Napríklad pre tých, čo chodia z centra do Záhorskej Bystrice by bolo nevýhodné, aby linka 37 jazdila z Podunajských Biskupíc, pretože by tam získavala veľké meškania. Teraz keď mešká len linka 70, tak sa to dotýka menšieho počtu cestujúcich. Navyše potom by sa horšie prispôsobovala kapacita podľa dopytu cestujúcich.
Inak nedalo by sa zaviešť opäť linky ktoré by premávali z jedného konca mesta na druhý? Myslím trebars že 34 by nahradila 78 v úseku Trnavské mýto - Dolné hony, čiže by sa predĺžila. Potom keby sa predĺžili linky 30 a 37, 28 a 30 alebo 28 a 37 k ŽST Podunajské Biskupice ako náhrada za linku 70.
a potom preprava krvi, liekov, protez... ☺
Jo a ak sa ponahlas a teda ides taxikom a kvoli tomu by mali mat moznost vyuzivat bus pruhy, lebo zakaznik sa moze ponahlat, kde je napisane ze ked sedis vo vlastnom tak sa neponahlas (za manzelkov, ktora zacala rodit napr.). Kde je napisane ze ked sa ponahlas musis ist taxikom.
Verejna doprava - hm to aj ked zoberiem suseda do prace tak sa z mojho auta stava verejny dopravny prostriedok?
Ak cyklista jazdí na pravom okraji buspruhu, tak pochybujem, že zavadzia.
Re #76158 Andy: Prečo by sa to nedalo použiť? Veď aj zákon a vykonávacie predpisy, ktoré upravujú ich činnosť majú spoločné s busmi do značnej miery + ide hlavne, tak ako v busoch o prepravu osôb, na rozdiel od pošty, DHL, rozvozu pizze,...
Pomôže si tým presne tak, ako si pomôže ten autobus, teda len v mieste kde BUS pruh je. Pokiaľ tých taxíkov nebude stáť na semafore pred jedným autobusom 20, tak to nespôsobí problém.
Re #76152 Ámos: No tak iným by sa to jednoducho nepovolilo. Čo sa týka tých mafiánov, tí jazdia cez BUS pruhy aj tak.
Ja taxíky beriem ako určitú záchranu v prípade, že sa niekam veľmi ponáhľam. Vtedy ten BUS pruh padne vhod.
Aj keď ak by tu BUS pruhy boli vybudované na všetkých kritických miestach a bola by bezporuchová MHD, tak využívanie taxíkov by nebolo takmer vôbec potrebné.
taxíky majú oproti obyčajným IGK z hľadiska dopravnej situácie len jednu zásadnú výhodu a to takú, že šetria parkovacími miestami - ak sa človek odvezie taxíkom namiesto vlastným autom, nie je toľko áut pol dňa odstavených kade-tade v centre mesta...
a taxík zápchu obíde??? ok, pár sto metrov kolóny by možno obehol v BUS pruhu - napr. na Pražskej či Mýtnej - vzhľadom na to že sa zákazník ponáhľa, lebo napr. nestíha striedanie ? , tak by tade taxikár letel aspoň stovkou, vytriasol by zo zákazníka dušu a peniaze na tom kvalitnom povrchu vozovky... ale potom bus pruh skončí a aj tak ostane trčať v kolóne... reálne si tým veľmi nepomôže (snáď keby obišiel kolónu na Nábr. Ludvu Svobodu po promenáde pri Dunaji, alebo po vyhradenom telese pre E - s otvoreným zvrškom (raz má to povolenie využívať tieto pruhy, tak to treba využiť, nie?)... ? )
pustenim taxikov do bus pruhov otvoris pandorinu skrinku.Potom by sa ohlasili chlapci z posty a UPS a DHL, ze aj oni sa ponahlaju a potom dalsi a dalsi a nakoniec by bus pruhy neextistovali.
Taxik aj napriek tomu,ze vozi ludi nie je autobus, stale tam vo vacsine pripadov sedi jeden alebo dvaja ludia a tym padom stale patri k najmenej ekologickym druhom dopravy. Ked budu vsetci ludia jazdit taxikmi zapchy to nezmierni, takze neexistuje jediny realny a akceptovatelny dovod preco by taxikari mali jazdit v bus pruhoch a po kolajach.
Taxikar nie je viac ako ja a ak by mohol jazdit v bus pruhu on mozem aj ja.
A snad poslednu vec - ak by sa to povolilo zrazu by mnozstvo mafianov a zbohatlikov jazdilo vo vozoch na ktorych by svietil zlty napis taxi... Este raz opakujem, je to otvaranie pandorinej skrinky...
V Británií to funguje tak, že taxík ma povolený prísup do BUS pruhu ak má na streche označovač, indikujúci že je v sužbe. A ak ho policati stopnú, musí im preukázať, že ide po zákazníka. Lenže pri "hustote" tamojšej autobsovej siete sú taxíky podstatne významnejším článkom verejnej dopravy ako tu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA
Re #76158 Andy: Prečo by sa to nedalo použiť? Veď aj zákon a vykonávacie predpisy, ktoré upravujú ich činnosť majú spoločné s busmi do značnej miery + ide hlavne, tak ako v busoch o prepravu osôb, na rozdiel od pošty, DHL, rozvozu pizze,...