Naco J1 J2 J3, K1 K2...? Nestaci J a K? S tym, ze J ide ODKIALKOLVEK do Juraku a K ide ODKIALKOLVEK do Krasnan, a to najkratsou moznou cestou? Akonahle tam budes mat cisla, ludia sa ti zacnu stazovat, lebo J1 pochopia ako linku 1, J3 ako linku 3 a tak dalej. Nanajvys si pomyslia, ze to J je tam z dovodu pokazeneho displeja.
Samozrejme, aj na nie svojej trase, tj. na tom dojazdovom useku, kadial normalne nejazdia, hlasia dalsie zastavky podla skutocnosti a vzdy za nimi zopakuju "Vlak jede do vozovny" a nazov vozovne.
Je rozdiel medzi tym ci sa pacia, a ci im vlk rozumie
Re #74580 miso1234: Hej, a aku motivaciu maju mat noviny aby o tom pisali?
Re #74581 pepino20: Toto je to najhorsie riesenie. Lebo clovek nastupi do 9-ky a zrazu zbada ze to ide prec. Vlk si ciel nevsima. Podla mna je idealne zaviest linky J1, J2, J3, K1, K2 a pod. Aby tie dojazdy ludia vyuzivali a mali zmysel.
Alebo by sa potom mohlo este spravit nieco take ze pri dojazde linky by sa pred cislo dalo prve pismeno vozovne - priklad: dojazd linky 9 do krasnan = K9, dojazd linky 2 do Juraku = J2.. To by si vlk mohol vsimnut..
S tymto by bol probelm. Kopec ludi by nesledovalo premenu linky a tak...
Najidealnejsie je asi fakt zriadit linku K a linku J. A s tym ist od konecnej. To je clovek NUTENY si zistit kam to ide, nakolko to nie je standardne cislo linky.
moj nazor k dojazdom:
pokial ide nejaka elina z Ruzinova do Krasnan, moze mat na transparente cislo 9, s tym ze ide iba po Vazovovu. Na Vazovovej by sa transparent zmenil na cislo 7, s tym ze ide na Vinohrady. Nemusia sa vymyslat nejake nove cisla liniek, mozu zmiznut tie srandovne ,,piktogramy,, vozovni a nemusia sa vylepovat nove cestovne poriadky. Do tych sucasnych to staci iba dopisat. A to sa da podla mna spravit aj s trolejbusmi.
Konfliktné situácie sú zvyčajne iba na prvej zastávke, kde sa voz odkláňa od trasy bežnej linky. Teda pri dojazdoch 8, 9 na Vazovovej, pri 207 na Trhovisku (vždy sa nájdu vlky, čo nevystúpia na TRenč, lebo chcú isť na Rosenthal), 209 pri Zimáku (jeden známy vždy na Trnavskom otovorí dvere na kabínea do voza na poslednom kole zahlási, že nejde na Ružovú Dolinu, ale na Trnávku a tak vždy začudovane vystúpia minimálne 2 - 3 vlky, hoci keď to má dojazdové tabule, tak sú červené, a aj tak to nepomáha. ..) Takisto 201 čo ja občas chodím skoro vždy sa nájde minimálne jeden vlk, čo sa zľakne, preťo neodbočila na Hl. Stanicu, či sa zmenila trasa, alebo čo. to sú napr. takí cestujúci, čo cestujú MHd občas, alebo s L201 občas, a nepoznajú to, cieľ samozrejme nečítajú...
Ja by som len chcel pridať môj postreh z trolejbusových dojazdov, konkrétne L 201, ktoré občas využívam. Zo začiatku boli reakcie také, že na SAV celý bus vystúpil v presvedčení, že sa vodič pomýlil a v podstate som išiel cez Kramáre sám. A v poslednom čase, ľudia do toho normálne nastupjú, dokonca aj na Kramároch, kde bežne 201 nechodí, podľa ich výrazov usudzujem, že vedia kam to ide, a aj z toho vystpujú na zastávkach, na ktorých chcú vystúpiť, dokonca častokrát niekto ide až na Lovinského v tom voze, kam z Kramárov bežne nechodí nič. A nejake konflikty s vodičmi som nepotrehol.
Z toho mi vyplýva, že je otázka času, kedy si ľudia na to zvyknú, a počet konfliktných situácií sa zmenší.
Mám tiež tú skúsenosť. ? Onehda mi pri jednej z jázd autoškolovou 8004 chcela nastúpiť teta. Zastávka Dolné koruny, rok 2004 - to ešte nechodila 28 po Nový most a 29na dve za hodinu - a nikdy v tom čase, kedy som sa ja blížila s výcvikovou Karoskou. Teta bežala z druhej strany a keď videla, že evidentne sa ten hnusný bus nechystá zastať, tvárila sa zlostne, čosi volala a mávala päsťou.Až potom si konečne všimla a uvedomila, na čo to vlastne máva...výraz tváre neopisujem. ?
Preco by nepochopili 7 z Ruzinova? Myslis, ze cestujuci nevedia, ze po Kriznu ta elektricka nema moznost ist inac, ako 8,9,14?
Z Ruzinova uz islo vselico zatulane s inym cislom ako zvycajnym, nemal z toho nikto strach.
Ide ale o to aby tie dojazdy s cestujucimi mali zmysel. A ked im z Ruzinova pojde L7, tak to vobec nepochopia = nepojdu tym. Poznam vela ludi, ktory po tom ako som im povedal o vyjazdovej 14-ke do Ruzinova, tak ju zacali pouzivat - predtym nie lebo o tom nevedeli.
Re #74539 richardhudec: No, lenze problem je ze ked do KV pride voz s oznacenim "ZST Vinohrady", ako vlk zisti kade tam ide? A ked uz chces mat dojazdy na vyvesku, tak potom, preco ich neoznacime (J1, J2, J3, K1..)? Ludia si to zafixuju ako nove linky, ktore jazdia len parkrat za den a uz bude po problemoch.
Re #74540 El Sergio: To nehlasenie je najvacsia debilina. Nepochopim preco to nie je, potom su ludia popleteny. Ja by som zaviedol aj nieco take ze pri vyjazde by to pred poslednou zastavkou linky zahlasilo nieco na styl "Tato elektricka pokracuje na Vazovovu a Legionarsku odkial pokracuje po trase linky 14 na zastavku Astronomicka. Upozornujeme, ze ide o vyjazd z vozovne, spoj po tejto trase premava len niekolko krat denne a jeho jazda nie je garantovana" (tu poslednu vetu by chcelo preformulovat, ale snad kazdy chape o co mi ide)
A okrem hlasenia by sa mohol ten text rolovat aj na vnutornom transparente (aj ked ho necita az tak vela ludi).
Re #74557 LUK: Preto by bolo dobre zaviest to hlasenie.
Som napísal "ak je tam hlásič zastávok". Ich (ne)rozšírenia vo vozoch DPB som si vedomý. Aj keď mám dojem, že práve v električkách ich je najviac. ?
Ale aj tak si myslím, že je to celé postavené na hlavu. Keď inde tomu dokážu rozumieť, tak nevidím dovod, prečo by to nedokázali aj v Bratislave. Až o TOĽKO sprostejších ľudí tu mať nemožme. Tomu jednoducho neverím! ?
Takže ako som napísal - veľké písmenká za odchodmi a inverzné označenie, pri normálnych tabuľkách nejaké biele s inverznou konečnou (napríklad biele písmenká na červenej). Postupne všade aj tie hlásiče, ale toto jednoducho MUSÍ stačiť. Žiadne nové linky, extra CP a neviem čo ešte... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr