Pockat, hovorim o tom ako by som to spravil ak by sa mala zavadzat BID a bolo by potrebne pozmenit cislovanie. Mne vadilo aby sa 202 precislovala na 72 len preto ze v noci bude podobna N72. Ako si si iste vsimol, v tom prispevku je uz spolocna rada pre a-busy a t-busy.
Re #74978 S499.1023: Lenze vlka to bude pliest. Bud bez cisla, alebo nove linky..
A kam konkrétne cestuješ, psíček? Dobre, presťahuj sa do Žiliny, tam obdržíš komfortné spojenie odvšadiaĺ všade raz za pol hodiny. Ja takú dopravu nechcem.
Tak k tým dojazdom električiek ešte raz a dúfam, že už naposledy: Aké tri rôzne trasy deviatky? Ak bude mať každá električka, končiaca na Georghofe číslo 10 a každá električka, končiaca v Cíferi, číslo 17, kde tam vidí vlk trikrát deviatku s rôznou trasou? A kde tam je aké mätenie cestujúcich?
A vieš, čo ja všetko chcem? Jednoducho smola. Mal si sa narodiť okolo roku 1989, presne neviem, jednoducho v tom čase by si bol dospelý, keď sa robilo 56 mil. vozokm ročne. To boli aj linky 100 - 120 a menovite z Petržalky by si mal napr. 113, ktorá síce nebola až tak expres, ale Tvoje požiadavky by možno naplnila, takisto 118 Holíčska - Staving, deokonca sa zachoval aj cesťák, že tam vkladali vložené poradie do kritických odchodov, aj 119tka bol dobrý expres, 117 chodila tiež kedysi dosť často, interval bol dlhé roky okolo 6 - 8 min. A pootm zavideli aj linku č. 120 a tá stála na Hájoch tiež na každej druhej zastávke a v meste - to bolo - nestála na Račku ? - teda Trnavské Mýto a potom non stop až SAV ?. Ale aj iné trasy boli dosť cool: 101 stála na Molecke, potom iba občas na Borskej a v Dúbravke tiež iba pár zastávok, v tomto smere treba spomenúť aj L115, ktorá vynechávala PKO a aj pod Novým mostom zastavovala iba ráno jedným smerom a poobede druhým, teda v ten "správny" čas si sa viezol od Čulenovej bez zastávky na Molecovu.
Po takejto, expresnej doprave sa ti zacnelo? Lebo ináč skutočne po trase 95+ električky zo Šafka na radiálu žiadny autobus duplicitne behať nebude a ani nemá. ?
Fajn napad.. tie prve cisla by mohli byt nejako takto:
1xy, 2xy - Denne linky MHD (a-busy a t-busy)
3xy - uvolnene pre buduce pouzitie (napr. potreba novych pozicii pre MHD)
4xy - Elektricky
5xy - Denne BID autobusy
6xy - Nocne BID autobusy (alternativne N5x, N5xy)
7xy - specialne linky (zamestnanecke, skolske a ine spoje)
Bxy - BID vlaky
Nxy - Nocne spoje MHD
Mx - prazdne pre pripadne oznacenie metra ?
Pri elektrickach by som spravil to ze by X bola oblast kde je jedna konecna a Y oblast kde je druha konecna. Napr. sucasna L1 by mala cislo 453, L2 by bola 450 (0 by bola nova oblast "Centrum / Stare mesto").
Ja by som chcel vidieť ako dopadna tá diskusia s občamni o MHD v Petržke ? môžem im básniť o tom,že chcem normálny spoj ktorý ma odveze do centra a nie kúsok za most čo by aj kameňom dohodil cez most ako 95 ? potom aj tak sa načakám 12minút na elinu,ktorá kým sa vytrepe z centra na radiálu tak aj zabudnem kam idem ? tipujem,že odpoveď bude,že máme linku 95 ktorá chodí často a tým to hasne ?
"Osobne by som bol asi skôr za oblastné značenie aj v BID, keď už ho (hocako nedokonalo) zaviedli v samotnom meste. Napríklad rad 200 - smer Stupava, Malacky, rad 300 - smer Pezinok, Senec, rad 400 - smer Šamorín."
Keď už máme oblastné číslovanie, prečo ho nevyužiť aj v BID?
Prvé číslo teda nevyužiť na označenie smeru ale na trakciu, prípadne dennosť/nočnosť/vlakovosť/...
Vynimocne s tebou suhlasim. Ono, ja si myslim ze vobec nie je potrebne uvolnovat rady, kedze mame volne 3xx (az na spoje typu 371 a pod., ktore sa vsak mozu premenovat bez problemov), 6xx a vyssie. Taktiez sa moze pouzit 4xx ak by sa zamestnanecke linky precislovali na stylom 401 - Z01. Ak sa bude robit velka zmena nocakov, tak nech sa kludne zmenia na Nxx, ak povodne linky uz nebudu existovat a uvolni sa aj rad 5xx. Proste moznosti je vela.
Re #74964 d3k0: Da sa ten material najst na nete? Celkom by ma zaujimal..
Re #74966 galiyosha: Praveze to co hovorim ide dokopy - ide mi o to aby nic zbytocne nemiatlo cestujucich. Ide mi o to aby tym co su zvyknuty na 202-ku, 202-ka a nie zbytocne 72-ka ci co. A ide mi o to aby ludi nemiatli tri rozne trasy 9-ky (normalna, dojazd Jurak a dojazd Krasnany). Chapes?
a to ta N21 bude akoze zase jazdit v tej skvelej trase po dialnici kde nema ziadnu zbernu oblast???
inak otazky
1) tie N-nocaky budu jazdit presne na trase ich dennych liniek?
2) ak ano, tak naco ich odlisovat pismenom N? kvoli tarife?
3) Neviete aky budu mat interval?
Myslel som, že vážnosť, s akou bola tá otázka myslená, bola celkom zrejmá. Snáď som tým nikoho neinšpiroval. ?
Inak napriek absencii akejkoľvek informácie na cestovnom poriadku včera posledný dojazd linky 91 využilo asi sedem cestujúcich, jeden dokonca pristúpil aj na trase. Celkom príjemne ma prekvapilo aj to, že informáciu o odchode podávala aj podnovomostská dezinformačná tabuľa!
(Inak úplná prkotina, ale myslím, že ten piktogram vozovne by na autobusových dojazdoch vyzeral oveľa lepšie v štandardnej pozícii vpravo -- tam, kde býva piktogram ŽST a podobne...)
Re #74912 d3k0: Úha, to vyzerá vážne. Na početné špekulácie bude bohate postačovať. Držíme palce, už aby to tu bolo.
Re #74914 Mike: ROFL. Toto sa asi môže stať len u nás. ?
Re #74928 fobust: Tak ale pri posledných odchodoch by sa hradiť patrilo a takmer vždy sa to snáď aj robí. Stalo sa mi, že sa pokazila posledná 90 na trase, vystúpili sme a počkali na zálohu. Ako výhovorku pre neuvedenie "neokrajových" dojazdov to však ani ja neberiem...
Re #74937 Valis: Znalejší doplnia/opravia, ale ak sa nemýlim, (niektoré) nesocka verzie vane majú aj Europulse (a teda nové motory), niektoré snáď aj nové podvozky.
Ja som zásadne proti akémukoľvek zbytočnému/samoúčelnému/nezmyselnému prečíslovaniu, ale uvoľnenie číselného radu pre potreby IDS je podľa mňa jedno z mála prečíslovaní, ktoré by kontraproduktívne NEBOLO. (Obzvlášť, ak by rad 100 mali využívať prímestské linky, čo sa asi ale ani neplánuje.)
Re #74950 tr3mp: Takto je to v PID, nie? Osobne by som bol asi skôr za oblastné značenie aj v BID, keď už ho (hocako nedokonalo) zaviedli v samotnom meste. Napríklad rad 200 - smer Stupava, Malacky, rad 300 - smer Pezinok, Senec, rad 400 - smer Šamorín.
Okrem toho, kedysi sa kdesi písalo, že ako vzor pre BID pravdepodobne poslúži IDS JMK (asi vrátane tarify, čo zas úplne pozitívne pre cestujúcich IMHO nie je, ale budiž...). S takouto koncepciou by oblastné číslovanie liniek prišlo viacmenej samé od seba.
Inak SDX, na jednej strane brojíš za vytvorenie nových liniek pre pár dojazdov, lebo súčasné značenie mätie cestujúcich, na strane druhej Ti robí problém dobre zdôvodnené prečíslovanie trolejbusov, lebo nové značenie by miatlo cestujúcich. Nie je Tvoje správanie trochu inkonzistentné?
Samozrejme, aj ja to podporujem NAJMÄ kvôli uvoľneniu dvojstovkovej rady pre BIDku, ale myslím že nočák N72 a k nemu denná linka 72 má väčší zmysel ako N72 a 202. Teda ak nejaká N72 vôbec bude a v akej trase...
Myslim, ze ak nebude BID, nebude ani precislovacka. (Snad ale BID bude.) Kazdopadne nocaky by uz mali zohladnovat pripravovane cisla trolejbusov, aby sa potom nemuseli o pol roka-rok opat precislovavat. A naozaj si neviem predstavit, kto by lustil nejake N202 na transparente
BTW v jednej z podmienok cislovania BID je v tom materiali uvedene aj to, ze cislovanie uz musi byt nemenne, aby nesposobovalo chaos cestujucim
Vzhľadom na to, že je to kvôli BID, tak táto diskusia už nemá zmysel. Ale argument, že je v číslovaní liniek bordel, je schotouschstvo najhrubšieho zrna.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023