Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #75689:
myslim ze sucasny stav a najma vyvoj IGK je v najblizsej dobe neudrzatelny - v Bratislave myslim. Platy v Bratislave rastu, takze zachvilu si auto bude moct dovolit mat a prevadzakovat uz nie len nadpriemerne zarabajuci clovek, ale pomaly aj priemerne zarabajuci ludia v Bratislave (ked sa priemerny plat zacne blizit sume 30000, co uz nie je daleko od reality), co su obrovske masy ludi. Jednoducho doprava v Bratislave skolabuje - a najma staticka doprava - parkovanie, ale urcite nie v malej miere aj krizovatky. A to nebude mozne riesit v dobe par rokov. Jednoducho tisice parkovacich miest sa nedaju tak lahko a rychlo postavit ako sa daju kupit tisice aut. Krizovatky sa nedaju tak rychlo rozsirit (a niektore sa nedaju rozsirit vobec) ako si mozu rychlo ludia kupit do rodiny auto, druhe auto, tretie auto...
Jednoducho IGK je obrovsky ZAVISLE od cestnej infrastrukruty, a ta uz teraz je na hranici KOLABOVANIA, jednoducho nepostacuje.

Napriklad PARKOVANIE FUNGUJE LEN VDAKA BENEVOLENCII K NEDODRZIAVANIA ZAKONA, a to nie len v centre mesta, ale dokonca aj v perifernych sidliskach!!! Pokial by tu nebola benevolencia k protipravnemu konaniu (parkovanie na travniku, chodniku, v krizovatkach, na cestach bez zanechania vyhlaskou stanoveneho priechodu...) tak znacna cast IGK jednoducho ani nema kde stat pred svojim vlastnym domom. A co sa asi stane ked si zacne aj stredna vrstva kupovat auta??? nizsia stredna vrtva, ktorej su v Bratislave desattisice, a doteraz bolo pre nich auto skorej nedosiahnutelny luxus, ale rast platov je enormny...

Krizovatky uz teraz zvladaju prejazd aut na hrane. narast mozno o 10-20% v spicke znamena KOLAPS. A ten narast tu cochvila bude. Co potom budu robit majitelia IGK??? Kto prestane jazdit, ked si kupil auto za niekolko stotisic a teraz ho bude splacat??? Investicia do auta moze byt trpke sklamanie pre mnohych v najblizsich rokoch v Bratislave. Krizovatky a cesty sa nerozsiria zo dna na den ako sa zo dna na den da kupit auto v predajni aut. Dokonca vystavba novych ciest paradoxne casto zhorsi docasne situaciu, lebo znamena urcite obmedzenia. a tiez neviem kto zaplati tie miliardy na tu cestnu infrastrukturu? lebo pri sucasnej situacii a zastavbe su riesenia len velmi, velmi drahe, ak vobec nejake su - tunely, mimourovnove krizenia - neviem si predstavit ako sa da napriklad rozsirit krizovatka Racianske myto, alebo Sancova ulica, Zahradnicka, Mytna...
Mam otazku:preco nieje na zastavke siemens prechod pre chodcou
ked sa chcu dostat na opacnu zastavku?Ak sa chce niekto dostat na opacnu stranu tak len cez auta. ❤
Reakcia na: slavius #75692:
hej tieto dva body som zabudol spomenut...

este k ekologii a k cene by som dodal ze da sa kupit lacne auto na ukor horsieho vztahu ekologie... no aj to niektori ludia robia aby sa vyhli cestovaniu MHD...

Cestovanie MHD by mala byt alternativa a nie nudzovy stav
Reakcia na: Ike #75689:
Obdobne som o tom pred rokom uvazoval aj ja a vysledokom je dnes , ze od leta presadam z MHD do ludoveho vozitka ? Daval som DPB uz X sanci na zlepsenie, no v skutocnosti sa to len zhorsuje viac a viac ?
Reakcia na: Ike #75689:

Do porovnávania by som doplnil ešte dve kritériá, ktoré ma napadli:

1. EKOLÓGIA
Aj viac plne obsadených osobných áut vyprodukuje väčšie množstvo škodlivín ako plný (nie preplnený - bežne naplnený) autobus.
4:2 pre IGK

2. TRVALÁ UDRŽATEĽNOSŤ
Cesty pre IGK nie je možné rozširovať do nekonečna (napr. to vidno na Dlhých Dieloch). Takže nárast IGK nie je riešením problému dopravy v meste. Tým je funkčný systém MHD.
4:3 pre IGK

I keď - iné je dnešný stav (aktuálne je naozaj IGK výhodnejšie pre tých, ktorí majú na jeho prevádzku) a iné je uvažovanie o doprave ako o celku, ktorý potrebuje určitú koncepciu - a tá v Bratislave chýba (alebo sa len začína tvoriť - návrh BID je zaujímavý a hodný podpory).
Kým si prečítam všetky reakcie podrobne-asi som sa nevyjadrila tak presne,ako som chcela: pre cenou a komfortom si treba všimnúť úvodzovky, úvodzovky a úvodzovky. ? Príspevok je myslený formou, ako by to logicky malo fungovať a ako to momentálne nie je. ?

