jaska ... staru 99 si pamatam posilova linka k vtedajsej tusim 116ke? ci uz jestvujucej 91? ale tamer vzdy prazdna a neviem ci na nej nejazdili dokonca vtedy nove SORy alebo Ik 415ky ... len je to uz asi 6-8 rokov dozadu skoda, ze zrusili linku 123 ... tu posilovu z petrzalky ... ta bola dobra
No najčastejšie používam 98+93 (94) zo Smolenickej, menej často 99+94 z Holíčskej a keď som úplne zúfalý a všetko mi zdrhne tak aj 99+93 (94) z Jiráskovej. ?
Mám prekopírovanú jednu INFO o zmenách organizácie dopravy od 30. júna 1997 a tam sú spomenuté prvé linky, ktoré majú byť prečíslované. Rušia sa linky 27, 34, 37, 43, 45, 50, 54, 55, 104, 105, 111, 114 a zavádzajú sa nové, prípadne so starým číslom a novou trasou:
Inak neuľahčil by sa presun vozidiel vo vozovne keby bola vystavaná odbočka zo Šancovej na Štefánikovu? Čo tak pozerám, tak v Bratislave na mnoho trolejbusových križovatkách je obmedzená možnosť výberu kam trolejbus pôjde. V Žiline to majú v tomto smere skvele vymyslené. Tam hoc po Veľkej okružnej keď ešte premávali len 1,3,4 a 5 a tadiaľ šla len 3 v jednom smere tak mali spravené obidve stopy a na každej križovatke sa dalo odbočiť na každý smer. Len teraz si to akosi poondili tým kruhovým objazdom v Závodí kde skomplikovali život trolejbusom.
V čase, keď vznikli 123 a 127 boli čísla 100-129 vyhradené pre expresné linky. Čísla do 122 boli obsadené. Linka 123 obsluhovala podobnú oblasť ako vtedajšia linka 43, preto dostala číslo voľné číslo expresnej linky končiace trojkou. Linka 127 zase obsluhovala oblasť ako linka 47. Na podobnom princípe bola očíslovaná aj linka 126 Krematórium - Lamač - Hlavná stanica (obsluha oblasti ako linka 26).
Manipulačná trať cez Tolstého bola pôvodne na Palisádach aj na Štefánikovej pripojená kompletnými trojuholníkmi podvesného systému. Keďže Tolstého bola neustále upchatá autami, vodiči tade neradi jazdili. A keďže podvesné armatúry vyžadujú údržbu, squadra ing. Paru postupne zostavy na oboch križovatkách demontovala a keďže visiace vedenie pýta jesť, zniesla sa aj trať po Tolstého. Trať nebola nikdy jazdená v bežnej premávke ale bola vhodná napr. na otočenie vozidla idúceho od Mudroňovej naspäť k Hradu (istý čas sa to dalo aj na Šulekovej, ale keďže v Bratislave sa nikdy nevedeli ani projektovať ani udržiavať podvesné zostavy a s križovatkou boli neustále problémy, bol problém vyriešený bratislavským spôsobom zjednodušením križovatky) a taktiež umožňovala odbočenie z Palisád na Štefánikovu, čo sa v križovatke Hodžovo námestie nedá.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A