Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
a ktore N-linky bude vypravovat ktora vozovna?
napr. N29
Reakcia na: hoppusmark #80193:
A ešte keď k tomu pridáme aj fakty.. napr. že VŠETKY kĺbové autobusy DPB sú po životnosti... tak DPB to jednoznačne vyhral..
Reakcia na: Papyr #80190:
"DPB predsa corporate identity ma... ak mi dojde Ikarus 280 s dierami v plechu, rozpadajuca sa Karosa, vybuchujuci plynak, tak aj bez pohladu na SPZ ci logo dopravcu na bocnici spolahlivo poznam, ze je to vozidlo DPB"

Presne si to vystihol, môj názor je úplne rovnaký ?
Reakcia na: Papyr #80190:
no bacha, zajazdy bratislava by ta mohli popliest tiez ? minimalne s tymi karosami.
Reakcia na: richardhudec #80181:
Suhlas. Pre mna osobne su mesta Brno a Bratislava jedinecne tym, ze maju trvaly komplex z Prahy a tradiciu chlastania vina vo viechach (BA) a sklipkoch (BM). Preto mi je Bratislava mierne nesympaticka a Brno prudko nesympaticke.
Reakcia na: galiyosha #80187:
So zaujmom sledujem vasu debatu o nocnych spojoch a corporate identity. Podla mna tie tabule pre nocne spoje nie su az take strasne, aj ked sa mi pri ich prvom uzreti okamzite v hlave spustilo "halo ha ha ha, halo lo lo lo". Kontrastne to je dost, citatelne takisto, tak nech si spanombohom nocniky jazdia s mesiacikom na ceduli. Podstatne je, ze nocne spoje sa konecne aspon priblizia potrebam polmilionoveho mesta. Neexistencia normalnej nocnej dopravy je omnoho vacsia hanba, ako detinske cedule s cislom linky.

Trosku ma, ako Presovcana, pobavilo, ze sa tu riesi graficky design tabuliek pre nocne spoje. V Presove totiz je taka corporate identity, ze nieto vozidla bez elektronickych displejov, a teda nie je potreba vymyslat design tabuliek. Ale aj v case, ked sme tabulky mali, boli tabulky pre nocne spoje totozneho vyzoru s tabulkami pre denne linky.

A galiyosha, DPB predsa corporate identity ma... ak mi dojde Ikarus 280 s dierami v plechu, rozpadajuca sa Karosa, vybuchujuci plynak, tak aj bez pohladu na SPZ ci logo dopravcu na bocnici spolahlivo poznam, ze je to vozidlo DPB 😃
Reakcia na: galiyosha #80187:
Len ci aj cestujuci nocaky povazuju za rovnaku MHD... U mnohych totiz teraz panuje nazor, ze v noci sa nemaju ako MHD dostat domov a myslim, ze toto je ta najdolezitejsia zmena, ktora sa udiala - teraz toto tvrdenie uz platit nebude... 🙂
Reakcia na: Beus #80175:
Len aby to pochopili aj niektori podgurazeni cestujuci a nesnazili sa vystupit tam, kde to nestoji 🙂

Ad. vsetci, ktorym sa nepaci styl - nechapem, preco sa dotycni neozvali uz po zverejneni Koncepcie BID, kde ten styl bol predstaveny - vtedy to nevadilo? Nie je teraz uz neskoro plakat nad rozliatym mliekom? Opakujem, ze corporate identity a dizajn jednotlivych produktov firmy mozu byt dve odlisne veci. Je mi jasne, ze pre niektorych konzervativcov je nieco tak nove (a tak necakane od dp) neprijatelne, ale ak to zaujalo ludi, ucel to splnilo. Nech by totiz bol akykolvek iny dizajn, opat by ho podaktori kritizovali - mozno pre zmenu pre nedostatok invencnosti a skostnatelost 🙂 Je mi len luto, ze len malokto z kritikov sa na to cele pozera z realneho pohladu - vzdy je vsetko otazkou kompromisu - tak ako napr. schema a zla geograficka poloha niektorych casti. Iste, da sa spravit aj taka schema nocakov ako tr3mpova mapa, ale to je potom rovno na busboard a nie na velkost A3 (poziadavka totiz bola mat tam vsetky zastavky, aby ludia presne vedeli, co nocak obsluhuje + priestor na dalsie info). Rovnako aj uz tolko kritizovane pismo - myslim, ze nie je problem pre tych, ktorym sa to nepaci, natiahnut si to PDFko a zmenit font - skutocne bude ta schema citatelnejsia, tak ako tvrdia? Overil som si to, a tvrdim, ze nie. Preto by som bol rad, keby sa debaty o idealoch konfrontovali s praxou a realitou, lebo tieto dve veci maju od seba niekedy velmi daleko... 🙂

Co sa tabul tyka, urobene budu len tie, kde sa moze objavit tabulovy voz, a tych vela nebude. Urcite sa tabule nebudu tykat liniek vypravovanych kratkymi vozidlami (okrem 3. DTPA).

Martin Fundarek: Ak by si si mal vybrat medzi odchodom o 0.00 bez niektorych liniek a ziadnym odchodom o 0.00, ktore riesenie by si si vybral? 🙂 P.S. Ak sa pozries, do ktorych MC nie su vypravene tie odchody, a kde je najblizsia vozovna, dostanes aj odpoved na otazku, preco je to tak 🙂
Reakcia na: hoppusmark #80179:
Možno áno, ale nikto to tam nepovažuje za prioritu. Veď oznamy o výlukách a zmenách, pokiaľ práve nie sú z produkcie niekoho tunajšieho, sú otrasné nielen po vzhľadovej, ale aj informačnej stránke. Vôbec celý prístup ku komunikácii DPB s verejnosťou pôsobí ako zlý vtip...

Re #80181 richardhudec: Ja dopravu v IDS JMK vôbec nehodnotím/nespochybňujem, aj schémy samé o sebe sú fajn (odhliadnuc od tých clip-artových vložiek a Flashovej schémy, ktorá síce môže získať ocenení koľko chce, ale praktická je oveľa menej ako jedno PDFko...). Ale už len tie logá DPMB a IDS JMK... ?

Re #80184 S499.1023: Osobne preferujem tr3mpovu schému Bratislavy, hoc mi príde informačne až príliš bohatá. ? Nočné farby OK (aj keď by som preferoval trochu menej krikľavé odtiene), ale ten vzhľad nie... O doprave ako takej a vplyve CI na ňu predsa vôbec nehovorím. Z dopravného hľadiska je nová nočná doprava skvelá, za daných podmienok lepšia asi byť ani nemohla, na tom sa všetcia zhodneme.

Pre mňa je inak nočná doprava stále tá istá MHD, len vzhľadom na čas premávajúca po mierne iných trasách a v inom intervale. Preto sa nestotožňujem ani s vašou potrebou odlíšiť ju a považovať za samostatný produkt...
Reakcia na: KLF #80155:

Městskou verzí Crosswaye je myšleno právě tebou zmiňované LEčko. O tom do jaké míry je to městský bus, nechť každý posoudí sám.
Reakcia na: galiyosha #80178:
Myslím, že som Tvoj príspevok pochopil úplne presne. Napriek tomu sa domnievam, že design nočných spojov je v poriadku. Pätkové písmo a "nočné" farby výborne odlišujú nočnú schému od dennej a nepôsobí na mňa dojmom "tisíc a jeden clipart". Čo sa samotnej schémy týka, doporučil by som d3kovi využiť Vladimírove služby. CI IDS JMK samozrejme prakticky neexistuje, ale ja som hovoril len o jednom prvku. A nakoniec, CI prakticky nemá ani DPP a ROPID a napriek tomu tu doprava funguje ? .
Reakcia na: El Sergio #80168:
Hlavná stanica mala byť na tej schéme viac na západe - niekde tam, kde sú nakreslené Kramáre. Ale to pred tým, než začal kresliť nemohol vedieť. ...to je asi naj problém, čo sa týka prehľadnosťi schémy.
Reakcia na: galiyosha #80178:
Súhlasím, že to označovanie nočákov je preumelkované.
Reakcia na: galiyosha #80178:
existuje plno miest s vybornou dopravou, schemami a vsetkymi grafickymi upravami a vlastne mestskou dopravou takou, ktorej sa neda skoro nic vytknut, ale brno je mesto, ktore sa podla mna najviac podoba bratislave...ci uz velkostou, kulturou, alebo podobnymi vecami...a je aj blizko...doprava tam funguje dobre na to, ze sme boli v komunistickom ceskoslovensku je tam az moc dobra, ked si vezmeme kedy a ako sme sa zacali az rozvijat (myslim BA a brno)...v brne dobre funguje MHD, dobre tam funguje IDS, dobre tam funguje cela doprava (samozrejme detajly si nevsimame, hovorime vseobecne) a zarovej aj oznacenia su tam fajn a preto si ja myslim (moj osobny nazor) ze brno je dobrym prikladom pre bratislavu a myslim, ze ked bratislava bude urovnou do takych 10 rokov vyrovnana brnu v sucasnosti budeme spokojni...
Reakcia na: hoppusmark #80177:
Ale niektoré z nich pochádzajú z Petržalky. ?
Reakcia na: galiyosha #80178:
DPB by mal mať vypracovaný vlastný DIZAJNOVÝ MANUÁL... So všetkým, čo sa patrí: teda veľkosť, typ písma, LOGO, korporátne farby, návod pre zamestnancov na presadenie do praxe atď.... Ale vedia vôbec v DPB, čo to ten dizajn manuál vlastne je? ?
A.S.: Cieľom tohto príspevku nie je ani v najmenšom sa nikoho dotknúť, len chcem s dobrým úmyslom prezentovať svoj názor, ktorý je zjavne odlišný od tu prevládajúceho väčšinového...

Re #80091 MOOVE: Musím sa k tomuto názoru pridať. Pri všetkej úcte, ktorú ku toľko potrebnej novej koncepcii nočnej dopravy a k práci za ňou skrytou chovám, za ktorú som vďačný a ktorú už hádam nemusím nijako opakovane zdôrazňovať, mi slovo "rozpačitý" pripadá skôr ako eufemizmus pre trochu tvrdšie výrazy "gýčový", "malomestský" a "preplácaný". Osobité a pútavé toto riešenie je, ale podľa mňa nie tým úplne správnym smerom. ?

Isto, je to len subjektívne hodnotenie, ale zdieľa ho so mnou drvivá väčšina nezainteresovaných známych. Myslím, že napríklad na výhradách k použitému písmu by som sa zhodol aj s odborníkmi. Ako napísal MOOVE, bezpätkové písmo (s vyššou strednou výškou a menšou šírkou oproti bežným), by pomohlo aj vzhľadu, aj čitateľnosti -- obzvlášť pri tej zástavkovej schéme.

Je mi jasné, že je to priamym dôsledkom situácie, keď na ľuďoch ležia aj povinnosti, ktoré by v normálnom dopravnom podniku riešil špecialista. DPB má síce oveľa väčšie problémy ako riešiť svoju korporátnu identitu, ale mesto by si tiež mohlo konečne uvedomiť, že informačný systém a vôbec celý vizuálny štýl MHD/IDS je jedna z prvých vecí, s ktorou sa turisti stretnú a ktorú budú najčastejšie používať. Nenadarmo im je preto vo všetkých civilizovanejších metropoliach venovaná náležitá pozornosť. Veď taká Tube Map je za tie roky fenoménom sama o sebe. V porovnaní s tým, aké iné investície si DPB vyžaduje, by to bola kvapka v mori...

Áno, viem, ako vyzerajú výlukové oznamy a jestvujúce schémy vypracované externou firmou, a že ak by nebola takáto schéma, nebola by žiadna, prípadne by bola nakreslená vo Worde...

Ak sa do mňa teraz niekto obuje, že zhadzujem dôležitú vec pre úplnú nepodstatnosť, tak vôbec nepochopil, o čom tento príspevok je...

Re #80129 Martin Fundárek: Myslím, že návštevníkom mesta a občasným cestujúcim detailný zoznam zastávok aspoň neponechá priestor na zbytočné nejasnosti. S tým, že prehľadová schéma linka - mestské časti by mohla byť geograficky vernejšia, ale súhlasím...

Re #80118 S499.1023: Viedenské mačky nevyzerajú ako z kolekcie "Tisíc a jeden clip-art pre veselé vianočné pozdravy". DPMB a IDS JMK by som za príklad moderného a kvalitného riešenia vizuálnej identity dopravnej spoločnosti rozhodne nedával...
Reakcia na: Emo #80176:
Musím nesúhlasiť. Najväčšie kraksne sú Vrakosy 30xx a tie sú deponované v KRASŇANOCH...
Reakcia na: El Sergio #80165:
Káčerovo = Cífer = Krasňany. ?

Re 80169 hopusmark: "Kraksňany" sú Petržalka (lebo sú tam najväčšie kraksne).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.