Ten DER BUS naozaj nie je pekny, ale cele by to mal byt Neoplan N-138 (Jumbocruiser) z roku (tusim) 1975 - takze vnimanie designu sa odvtedy posunulo, bus je zastarany. Jeho obrazok sa nachadza aj v knihe Velky obrazovy atlas dopravy. V tej knihe okrem ineho pisu, ze existuje aj mestska verzia pre nieco cez 100 sediacich osob (130 ci kolko) (!), celkovu kapacitu tam bohuzial neuvadzaju
Neviete niekto, ci takyto bus v mestskej verzii niekedy niekde jazdil v ostrej prevadzke? Lebo to musela byt sila, ked sa na zastavku dotrepal poschodovy klbovy bus ... a neviete niekto, ci Neoplan urobil aj novsiu verziu takehoto busu, alebo snad aj iny vyrobca robil poschodove klbove busy?
Inak beznou vecou su poschodove busy (napr. vo Viedni linka 13A), fungovali poschodove eliny, ale existovalo take nieco ako poschodove trolejbusy? Jedine co som objavil boli zo zaciatku minuleho storocia s otvorenym poschodim ... ale zaujimali by ma novodobe troliky ...
Hehe, na tom DERBUSe sa mi najviac paci ulozenie motora - je v klbe, pod tocnou. Inac, neviem ako vy, ale ja som uz jeden poschodovy klbovy autobus videl aj v BA - na parkovisku oproti SPSS na Fajnorku (toho casu som tam studoval). Nebol sice taky giganticky ako DERBUS, ale bol tam. Na tom parkovisku bezne stavaju dialkove busy, ale ked som tam spatrit jeho, tak som bol sokovany. Co s toho plynie je jasne - nic nie je nemozne... Ale nam by sa najviac zislo daco o normalnych rozmeroch, teda o normalnej vyske, lebo si take stvormetrove monsturm neviem predstavit na linkach ako 21 (Krizovatka SAV). A jedine s usporiadanim sedadiel 1+1, to zvysi kapacitu. Miesto vysokych autobusov by to chcelo dlho, dvojklbove, stvornapravove. Ikarus take vyrobil, videl som kedysi fotku v novinach, ale do serie to asi nepreslo. Prva cast bola nieco ako Ik283, stred tiez, ale vzadu mal dalsiu tocnu a za nou vlek 280ky. To je podla mna lepsie ako DERBUS...
Bc.TBc: Congratulujem ;-))
Ad "DER BUS": Heh, take nieco by sa nam teda fakt hodilo, co sa tyka kapacity, len to chce mestsku verziu a NEVYTACAVU poslednu napravu (preboha, ako to mohli postavit s vytacavou, a tym padom 1-montaz???) Ale inak suhlasim uz s neviem kym, ze z designoveho hladiska je dost skaredy, vhodny je len rozmerovo ;)) (aj polohu hnacich naprav by som upravil, kvoli jazdnym vlastnostiam...) :))
Ad T6A5 na zadne zberace: Jazdia tak kvoli prikazu veduceho prevadzky Ing.Vingalika, ktory bol vyprovokovany niekolkymi vykolajmi, ktore sa stali asi tak, ze T6 na predny zberac presla vyhybkou, odblokovala ju, a kedze odblokovaci kontakt nebol dost daleko, este mala 4.podvozok na vyhybke. Za nou nejaky somar z Juraku sa rozbehol, a prehodil tu vyhybku este pod vozom. Co bolo dalej, vieme vsetci ;-)) Aby sa toto nestavalo, bol vydany prikaz ze sa smie jazdit len na zadny zberac - prave kvoli tomu, aby supravy dostatocne neskoro odblokovavali vyhybky Dufam ze ako vysvetlenie staci
Ad: Color
Na kabíne 2314 je nalepené tiež čosi geniálne-voľne reprodukované: prečo je lístok na MHD taký drahý? Lebo je v ňom zahrnuté aj cestovné pre anjela strážneho, ktorý sa s vami musí voziť...:)
(sarkastické, no bohužiaľ často tvrdá realita...)
Uz mame aj druhy biely TAM BUS: 2405. Po odstraneni reklamy VÚB Wüstenrot je cely biely, iba lak je na miestach napeliek cistejsi ako okolo nich. Pravdepodobne dostane reklamu VÚB Wüstenrot 4402, ktori jazdi cely biely.
bezi tender na dodavku nizkopodlaznych tbusov...v hre su 21tr, ik412t a solaris....
je mozne ze cestou do madarska (jedna pojde tam asi) sa u nas na skusku zastavi jedna z tych 22Tr, ale velmi iste to nie je zatim...
tie "povodne" natery nie su uplne povodne...su iba docasne riesenie, lebo tie tbusy este nemali narok na novy nater v bratislavskych farbach, a na zatretie niektorych miest na karoserii nebola povodna farba, preto sa natreli cele inou podobnou farbou (pozicanou od elektrickarov, na jednom voze)....
na vyrobnej linke je 5 kusov 14TrM pre BA, jedna z nich je 6617, dostane uplne novy cely ram, vnutornosti budu z povodnej 6617...do BA by mali prist do konca oktobra, ale je mozne ze pridu skor...
Vladimir: Zeleznicnu trat v Ruzinove je vhodne prekonat jedine mimourovnovo a to konkretne podjazdom. Pri budovani tohto podjazdu by bolo dost vhodne potiahnut popod zeleznicu aj cestu, vzhladom na to ze frekventovanost vlakov na danej trati sposobuje slusne zdrzania aj autobusom MHD (hlavne v rannej spicke) premavajucim medzi Vrakunou a Ruzinovom. Zaroven by bolo vhodne ponechat pri vystavbe moznost pokracovat trat aj smerom do Vrakune (vid. SCI-FI trasa C)
Turbo: Prepac, ale nie je mi celkom jasne, ako chces prekonat tu zeleznicnu trat pri predlzeni elektricky k Hypernove. Urovnovo? Alebo sa to da aj inak?
tr3mp: Nemozem si pomoct, podla mojho estetickeho citenia je ten bus hnusny
No, uvidime co bude. V kazdom pripade Aupark je centrum pre bohatych a MHD v ziadnom pripade nepotrebuju. Ale ako moznost prestupu zo spojov Most vrs. Zochova je to dobre ze to aspon zafinancuje
Takyto bus chcem: http://www.derbus-online.de/. Pozrite si aj fotky interieru, celkom dobre to vyzera. Mestska verzia tohto busu by sa nam v Blave hodila :-)), co nejake 15 metrove Solarisy ...
tr3mp>keby mi o to islo, tak napisem nejake sprostosti ale ani som si to nevsimol a aj tak patri tebe
all> cakam vsetkych klubistov dnes o 16.00 na Olejkarskej! A doneste este aspon dvaja fotky, nech su preukazy!
2304 ma pohodovu kabinu
Na zastavke Zimny stadion v smere na Trnko je maly oznam na oranzovom papieriku, ktory hlasa nieco ako "ospravedlnte prosim v spicke vodicov, nemozu stihat" skoda ze som si to cele neopisal, v povodnom zneni je to fakt sranda
Pohodove stupanie je do 60 promile. Vacsie stupanie prinasa problemy pri prevadzke, ale aj tak napr. myslim ze v jablonci bolo alebo je stupanie 105 promile, v prahe troji bezne 60 promile. 70 promile je uplne v pohode, pripadne ak sa da, mala by sa trat umelo rozvinut, cim by sa stupanie zmensilo.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin