Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dunčo #75728:
Tak do Rače kĺbáky v 4-minútovom intervale určite nestačia, každý deň tou radiálou chodím. Pokiaľ ide o Ružinov: súčasný stav ranná špička 10 duplákov + 10 kĺbákov za hodinu, Ty ponúkaš 15 duplákov, čo je pokles kapacity o cca 14 %.
Reakcia na: Dunčo #75729:
Pokiaľ by bolo dosť vodičov (a peňazí na ich platy), tak je lepšie mať kratší interval sól, než dlhší duplákov. To, samozrejme, platí len do určitej miery - nemá zmysel ísť na interval kratší než 3 minúty (a ja by som nešiel ani pod 4), takže tá 10-ka by bola na hranici.

Doplnenie: Mám na mysli otvorenie električkovej trate cez tunel 1.9.1983.
Oprava: deviatka bola tiež presmerovaná cez tunel, na Rázusovom náberží zostala len štvorka.
Ospravedlnenie: ospravedlňujem sa, že som Ti pridal pár rokov 🙂
Reakcia na: Dunčo #75721:
spickova 12 a 3 cez Vazku (teda to som ti pisal tie linky so 7,5 min. intervalom) bol oficialny navrh.
Reakcia na: Mike #75722:
No počítal som teda potrebný počet vodzidiel na linky : 2 - 8x K2,
4 - 9x dvojička
10 - 9x dvojička
11 - 19x K2
12 - 18x dvojička
14 - 18x dvojička
17 - 11x K2
Reakcia na: Dunčo #75622:
S kapacitami vozidiel je jeden problém - koľko stojacich cestujúcich počítať na meter štvorcový. Kedysi mala K2 kapacitu 157 cestujúcich (49 na sedenie a 108 na státie) - vtedy sa udávala tzv. normálna obsaditeľnosť (5 ľudí na m2), pričom pre výpočty prepravnej kapacity sa používala aj tzv. maximálna obsaditeľnosť (8 ľudí na m2). Potom sa zrazu začala na vozidlách udávať maximálna obsaditeľnosť. (Za socializmu vraj v Prahe experimentálne počítali prepravnú kapacitu pri 2 ľuďoch na m2.) Takže dnes má K2 kapacitu 223 ľudí ? . Takže tak. A aby to nebolo nezaujímavé, Končar napríklad ráta 4 ľudí na m2.
Inak každému, kto akceptuje počítanie kapacity vozidla pre 8 ľudí na m2, odporúčam, aby si zmeral rozmery najbližšieho výťahu a skúsil sa tam napasovať s adekvátnym množstvom spolucestujúcich.
http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/generate_page.php?page_id=37650
Pri električkách je situácia iná, je tu možnosť ich modernizácie. Nákup nových vozidiel by si vyžiadal stovky miliónov.

On si neuvedomuje, ze na nakup busov treba stovky milionov a nie na elektricky. Takze razantna obnova bude zrejme cca 35 Solarisov a to budeme este stastny.
Reakcia na: Martin Fundárek #75726:
Ale teda pokiaľ by bolo dosť vodičov tak schvaľuješ ten postup na L10,hej?
Reakcia na: Martin Fundárek #75727:
Tak určite do Rače stačí aj K2 na 11 s 4min intervalom, inak 11 chodí aj s dvoma vozňami veľmi málo zaplnená, čo sa týka tiež kĺbovej L3. A Myslím,že Ružinov tiež nevyužíva 14 na terajšej trase, preto som posilnil smer na Obchodnú, len ráno možno by bolo trocha horšia kapacita ale inak ja ponúkam 15x do hodiny vozidlo s kapacitou 2x160 a teraz je ponuka 220x10 + 5+320.
Reakcia na: Dunčo #75717:
Na všetkých radiálach znižuješ kapacitu.
Reakcia na: Dunčo #75724:
Na sólach je zlá dvojnásobná potreba vodičov. Naopak dobrá je pre cestujúcich kratšia čakacia doba pri rovnakej kapacite.
Reakcia na: Mike #75722:
Však s dačím podobným sa ráta aj pri trolejbusoch ale sú aj výnimky ako 201,202 a 208. Takisto by tu boli linky 10,11,12,14 s intervalom 4min a 2,4,17 s intervalom 8min...
Reakcia na: Mike #75722:
ok, prerátam si to a zajtra s tým dojdem. Neviem prečo by sa ale nemohli vypravoať sóla T3? V Prahe to trebars tak na 11 funguje alebo aj v Brne na 10. Čo je zlé na tom,že intervaly by boli 4 a 8 min ?
Reakcia na: Dunčo #75721:
V tom prvom návrhu môžeš dosadiť namiesto Janíkov dvor Šafárikovo nám. a máš verziu pre súčasný stav siete. ?
Reakcia na: Dunčo #75717:
Aha ale akú sieť má Brno? Oni majú interval RŠ/zvyšok dňa 8/10 s dvoma linkami na priemernej radiále, niekde je jedna linka s polovičným intervalom. U nás je to niečo iné. Pohrab sa dozadu v diskusii (časovo náročnejšie, viem) a tam zistíš, že pre Ba daný je radiálny následný inteval 4 minúty, pre K.Ves min. každé 2 minúty duplák, ráno treba 1.8 minúty a menej. Poislniť treba aj Rač. radiálu od ŽST Vinohrady, kde treba násl. interval 3 min. a menej. A tak môžeš mať na default radiále buď 3 linky s 12 min. intervalom, 2 linky s 8 min. intervalom alebo 1 linku so 4 minútovým intervalom. Za radiálu sa nepovažuje Hl. Stanica, kde stačí jedna linka "doľava"( smer centrum) a jedna "doprava" (smer východ), alebo pri intervale 6 min. a menej stačí jedna linka smer centrum. Ďalej zober dnešný stav voz. parku, to je parameter vypravenosti:
Kraksňany duplák :max. 31, v špičke by sa možno znieslo 32, K2(S) max 28. Jurák: okolo 40 duplákov, max. 41. Sóla do výpravy nerátaj. Potom vypočítaj jazdnú dobu, ktorú odvodíš z dnešnej, ale k jednotlivým linkám prirátaj k jazdnej dobe vyrovnívací čas (3 min na každej konečnej, pre linku nad 50 min. jazdnej doby a pre okružnú linku 4 min, pre okružnú linku jazdnej doby nad 60 min. 5 min vyrovnanie), ďalej prirátaj čas na prejazd obratiskom (3 min. Hl. St, ŽST vinohrady majú 2 a ŽST N. Mesto tušim 1 min.) a každá linka má na jednej konečnej ďalšie 3 min technologický čas. Tak dostaneš celkový obežný čas. Dajme tomu, že tie doby by si iba zaokrúhlil nahor, aby boli deliteľmi 4/8/12 _(podľa intervalu) - To by sa vozy točili bez prestávky, ktoré by zabezpečovali striedači (vodiči sa nepotešia, ale čo už). Takže obsadíš aj typy pre jednotlivú linku, aby si vypočítal nárast/pokles kapacity oproti dnešku.

