) sama prehodi. Pri jazde do odbocky je tato moznost vacsia ako pri jazde priamo, lebo predne koleso podvozku tlaci na ohnuty jazyk a tym dochadza k posobeniu sily, ktora otaca celym jazykom proti smeru odbocenia, co moze sposobit presunutie (aj ked male) jazyka prave vtedy, kde na neho vchadza duha os podvozku. Toto je nebezpecne najma u startych vylagrovanych vyhybkach s uvolnenymi jazykmi. Druhy dovod obmedzenia je komfort cestovania. Ak by si isiel rychlo do odbocky, tak by to pekne hodilo. Ako treti dovod mozem uveist ze ked budes pluhovat vyhybkami rychlostou 30 km/h proti hrotu, tak ich aj dost rychlo znicis, teda skratis zivotnost. To iste plati o podvozku, a uz som videl, ze pri brutalnych jazdach moze odpadunt torzna vzpera...

Pri jazde proti hrou priamo je tiez mozne, ze vyhyblka podhodi, je to menej pravdepodobne, ale stava sa to. V tom pripade je obmedzenie cisto z bezpecnostneho dovodu. Aby si nesiel moc rychlo v pripade ze by ti podhodila. To by si sa vykolajil a je lepsie vykolajit sa v 15 km/h ako v 50 km/h.

Jazda po hrote z odbocky: Podhodenie nie je problem, ale ide tu o komfort jazdy a o zivotnost vyhybky, najma jazakov.

Jazda po hrote, priamo: Ziaden problem. Obmedzeie je iba kvoli komfortu jazdy a niezsieho opotrebovania srdcovky.

Jazda cez kriz: Obmedzenie kvoli opotrebovaniu srdcoviek (jeden kriz = 4 srdcovky) a podvozkov.

Vsetky tieto veci su relativne. Mame vyhybky, cez ktore by sa malo ist aj 3 km/h (Vozovna Jurajov dvor, stojanka prva, kolaj 2/3) a aj take, cez ktore mozes ist proti hrotu priamo 50 km/h (Krizna # Vazovova smer Krizna -> Trnavske myto).
🙂
Turbo: Diky - uz je mi to celkom jasne. Ja som si nejako myslel, ze to sa jedna o trolejove vedenie elin, a nie o kolajnice. Hee. Takze fakt diky - uz je to jasne. Pricipialne som chapal, len som si to predstavoval na trolejovom vedeni a nie na kolajniciach 😃.
Pozeraj skor na zem. Ukazem ti to pomocou tejto fotky.

Ides do predu, proti hrotu vyhybky. Popiseme si to co vidime. V strede medzi kolajnicami je taka modra skatula, ktorej sa hovori prestavnik. Vlavo od nej je jazyk vyhybky. Jazyk je to co sa pri prehodeni posunie. Kazda vyhybka ma dva. Jeden priamy jazyk a jeden ohnuty. V nasom pripade je lavy jazyk priamy, pravy ohnuty. V mieste kde sa kolajnice krizuju je srdcovka. Symetricke vyhybky (tu) maju dva ohnute jazyky.
Turbo este ta pootravujem: preco je pri jazde proti hrotu obmedzena rychlost na 10km/h?

diky
Turbo: tak myslim, ze viacej budem pozerat na droty ako na zem 😃 - aby som si to neskor lahsie predstavil 😃

Inak btw. dohodli si sa nejako s martykom, alebo tak nejak?
Diky Turbo. Cize to zavisi podla smeru akym idem na vyhybku a tiez podla toho ako (smer) je vyhbka urobena. 🙂
Jazda po hrote je vtedy, ked najprv prejdes srdcovkou, potom jazykom. Ale to asi tiez nechapes. Takze sa pokusim vysvetlit ti to inak. Ked ides elektrickou linky 4 z Americkeho namestia na Spitalsku, tak sa napajas na trat linky 11. Tam je vyhybka. No, a ide po nej po hrote. Proti hrotu je to opacne. Pochopil? Este sa rozlisuje ci ides z odbocky alebo priamo. Napriklad ked 11-ka odbaca na Kamennom namesi na Spitalsku, tak ide proti hrotu do odbocky. Cize vodic by nemal ist viac ako 10 km/h (podla D1/1). A tak dalej... Pri trolejovych vyhybkach je "jazda po hrote" v uvodzovkach, lebo tento vyraz pochadza od kolajovych vozidiel. 🙂 Este mame aj vyhybky symetricke (odbocka k ZST Nove Mesto), na nich su oba smery do odbocky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.