Podľa mňa tiež tá formulácia v tom článku nie je šťastná. V jednej vete sa totiž tvrdí, že Ik 400 sú staré a po životnosti a v ďalšej vete sa píše, že Ik 4xx budú po životnosti v blízkej budúcnosti.
Na doplnenie, opäť zo zákona, §22:
"Vodičovi autobusu verejnej hromadnej dopravy osôb alebo trolejbusu sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla. Vodič autobusu alebo trolejbusu pritom nesmie ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom."
Obdobne, §11 pre prechádzanie z vyhradeného pruhu do normálneho.
To plati len v pripade kej je kolona a auta vo vsetkych pruhoch stoja... vtedy plati tzv zipsovanie... ale aj to plati len v pripade prekazok, v pripade ukoncenia pruhu to u nas (zaujimave je ze v okolitich krajinach ano) neplati... Ale to je uz otazka soferskej etiky...
no za normalnej situacii vodic v priebeznom jazdnom pruhu nie je nic povinny...
som doteraz nevedel ze v Bratislave jazdia nejake Ikarusy 400 a 200 ?
Dopravný podnik má 492 autobusov, z nich už 320 je po plánovanej technickej životnosti. Sú medzi nimi napríklad staršie typy IKARUS 400, či IKARUS 200. V nasledovných rokoch sa však do tejto kategórie začnú dostávať aj IKARUS 415 a 435, ktoré sú kvalifikované ako novšie vozidlá.
moze mi niekto vysvetlit tu vetu prosim? bud som blby ja alebo niekto iny ?
Cyklobusova linka 128 zatial nie je v prevadzke.. ale myslim ze prvy jarny (cize buduci) vikend by ju mohli spustit, ak bude take pekne pocasie ako teraz
Citát, §8: (5) Vodič smie prechádzať z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu len vtedy, ak neohrozí vodiča jazdiaceho v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy.
Auto z pripojneho pruhu pustit vodic musi. Neviem ci je to presne definovane ako prednost v jazde, alebo nejak inak, ale kazdopadne mal by si ho pustit.
mas to pomylene... Autobus (alebo ine vozidlo MHD) ma prednost pri opustani zastavky alebo vyhradeneho jazdneho pruhu (Bus pruh), ak dava znamenie (smerovku).
Auto z prichadzajuceho pruhu prednost NEMA! Nesmie len ohrozit vozidla iduce v priebeznom pruhu
Mestská doprava v Bratislave potrebuje renováciu http://dnes.atlas.sk/ekonomika/77219/mestska-doprava-v-bratislave-potrebuje-renovaciu - opat raz vynikajuci popis k obrazku...
Mimochodom, opat raz sa ukazalo ako Zachar rozumie MHD: "Pri nákupe nových trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom kĺbových trolejbusov by sme mohli predlžovať linky. Napríklad spoj číslo 205 by mohol jazdiť až na letisko" - z DD je jasne ze riesenie pravidelneho jazdenia na agregat nie je dobry napad...
KAZDE pripajajuce sa vozidlo ma vodic pustit z pripajacieho do jazdneho pruhu (to ze sa to nedodrzuje je druha vec), bez ohladu na to ci ide o bus, alebo auto.
Neviem, či som sám, ale moc dobre Tvojmu príspevku nerozumiem. Autobus má prednosť, lebo je to vo vyhláške explicitne napísané; v princípe zmysel je taký, že autobus aleo trolejbus, ktorý vychádza zo svojoh vyhradeného pruhu a preraďuje sa do "normálneho", má prednosť. A to platí nielen keď končí bus pruh, ale aj keď trvá a bus sa z neho aj tak chce zaradiť do normálneho a za vyhradený pruh sa považuje aj zastávkový záliv.
Autobus ma prednost z toho dovodu ze pripajajuce sa vozidlo ma prednost. Skus ist niekedy par hodiniek autom a sleduj kolko busov da prednost pripajajucemu sa autu. A potom kydaj na ostatnych vodicov ?
Autobus vychádzajúci zo zastávky má síce prednosť, ale tak vieš ako to vodiči IGk dodržujú. Takže väčšinou práve autobus musí dať prednosť, aby nedošlo k zrážke. ?
Ja by som niekoľko vecí opravil:
1. Reklamu "Little big city" majú iba niektoré kĺbové Tam busy. Tieto vozidlá pred časom dostali aj čalúnené sedačky, inak majú skoro všetky kĺbové Tamy drevené.
2. Mestské SORy majú označenie B9.5
3."stav tramvajových i trolejbusových tratí mi přijde bez vážných problémů"
No niektoré električkové trate sú v dosť zlom stave. Neviem, či si išiel úsekom Trnavské mýto - Záhradnícka, tam je to asi najvypuklejšie.
4."Spoje na linkách, dle vyjádření Bratislavčanů, vynechávají. Předpokládám že je to kvůli technickým poruchám."
Samozrejme, je to hlavne kvôli poruchám, ale časté sú aj dopravné nehody a rôzne iné mimoriadne udalosti.
...Kedze vacsina liniek ide rovno a musel by davat prednost osobakom odbacajucim do prava¨...
To podľa akého predpisu???
Inak, ako je to na Šustekovej, neviem, ale na Nám. 1. mája smer Vazovova v starej polohe zastávky to bolo tak, že bus mohol na "gule" priamo prejsť križovatku, pričom dostával na voľno v predstihu pred IGK. Čiže tam ide o niečo iné, ako o dynamickú preferenciu.
Jo a este nieco.Aj ked pan vodic hovoril po madarsky urcite by vam rozumel. Urcite vedel aj po lovensky
Slovak lines Regio - sucastou privatizacnej zmluvy bola klauzula o nakupe novych vozov. Tak ich kupili naraz 130. (cast znich na dialkovu dopravu)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo
1. Reklamu "Little big city" majú iba niektoré kĺbové Tam busy. Tieto vozidlá pred časom dostali aj čalúnené sedačky, inak majú skoro všetky kĺbové Tamy drevené.
2. Mestské SORy majú označenie B9.5
3."stav tramvajových i trolejbusových tratí mi přijde bez vážných problémů"
No niektoré električkové trate sú v dosť zlom stave. Neviem, či si išiel úsekom Trnavské mýto - Záhradnícka, tam je to asi najvypuklejšie.
4."Spoje na linkách, dle vyjádření Bratislavčanů, vynechávají. Předpokládám že je to kvůli technickým poruchám."
Samozrejme, je to hlavne kvôli poruchám, ale časté sú aj dopravné nehody a rôzne iné mimoriadne udalosti.