A.S.: Cieľom tohto príspevku nie je ani v najmenšom sa nikoho dotknúť, len chcem s dobrým úmyslom prezentovať svoj názor, ktorý je zjavne odlišný od tu prevládajúceho väčšinového...
Re #80091 MOOVE: Musím sa k tomuto názoru pridať. Pri všetkej úcte, ktorú ku toľko potrebnej novej koncepcii nočnej dopravy a k práci za ňou skrytou chovám, za ktorú som vďačný a ktorú už hádam nemusím nijako opakovane zdôrazňovať, mi slovo "rozpačitý" pripadá skôr ako eufemizmus pre trochu tvrdšie výrazy "gýčový", "malomestský" a "preplácaný". Osobité a pútavé toto riešenie je, ale podľa mňa nie tým úplne správnym smerom. ?
Isto, je to len subjektívne hodnotenie, ale zdieľa ho so mnou drvivá väčšina nezainteresovaných známych. Myslím, že napríklad na výhradách k použitému písmu by som sa zhodol aj s odborníkmi. Ako napísal MOOVE, bezpätkové písmo (s vyššou strednou výškou a menšou šírkou oproti bežným), by pomohlo aj vzhľadu, aj čitateľnosti -- obzvlášť pri tej zástavkovej schéme.
Je mi jasné, že je to priamym dôsledkom situácie, keď na ľuďoch ležia aj povinnosti, ktoré by v normálnom dopravnom podniku riešil špecialista. DPB má síce oveľa väčšie problémy ako riešiť svoju korporátnu identitu, ale mesto by si tiež mohlo konečne uvedomiť, že informačný systém a vôbec celý vizuálny štýl MHD/IDS je jedna z prvých vecí, s ktorou sa turisti stretnú a ktorú budú najčastejšie používať. Nenadarmo im je preto vo všetkých civilizovanejších metropoliach venovaná náležitá pozornosť. Veď taká Tube Map je za tie roky fenoménom sama o sebe. V porovnaní s tým, aké iné investície si DPB vyžaduje, by to bola kvapka v mori...
Áno, viem, ako vyzerajú výlukové oznamy a jestvujúce schémy vypracované externou firmou, a že ak by nebola takáto schéma, nebola by žiadna, prípadne by bola nakreslená vo Worde...
Ak sa do mňa teraz niekto obuje, že zhadzujem dôležitú vec pre úplnú nepodstatnosť, tak vôbec nepochopil, o čom tento príspevok je...
Re #80129 Martin Fundárek: Myslím, že návštevníkom mesta a občasným cestujúcim detailný zoznam zastávok aspoň neponechá priestor na zbytočné nejasnosti. S tým, že prehľadová schéma linka - mestské časti by mohla byť geograficky vernejšia, ale súhlasím...
Re #80118 S499.1023: Viedenské mačky nevyzerajú ako z kolekcie "Tisíc a jeden clip-art pre veselé vianočné pozdravy". DPMB a IDS JMK by som za príklad moderného a kvalitného riešenia vizuálnej identity dopravnej spoločnosti rozhodne nedával...
Re #80091 MOOVE: Musím sa k tomuto názoru pridať. Pri všetkej úcte, ktorú ku toľko potrebnej novej koncepcii nočnej dopravy a k práci za ňou skrytou chovám, za ktorú som vďačný a ktorú už hádam nemusím nijako opakovane zdôrazňovať, mi slovo "rozpačitý" pripadá skôr ako eufemizmus pre trochu tvrdšie výrazy "gýčový", "malomestský" a "preplácaný". Osobité a pútavé toto riešenie je, ale podľa mňa nie tým úplne správnym smerom. ?
Isto, je to len subjektívne hodnotenie, ale zdieľa ho so mnou drvivá väčšina nezainteresovaných známych. Myslím, že napríklad na výhradách k použitému písmu by som sa zhodol aj s odborníkmi. Ako napísal MOOVE, bezpätkové písmo (s vyššou strednou výškou a menšou šírkou oproti bežným), by pomohlo aj vzhľadu, aj čitateľnosti -- obzvlášť pri tej zástavkovej schéme.
Je mi jasné, že je to priamym dôsledkom situácie, keď na ľuďoch ležia aj povinnosti, ktoré by v normálnom dopravnom podniku riešil špecialista. DPB má síce oveľa väčšie problémy ako riešiť svoju korporátnu identitu, ale mesto by si tiež mohlo konečne uvedomiť, že informačný systém a vôbec celý vizuálny štýl MHD/IDS je jedna z prvých vecí, s ktorou sa turisti stretnú a ktorú budú najčastejšie používať. Nenadarmo im je preto vo všetkých civilizovanejších metropoliach venovaná náležitá pozornosť. Veď taká Tube Map je za tie roky fenoménom sama o sebe. V porovnaní s tým, aké iné investície si DPB vyžaduje, by to bola kvapka v mori...
Áno, viem, ako vyzerajú výlukové oznamy a jestvujúce schémy vypracované externou firmou, a že ak by nebola takáto schéma, nebola by žiadna, prípadne by bola nakreslená vo Worde...
Ak sa do mňa teraz niekto obuje, že zhadzujem dôležitú vec pre úplnú nepodstatnosť, tak vôbec nepochopil, o čom tento príspevok je...
Re #80129 Martin Fundárek: Myslím, že návštevníkom mesta a občasným cestujúcim detailný zoznam zastávok aspoň neponechá priestor na zbytočné nejasnosti. S tým, že prehľadová schéma linka - mestské časti by mohla byť geograficky vernejšia, ale súhlasím...
Re #80118 S499.1023: Viedenské mačky nevyzerajú ako z kolekcie "Tisíc a jeden clip-art pre veselé vianočné pozdravy". DPMB a IDS JMK by som za príklad moderného a kvalitného riešenia vizuálnej identity dopravnej spoločnosti rozhodne nedával...
KLF