Teda keď si spravil vypraviteľný variant, smer s nim = k trasám dopíš aj interval (jednotný pre celú sieť, alt. môžu byť 2-násobný, alebo polovičný), potom počty, typ vozov a vozovňu, aby sme si to overili. Keď to celé budeš mať, potom je Tvoj návrh reálny a má zmysel o ňom diskutovať. Ináč je to iba mlátenie prázdnej slamy a strata času nás všetkých. ?
Reakcia na: intony #75720:
ten druhý variant nepripadá kvôli tem špičkovej 12 a 3 cez Vazovovu do úvahy, to mi tu vytkli už x krát. A ja som myslel termín vykonania zmien v dohľadnej dobe a nie čakať na električku do Petržky lebo to bude veľmi dlho trvať.
Reakcia na: Dunčo #75717:
Návrhov tu bolo už kopu, tak radšej nič nové...
Prvý je od tr3mpa:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Obchodná - Hlavná stanica
2. Janíkov dvor - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Dúbravka - Podhradie - Špitálska - Ružinov
4. Karlova Ves - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
5. Hlavná stanica - Vazovova - ŽST Nové Mesto
Tu je sieť http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf
Nenašli sa v tom žiadne chyby snáď až na prestupný uzol na Vazovovej a možno chýbajúcej jednej špičkovej linky.

Plánovalo sa aj zriedenie liniek podobne ako v Brne:
2. Hlavná stanica - Nové Mesto
3. Rača - Vazovova - Ružinov
4. Karlova Ves - tunel - Nám. SNP - Zlaté piesky
5. Dúbravka - tunel - Obchodná - Rača
9. Dúbravka - nábrežie - Šafko - Špitálska - Ružinov
12. (špičková) Karlova Ves - nábrežie - Šafko
13. Hlavná stanica - Šafko
17. (špičková) Karlova Ves - tunel - Nám. SNP - Americké nám. - Vinohrady
Intervaly: 7,5 min/linka, víkend 15 min/linka
Reakcia na: Dunčo #75717:
No ue tej L2 si vlastne len prehodil trasy s L1, zmenil intervaly a vozidlá. Takže kľudne by mohla premávať aj pod číslom 1.
Počuje nedá mi to ale nedali by sa tie električkové linky viesť aj inak ako teraz? Však kuknite na hustotu našej siete a počete liniek aký je : 11celodenných a dve špičkové. V Brne majú na neporovnatenľne väčšiu sieť presne 13električkových liniek ako my, samozrejme s lepším intervalom. Skúste navrhnúť nejaký variant. Ja prichádzam s jedným úletom :
L 2 - ŽST Nové Mesto, Vajnorská, Trnavské mýto, Vazovova, STU , Hlavná stanica a späť, vozidlá : K2, interval : 8/8/8//15
L 4 - Karlova Ves, tunel, Obchodná, STU, Hlavná stanica a späť, vozidlá : 2xT6A5, interval : 8/8/8//15
L 10 - Zlaté piesky, Vajnorská, Trnavské mýto, Odborárske nám., Špitálska, Kamenné nám.,(tam)Jesenského, (tam)Nám.Ľ.Štúra, Šafárikovo námestie a späť, vozidlá : T3, interval 4/4/4//7.5
L 11 - Rača, Krasňany, ŽST Vinohrady, Račianske mýto, Americké nám., Špitálska, Kamenné nám.,(tam) Jesenského, (tam) Nám.Ľ.Štúra, Šafárikovo nám. a späť, vozidlá : K2, interval 4/4/4//7.5
L 12 - Dúbravka, Karlova Ves, nábrežie, (tam)Šafárikovo nám. (tam)Jesenského, Nám.Ľ.Štúra a späť, vozidlá : 2xT3,interval : 4/4/4//7.5
L 14 - Ružinov, Ružinovská, Miletičova, Trnavské mýto, Vazovova, Obchodná, Nám. SNP, (tam)Jesenského, (tam)Nám.Ľ.Štúra, Šafárikovo nám. a späť, vozidlá 2xT6A5, interval : 4/4/4//7.5
L 17 - ŽST Vinohrady, Račianske mýto, Americké nám., Špitálska, Nám. SNP, tunel, Karlova Ves a späť, vozidlá : K2, interval : 8/-/8//-

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.