hej sak ked tam vypustia hasiace pristroje, rozbijaju skla a pod.Ale DPB s tym nic nerobi...A je to vacsinou sposobene alkoholom/drogami - vid vacsinu tych pripadou v 68mach.
Tak čmáranie je asi najviditeľnejší prejav, ale neohrozuje sa bezpečnosť cestujúcich. Ale skutoční výtržníci prichádzajú skôr večer, väčšinou posilnení alkoholom. A tam to už je iná káva. Keď ti lietajú sedadlá, spomínané hasiace prístroje, či vyhadzovanie predmetov z elektirčky a pod. Tam už ide o život. Ale to ja nerozumiem, že DPB, polícia alebo aj mesto proti tomu nijako nebojuje. To sú obrovské škody, nehovoriac o ohrození bezpečnosti prepravy cestujúcich. Veď pomaly začnú hádzať na elektirčky zápalné fľaše. Či sa kompetentní zobudia až vtedy, keď vandali svojím konaním niekoho ťažko zrania alebo zabijú? Lebo ďaleko k tomu už nie je. Keď cestujúci vidí to vyčíňanie, radšej vystúpi. Zachvíľu už večer nepôjde MHD nikto a radšej si kúpi auto alebo pôjde pešo. Kto bude ohrozovať svoj život?
no podla mna vozy co jazdia cez den su viac znicene...ja ale nocakmi necestujem tak neviem..ale najviac sa nicia vozy medzi 13:50 - 14:30 ked idu ziaci domov.
Je pravda, že nočáky nie sú až tak zničené, ako vozy na denných linkách? Lebo kdesi som počul/čítal, že najrizikovejšie je to po 21. hodine do polnoci (čo sa týka čmárania a pod.). Takže väčšie uplatnenie by "strážcovia" našli na denných linkách vo večerných hodinách ako na nočákoch.
no hej okolo takej 2hej som stretaval tych vandalov..a v obchodnych centrach aj tam kedysi cmarali na zachodoch, ale tam moc ne lebo tam uz tiez chodia SBS-káry.
Re #75946 a Re #75947 - no sak tí SBS- káry co su aj vo vozovniach tak strazia ze v noci to schyta par suprav a autobusov (hlavne jurajov dvor a krasnany).A ak boli taki aj v tych nocakoch (neviem ja si ich nepametam) tak asi preto ich nechceli.
Je zaujímavé, že vandali sa objavujú v časoch, kedy je koncentrácia ľudí najvyššia (ako píšeš, v špičkách). Údajne je to vtedy väčší adrenalín. Pomaly je bezpečnejší nočák, ako druhý vozeň za bieleho dňa v špičke. Ale prečo takí vandali nejdú ničiť nejaké obchodné centrum (mali by najväčší adrenalín, kopa ľudí, kamery,...). Len to by bol s nimi krátky proces. Jediné riešenie, ktoré by vandalizmus najviac potlačilo, je prítomnosť SBS-ky ale polície. Len to je dosť nereálne (vzhľadom na finančné prostriedky a množstvo ľudí). Ak si dobre spomínam, niekedy dávno chodili v nočákoch SBS-kári. A aké boli výsledky? Či to neprinieslo očakávaný efekt, keď dnes už nie sú? Alebo typický slovenský problém, peniaze?
hej nastupi revizor a este ho dobiju ze co otravuje..kedysi sa pametam ze chodil casto aj jeden-dvaja revizori..minule som mal v 88 nikoho nechytili a vystupili 4ja alebo myslim ze 5 revizori!...a vandalinemaju velakrat zakryte tvare ja som zatial iba videl cmaranie a pokus o nicenie a este jak jeden co vyvadzal v autobuse vsetkych otravoval a nakoniec vysotil takeho dedka a este nicil autobus a ani v jednom z tychto troch pripadov nemali zakrytu tvar..No to v tej Prahe bola kopa videii na nete co oni natacali kamery a nemali zakrytu tvar a este ta doplnim v druhych voznoch sa dostali do kabin a tam vyvadzali..No a este k tym trom pripadom vandalizma : 1.vsetky boli cez den , 2.Bolo to vacsinou v spicke takze ich videla kopa ludi. 3.Ludia ich ignorovali hoci niektori by boli od nich silnejsi.
Revízori dnes veľkú autoritu nemajú, asistencia polície je priam nevyhnutná. Kamery by podľa mňa veľmi nepomohli. Síce detailne zachytia, čo sa stalo, ale vandali majú tvár zakrytú, takže identifikáciu by moc neriešili. No a zásah policajtov by musel byť do pár sekúnd/minút. Ak aj cestujúci zavolá políciu, tá málokedy príde okamžite a ešte výnimočnejšie je zadržanie páchateľov (aj keď sa občas akcia podarí). Aj v Prahe mali nedávno problémy (možno aj majú) s partiou, ktorá priviazala na metro nákupný vozík, oblievala autobusy či metro farbou, aj tie hasiece prístroje boli. A pritom niektorí neboli vôbec maskovaní, zachytili ich kamery (v metre a tiež v uliciach) a všetko za bieleho dňa, kde ich videli desiatky ľudí. A zarážajúce je to, že títo ľudia si to sami natočia a tieto videá sú bezproblémov prístupné. I napriek tomuto ich polícia nedokázala chytiť. Niekedy bol vandalizmus v neskorých večerných či nočných hodinách. Ale teraz, hocikedy, dokonca ani prítomnosť ľudí ich neodradí, pretože sú pasívni a nič neurobia (ale to chápem). Ale tento trend nie je dlhodobo udržateľný, to je každému jasné...
no s tymi hasiacimi pristrojmi som uz videl par videii..jedno bolo myslim v 11..to ja by som dal do zadnych voznov kamery alebo nieco co by sposobilo poplach a policajti by tam boli hned...No urcite je vela napdnuti hlavne revizorov ale aj vodicov..a preto by mali chodit podla mna za revizormi aj policajti sak co ked revizori mozno 10 vozidiel za mesiac prekontroluju.
Čmáranie. To je pomaly asi ten najmenší problém. Ale keď niekto vyhodí smetiak z idúcej električky? To je už trochu priveľa. Alebo "použije" hasiaci prístroj... A ostatní spolucestujúci budú radi, ak vystúpia z dopravného prostriedku po svojich, nie to ich napomínať. A čudujem sa, že vôbec chce niekto robiť vodičov a revízorov. Koľko je do roka útokov na vodičov alebo revízorov?
nielen MHD je terc pre vandalov.Pozri na domy a kopu dalsich veci...A horsie asi bude lebo minule som pocul v 94 ako sa rozpravali ze pocmaraju nejaku elektricku..Minule zas v 14ke to iste...
Neviem ako ty ale na to si nepotrebujem ani pozriet Ćrepiny a viem, že večer sa neoplati cestovať v druhom vozni. Vyslovene teda v piatok a sobotu večer ked väčšina tých už aj tak slabomyselných idiotov (to je diagnóza) si ešte vypije. To je potom fakt "zážitok" cestovať. Teda nemyslím, že niečo zmení jedna relácia to by sa museli najprv zmeniť ľudia. Dúfam, že to nie je veľmi tvrdé ?
Urážať niekoho koho ani nepoznáš cez internet dokáže každý. A "kadejaké dabiliny" tu nikto okrem pár detí nezastáva. Je obrovský rozdiel niečo zastávať a vysvetlovať respektíve objasňovať ostatním prečo to tak je! To, že sa zaujímaš o MHD je fajn ale namiesto toho, aby si si vážil, že sa Ti tu niekto znalí vo fachu snaží tvoje otázky vysvetliť, ich hneď urážaš a flooduješ.
A tie autobusy môžu byť odstavené z viacerých dôvodov. Po prvé technická závada, porucha, vypršanie STK a iné dôvody o ktorích z poza plota respektíve tvojho okna ani len netušíš. Po druhé existujú aj tzv. pridelené vozy.
S499.1023 je totálny zabrzdenec. Ten zastáva kdejakú dabilinu a všetky nedostatkdy DPB. To,že sú neschopní zabezepčiť opravu či u trolejí alebo električkových tratí v primeranom čase je jedna vec a druhá je stále nedostačujúci počet vozidiel. Teda údajne nepostačujúci, ale prečo potom vídim vo vozovni stáť klbáky furt,že? Len ťak ďalej zastávajte tým čo vám serú na hlavu ? Petržalská električka nebude lebo za peniaze na jej výstavbu sa nakúpia nové vozidlá čo budeme vôbec radi a potom si určite niekto na tam dačo trhne do vačku,ako to býva dobrým zvykom v SR. ?
OT
Odporúčam vám pozrieť si dnešné Črepiny... Nič mimoriadne, iba "bežná" realita v bratislavskej MHD. Cestovať v druhom vozni by som sa normálne bál. Nielen večer či v noci, ale aj cez deň. ?
TO
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SDX