Reakcia na: N/A #73321:
Tie planovane zmeny boli fajn (aj ked mam par vyhrad). Kludne by sa (s mensimi obmenami) mohli realizovat aj dnes.Ono, idealna by bola 1 linka na radialu (+ MOZNO spickove posilove), len to by zas ludia nadavali...
Spravil by som to cca. takto:
1: Zlate Piesky - Spitalska - nabrezie - Nam.L.Stura - Safarikovo namestie - Spitalska - Zlate Piesky (DOCASNE RIESENIE, neskor by to namiesto tocenia sa islo do Petrzalky)
2: Ruzinov - Vazovova - Hlavna Stanica
3: Hlavna Stanica - Obchodna - SNP - Nam.L.Stura - nabrezie - tunel - Obchodna - Hlavna Stanica (jednosmerne)
4: Raca - Obchodna - tunel - Karlova Ves - Dubravka
5: Vazovova - Spitalska - SNP - Obchodna - Vazovova (aby sa dochodcovia nemuseli medzi Obchodnou a Spitalskou terigat tymi uzkymi ulickami a aby nemuseli nadavat)
6: Vazovova - Obchodna - SNP - Spitalska - Vazovova (nie je nutna)...
Trochu to pripomina Vieden, kde maju linky 1 a 2 premavajuce po jednom okruhu a od nich sa vetvia ine linky do ostatnych casti mesta... ta 6 nie je nutna, takze teoreticky by postacilo 5 liniek este je tam problem s neobsluzenim ZST Nove Mesto co sa da riesit linkou napr. ZST Nove Mesto - Trnavske Myto - Vazovova - ZST Vinohrady.
Beus
1) Treba si uvedomiť, že každá zmena je cestujúcou verejnosťou prijímaná s istou dávkou nevôle, pretože ich to núti meniť zaužívané zvyklosti a hľadať nové spôsoby, čo sa nie každému chce, a dokonca nie každý je toho schopný (stačí sa pozrieť, koľko ľudí ešte pol roka po reorganizácii liniek v Petržalke cestovalo na 4-5 prestupov, mysliac si, že to inak fakt nejde, pretože trasu určili tak, že šli prstom na mape po trase svojej "obľúbenej" linky), a paradoxne čím drobnejšia je taká zmena, tým ťažšie sa dostane do povedomia ľudí (stále veľa ľudí uvažuje s tým, že sa z/na Jesenského, či Nový most dostane aj 1-tkou)
Navyše, tu by sa jednalo ešte aj o akési skrátené spoje bežných liniek, čo sa nikdy tak nerobilo, a cestujúci by to nepochopili (čo ale tentokrát bez akejkoľvek irónie - zaťahovanie do vozovne je niečo úplne iné než linka 11 idúca do Rače, alebo len po Vinohrady, či linka 1 po Dúbravku alebo len KV)
2) Možno...len sa potom zo Šafka zasa nedostaneš na Vajnorskú, a z Rače zasa do centra k Tescu a na Nám.Ľ.Štúra...a obchádzkou cez tunel to, iste uznáš, nie je to pravé orechové...
3) Teoreticky áno...
4) V takom prípade by si mal nezanedbateľný nárast vzkm, a vzhľadom na predĺženie jazdných dôb aj nárast vozov do výpravy - čím by si to vykryl?
5+6) Okrem Špitálskej, čo je však dosť nezanedbateľné zhoršenie, najmä kvôli "prestupu" čo som už spomínal A podľa teba osobne by sa síce viac hodilo nábrežie, no podľa mňa osobne z nábrežia cestuje do Rače nepomerne menej ľudí, ako zo Špitálskej, a detto opačným smerom Navyše likvidáciu slušného prestupu 1195 (v ktorejkoľvek verzii tvojho trasovania) by ti račania a petržalčania tak ľahko neodpustili