Zajtra pošlem reakcie na príspevky. ?
Reakcia na: Ike #75689:
Este by som rad dodal ze som popisoval BA, nie MHD vs IGK vseobecne... samozrejme ze sa to da spravit tak aby MHD naozaj konkurovala IGK, no u nas to siroko daleko nema sancu...
Reakcia na: Z #75686:
otazka preco...

dovolim si pichnut do osieho hniezda a hned vysvetlim preco...

Porovnam teda MHD a IGK na konkretnom pripade mojej rodiny
takze:
miesto odchodu - DNV
miesto prichodu - Botanicka, Technicka Univerzita, Mlada Garda

a idem porovnavat:
***************************
CENA
MHD:vravis ze cena MHD je dobra... Ja si myslim ze cena je mimoriadne dobra. Elektricenka stoji 980SK na 3 mesiace celosietova studentska... zakladna neviem, nieco viac...
IGK: zas v sucasnosti sa da zohnat aj lacne auto, ale dajme tomu ze chces hladiet na ekologicke hladisko, tak je auto slusne velka investicia, navyse to zere dost financii aj pocas existencie auta.
1:0 pre MHD
***************************
KOMFORT
tu je najvacsi zadrhel a aj odpoved preco je MHD slabo vyuzivana. Cena je oproti automobilu ovela ovela mensia, no komfort. Ked to vezmeme z relativneho hladiska tak tuto IGK na plnej ciare vedie. Preplnene autobusy, nepohodlne sedacky a statie na jednej nohe -> to by mal stat listok 2sk a nie 20sk. Nehovorim casto o tom ze ked sa vedla stojaci zle vyspi a je nervozny, alebo o velkom mnozstve asocialov, riziko kriminality, nefunkcnost kurenia, malo vzduchu na dychanie, riziko prenosu chorob... toto vsetko v aute odpada...
V aute si clovek moze zakurit ked chce, otvorit okno ked chce, pohodlne sedi, je mensia pravdepodobnost ze sa nakazi, mala pravdepodobnost ze mu niekto ukradne penazenku z vrecka, ze sa nasmradi od nejakej socky...
Moja mama je veduca, musi chodit slusne oblecena v topankach na podpatkoch a ktomu musi vlacit asi 5kg (aj s taskou) pracovny notebook (a nemala by smrdiet od socky v buse).. Ked si ju predstavim ako sa rano rve do 21ke, tak si ju neviem predstavit...
1:1
******************************
DOSTUPNOST
Pokial existuju parkovacie miesta v bode destinacie, tak znova vitazi IGK... ale castokrat je dostupnost miziva a po roku 2000 este mizivejsia. Opat si predstavujem svojich rodicov ako 3x prestupuju a cestuju hodinu aj nieco... nehrozi...
2:1 pre IGK
*****************************
RYCHLOST a FLEXIBILITA

Co sa jedna rychlosti, je to fakt ze vela chronometrazi je v BA odflaknutych a castokrat bud busy nestihaju, alebo idu s predstihom, to druhe je tragedia (konkretne predvcerom som isiel 21 po ceste kde je dovolena 90 [pre bus 80] asi 40kmh a veselo si vytvaral kolony, to asi tiez nebude velmi ekologicke 😕 )
Skusim to zhrnut a suvisi to aj s prestupovanim... Moj pripad, autom som v rannej spicke na Botanickej za 15 minut cez Devin autobusom je to cez 25. Zaujimava je aj situacia mimo spicky ked (cez dubravku) som v skole za 10 minut a elektrickou + bus za vyse 30 minut.
Co sa tyka flexibility, zial v DPB je mizerna. Ked sa stane nehoda, tak kym sa DPB spamata, tak ju aj odpracu a ludia v prostriedkoch cakaju dlho... V pripade auta, nie je problem zmenit trasu...

3:1 pre IGK

ked si tieto vsetky veci predstavim v zime za zleho pocasia, tak sa rozdiel este zvacsuje..
****************************

na zaver
nechcem tym nikoho obvinovat, za tieto veci (co ma napadli) moze z casti DPB, z casti magistrat a z casti aj pouzivatelia IGK (hlavne ti bezohladni a tych je dost co si budeme hovorit).
co by bolo teda treba prehodnotit?
- financie dpb a veci z toho vyplivajuce (nakup vozov, linkovanie) a hlavne DOTOVANIE MHD
- zavedenie prestupnych uzlov
- preskolenie vodicov
- testovanie, experimentovanie (nie ze grafikony robia z tabuliek)
- prehodnotenie zastavok a liniek
- lepsie informovanie cestujucich atd.

je toho dost, a kompetentni by sa nad tym mali zamysliet.

Dufam ze sa nehnevas, nebolo to myslene v zlom ale mas odpoved na otazku preco? 😛

PS: skor nez sa do mna pustite, pri vyuzivani auta (celkom ekologickeho spotreba okolo 4,6) sa vzdy snazime zobrat co najviac ludi...
Reakcia na: Z #75686:

Plný súhlas. Ale momentálne by ten bus pruh v mnou spomínanom rozsahu mal šancu prevychovať aspoň zopár tých, ktorí si myslia, že je to jedno alebo lepšie, keď idú autom (stoja v zápche tak či tak). Keď ich na Molecovej ráno obehne niekoľko 25Tr-iek, tak nabudúce sa nimi možno zvezú tiež. Ale škoda, že len vtedy, ak budú mať pracovisko niekde v okolí Riviéry, keďže električky kapacitne postačujú len tak-tak a 32 je ráno tiež viac v zápchach ako v pohybe. Takže máš pravdu, ide o celkovú koncepciu MHD - Dlhé Diely sú len jeden prudko vyčnievajúci ostrovček slabo fungujúcej hromadnej dopravy...
Reakcia na: Z #75686:
Tak ten komfort je u mnohých vozidiel MHD otázny, ale inak máš pravdu. ?
Reakcia na: ivanbuto #75674:
Ad:Bratislavské rébusy

Bohužiaľ buspruhy nie sú jedinou záchrannou baštou. ? Skúsme sa zamyslieť, PREČO vlastne vzniká základná potreba buspruhu a prídeme na dosť šokujúce zistenie-a týka sa Bratislavy veľmi špecificky. ? PREČO vzniká tam masová potreba vlastniť individuálny gumokol? Prečo si mám kúpiť niečo - u nás stále v podstate nadpomery drahé - ak mi v meste funguje sieť kvalitných služieb v oblasti prepravy? Prečo sa mám zadĺžiť na kus života a moje príjmy preivnestovať niekde v lízingovke, keď sa môžem za prijateľnú cenu odviezť v prijateľnom komforte? Nie je potreba buspruhov v našom meste v najväšej miere len riešením dôsledkov niečoho, čo za nekoncepčného plánovania a prevádzkovania nemá možnosť konkurovať aj celoživotnému splácaniu automobilu? Automobilista nerieši v prvom rade problém, kde budem parkovať a či som ekologický. Automobilista rieši primárny problém - prepraviť sa, hlavne do práce. Som tichého názoru, že ak sa nevyrieši globálny problém, lepenie náplastí v podobe buspruhov nebude adekvátne k rozmachu, ktorý Bratislavu čaká. ?

?
Reakcia na: S499.1023 #75677:
Možno je to tým, že v čase projektovania sa zrejme nerátalo s trhovým kapitalizmom, lebo vtedy sa dali trabanty poskladať jeden na druhého a maluchy sa medzi to zmestili kráľovsky. ? ?
Ad: Anketa

Ajjjjj ? tuším sme "spolu predbehli dobu". Nahrádzať vlakmi niečo, čo zatiaľ premáva iba v zbožných snoch je uuuuuúúplná bomba. ? ?
Reakcia na: slavius #75681:
Ináč som počul, vraj už je vypracovaný projekt na bus-pruh na Molecovej (smer dole) po celej dĺžke. Akurát ten "proces schvaľovania" sa nejako predlžuje. ?
Reakcia na: fobust #75676:

Električku na vlastnom telese by som na DD videl najradšej, ale to je ešte väčšia utópia ako ten bus pruh. Ozaj, kadiaľ by podľa tej Tebou spomínanej štúdie viedla jej trasa?
Reakcia na: S499.1023 #75677:

Bol som prekvapený, že nezatrolejovali pôvodnú trasu linky 33 (Janotova - Baníkova - Karloveská), no to je stále možné dorobiť. Tým pádom by pre linku 33 stačil bus pruh od Hany Meličkovej po križovatku Janotova - Molecova. Síce 32 by mala aj tak na Molecovej zdržanie. Ale ako tak sledujem, tak autíčkárska lobby ma svoj hlas veľmi silný. Pritom veľká časť obyvateľov Dlhých Dielov chodí do práce MHD (je to asi dokonca aj väčšina). Teda je to klasicky o peniazoch: kto má peniaze, má auto, väčší vplyv,...
Reakcia na: slavius #75675:
dnes sa o 7.54 viezli na konecnu Molecova v celej 25Tr az 2 cestujuci, zvysok sa valil peso dole...

Re #75677 S499.1023: obavam sa, ze namiesto statia na Molecovej, by stali na Banikovej a Karloveskej, nakolko ta byva zapchata cela tiez, dokonca dlhsi cas ako Molecova.
Reakcia na: S499.1023 #75677:
A mimochodom, čo sa bytovej výstavby týka, sídlisko dosiahlo stav plánovaný pre rok 2030, ale infraštruktúrou je v stave dnešnom. ? Okolo 2030 už mala byť o. i. mimoúrovňová križovatka Molecova - Karloveská, ďalší pru na Botanickej, atď...
Reakcia na: slavius #75675:
Buspruh je bezpodmienečne potrebný, ak chceme mať funkčnú MHD na Dlhých Dieloch a nie paródiu. Keby sa zatrolejovala pôvodná trasa linky, tak by takýto problém nebol. Nehovoriac o tom, že sídlisko asi projektoval úplný kretén, keďže už v čase jeho projektovania bolo jasné, že motorizácia obyvateľstva porastie a sídlisko má tak zúfalo poddimenzované parkovanie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.