Presne, mám na to rovnaký názor. Netuším, koľko by stála GO Ikarusu 4*5, ale vrážať prachy do 10-ročných autobusov je dosť od veci..
No a v DPB sa za také dva roky môže (bude musieť) vyradiť asi 90% autobusov...
Myslím, že GO dieslové Karosy (kĺbové) škoda vyraďovať, sú ešte celkom dobré. Taktiež ich plynové kolegyne. S ik415/435 by to tiež nemuselo byť také zlé keby boli v udržiavanejšom stave (aspoň čo sa týka interéru). ?
To čo je za výraz "menšia GO"? GO je periodická oprava s presne definovaným rozsahom prác.
A k Ikarusom 4x5 konkrétne: Tým výrazom "dobré a krásne vozy" chceš povedať, že majú nejakú výnimku z fyzikálnych zákonov a nestarnú? Ja napríklad za dobré a krásne vozy pokladám ŠM11. Napriek tomu nepožadujem, aby jazdili dodnes. Ikarusy 4x5 sú len nepatrne mladšie, než posledné Karosy 741, praskajú im rámy a trpia dlhoročnou neúdržbou danou teóriou DPB, že vždy posledná dodávka vozidiel je bezúdržbová.
Takže ešte pár rokov ich pri živote udržať môžeme, ale na ich náhradu sme mali myslieť už dávno. A vrážať do nich také investície, ako do plynofikácie Karos (čo je prakticky výroba nového, avšak už značne zastaralého autobusu), by bolo presne takým istým plytvaním.
hehe... mne sa raz stalo ze som isiel v 5ke a na Obchodnej sa nieco stalo... v eline nas bolo asi 12 ludi... zrazu z vysielacky tak neprijemne hlasno ze "Pozor pozor, Obchodna pre nehodu uzavreta, nahradna trasa cez Kamenne Namestie a Spitalsku"... na to vodic vysiel z kabinky a takmer kazdemu osobne to povedal (bolo nas 12)... pohol sa... na Hurbanku sa vydal na SNPcko... to 2 dochodkyne vstali a zacali nadavat ze co je to za system
Re #74822 SDX: Re #74821 Peon:
dopocul som sa, ze oznacenie N sa zaviedlo koli "kajdizacii" ? zmysel??? nikto nevie ? ?
samozrejme, ze elektricky chodili kade-tade, kedze vodici su tiez len ludia a trasu si mohli pomylit, ked im este aj palubak pisal inu zastavku, na aku mali ist...
tym operativne mysleli, ze od zacatia maratonu po skoncenie a okamzite po skonceni sa to vrati do normalu...
k tomu casu 14:30 - vtedy uz boli odvolane obchadzkove trasy a vodici niektori este isli tade a ini tade...ja osobne sa im ani necudujem...a predpokladam, ze niektori chceli zacat trasu az od konecnej a normalne aj bez meskania...takze preto jedni volili taku trasu, a ini onaku...
co sa tyka dispecerov...pojazdni su S v I n E...akoze inak sa to poveda neda..nemozeme ich vsak vsetkych hadzat do jedneho vreca...jedna vynimka sa mozno najde ? dispeceri na telefone...taky isti...arogantni, neprijemni a som rad, ze dnes ked som im volal ohladom toho, co som pisal v dispecerskom o raci boli nedostupni...
ale normalne ked dvihnu telefon, tak dobry den, tu je mrkvicka pri telefone...chel by som sa vas opytat.....atd...
kd tu uz zazitky z dnesneho dna pisete, tak aj ja sa prida...bol som pod mostom pozriet, ze ako sa tam prazdnemu placu dari ? a co to nevidim...plno ludi sediet na zastavke pri nastupistiach...pozerat na CP a skaredo sa tvarit, ze nic nechodi..digitalna tabula pisala o vyluke a o moznosti nastupit na dane linky na zochovej, ale pozrel sa na to niekto??nie...!!! a oni len tak cakali a pozerali...povedal som to jednemu panovi celkom nahlas, ze ma mohli vsetci na tom nastupisti pocut...on ze dobre...a ostatni..ani sa nepohli....A HADAJTE KTO BOL PAR METROV ODTIAL!!! nasi oblubeni diseceri....!!! asi si uzivali novu C3jku, alebo co, kedze to tym (sice blbym a nevsimavym) ale uboziakom ludom nevedeli povedat...
Chcel by som pripojiť moju dnešnú skúsenosť s výlukovou L 30. Pri PKO došiel do busu dispčer a povedal vodičovi, že ide na Zochovu. Vodič to zakričal na bus a hneď sa s ním začala handrkovať jedna pani, čo sedela pri kabínke, že ako to, že ide na Zochovu, hoci dispečera musela počuť a handrkovali sa až po Zochovu. Na Zochovej keď všetci vystúpili, do busu vtrhli 2 vlci, neviem síce na čo, a vodič im musel vysvetliť, že on na Zochovej končí. Teda z toho vyplýva, že ak vlkovi príde hocikde hocijaká linka a zdá sa mu, že dlho čaká, nastúpi, aj keby ten voz išiel rovno bez zastavenia do vozovne.
Ja som zas cca 14:30 h videl 4-ku aj s cestujúcimi na Kamennom nám. (prišla z Nám. SNP), no krátko na to som videl ísť 1-ku na Obchodnú...
Ja som ešte na dispečing nevolal, ale chcem sa spýtať - aj sa predstavujete aspoň krstným menom, keď tam voláte? Alebo aj keď sa nepredstavíte, sú ochotní vám odpovedať?
Ak sa vám chce, môžete sem napísať vaše skúsenosti s telefonickým podávaním informácii od informátorov DPB aj od dispečingu. V akom čase je k dispozícii infolinka? Tá však, predpokladám, asi nedisponuje operatívnymi dispečérskymi informáciami...
Pozn. k predchadzajucemu prispevku: Uz som si tie trasy vsimol. Ale ja som to pozeral na oznamoch v elinach a tam bolo len ze budu "operativne presmerovane".
Tak dnes ma uz v DPB vazne nas****. Najprv mi spravili "prijemny" den uzasnym pracovnikom dispecingu (kedze 59505950 nesla), ktory mi "prijemnym" tonom vysvetlil ci ide 37-ka od Noveho mosta s odkazom na vylukove oznamy (na ktorych bolo len ze bude "operativne presmerovana"). Omnoho viac ma vsak napalilo ked som som isiel 1-kou s tym ze ide na Obchodnu. Co ma vsak vysokovalo, bolo ze napriek tomu ze bolo medzi 13-14 hodinou (cize 4 hodiny pred oznamenym koncom vyluky!) a 1-ka sa vybrala na Spitalsku. Kua, uz sa tym ludom necudujem ze tie oznamy necitaju ked sa to co je tam aj tak nedodrzuje.
Aaale no... Zas Ik 435 a 415 este s vyradovanim vydrzia. Stacila by im mensia GO... Napr. kukni co spravili z 1003 po preradeni do Petrzalky. Stacilo trochu starostlivosti a bol z toho dobry voz.Nie sme taky bohaty aby sme 10 rocne vozy vyradovali kedze este mame aj trofle aj elektricky. Treba s rozumom
Skutocne keby ich poslali na GO, budu to opat dobre a krasne vozy. Vlastne aj dnes kym je cisty a nehrka na nom kazdy srob tak ich maju cestujuci radi a vobec ich nepovazuju za stare vozy... A ak ich nepovazuje za stary cestujuci dopravca by bol hlupy keby ich vyradoval.
V Bratislave sa používa výraz "dojazd", nie "záťah", to len aby neprichádzalo k nejakým nedorozumeniam. Logický dôvod, prečo dojazdy včera do Petržalskej vozovne neboli s cestujúcimi je, že sa premávalo podľa starého grafikonu, ktorý ich ešte neobsahoval.
Ak to nie je nevyhnutne radsej dnes do Petrzky linkami cez Novy most nejazdite. Jazdi sa cez Lafranconi, cim sa cesta predlzuje, zmenene su aj trasy v Petrzalke a pomaly uz ani vodic nevie kade ide.
No jasne diskusia o hovnach nie je ani zdaleka diskusia o MHD v Bratislave... ale ked sme uz zacali, tak do Ciernej tusim ze nechodia klimatizaky, tie do Humenneho. Ale vies co, napisem Ti do posty vlaky.net, aby sme to tu nefloodovali.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark
No a v DPB sa za také dva roky môže (bude musieť) vyradiť asi 90% autobusov...