imho sa tá stavba predraží. Ale nakoniec matička EÚ nám na všetky tie Vidensko - Bratislavské železničné nádhery (v dĺžke 70 km) vyčlenila spolu s peniazmi z nášho rozpočtu nejakých 9,6 mld. Sk. Ak len za projekty zaplatia 3...
Mno, ono celkovo 94, 38 miliardy Sk pre projekty v rámci Slovenska (cestné, železničné, plavba) - zvyšok EÚ (vrátane krajín, ktoré majú oproti nám oveľa rozvinutejšiu dopravnú sieť - čo ale nemusím písať) si rozdelí "zvyšných" 330 miliárd Eur na dopravné projekty.
Najmä keď je minimálne 100 mld. z toho úver.
Mimochodom tender na dokumentáciu tunela pod Dunajom vyhrala čd zelenka friendly firma so suverénne najdrahšou ponukou. Jediné kritérium bola cena. ?
Zdroj: tlačená verzia Trendu
No, ja by som povedal (nevif uz som tu dlho nebol) ta ekodiskusia no: Ludia by si mali chranit svoje zivotne prostredie, ale treba konat nie rozpravat. Nedavno sa zacalo rozpravat o globalnom oteplovani, o klime... ale clovek si to sposobil sam, vdaka cloveku zem postupne zanika a to nie je dobre, takze CHRANME SI SVOJU PLANETU!!!
K tej ekodiskusii len jednu vetu - treba sa zamerať aj na spotrebu a napr. na kúrenie nežrať dvojnásobok energie ako treba a stavať vrtuľky, panelíky a reaktory podľa toho čo sa kde hodí.
#72956 matthew - k tým ilustračným záberom - tiež sa vždy čudujem, keď napr. na ta3 hovoria o "dotáciách" na autobusy a šľahnú tam zábery z nastúpisťa diaľkových na ASMN. Čo si mam o tom novinárovi myslieť - lenivý prejsť dalej alebo nevie o čom točí?
za posledne 2 dni som sa presvedcil, ze v MHD chodia aj dobry, ale aj divni ludia ? ? ?
ked som siel vcera v 78, tak nastupili 2 pani...jeden si cvakol listok a druhy ho hladal, ci ho mal a ci nie nie je az tak posdstatne...jedna pani si ho vsimla a ked vystupovala, tak mu ho dala, ze uz vystupuje, ze este tam ma 8 minut, ze ked mu to staci nech si vezme ? ?
dnes nastupim na SNP do 13tky ? a jeden, alebo jedna...nerozoznal som...jednoducho jeden clovek si vytasil tranzistor a pustil radio slovensko na celu eleketricku ? akurat boli spravy ? pocul som polovicu elektricky sa rehotat potichu a v rovnaok duchu sa niesla cela jazda az na stanicu ?
malo by to aj rad vyhod aj nevyhod.. kazdopadne by odpadly naklady na vedenie a krizovanie a pod... ale nechcem si predstavit ako by kolabovala mhd pri prichode frontu, popripade zatmeni slnka
Podľa tvojho popisu to vyzerá, že má voz slabé baterky, a motorgenerátor zle zvláda odber voza (pokles napätia v troleji) pri rozjazde, takže poklesne palubné napätie, na čo zareagujú cvikače resetom Za prvotnú príčinu by som teda označil vozové baterky. Ale to je len hrubý odhad, brať s rezervou, nevidel som správanie toho voza naživo
Prečo solárny článok? Prečo nie rovno solárny trolejbus? Boli by sme prví, čo by sme mali elektrobus so solárnym pohonom ? Jeho premávkovú rýchlosť (či skôr pomalosť) nechcem vedieť ?
eripmav: Áno, slnečná energia skutočne je enormná, už len vynájsť spôsob, ako ju s dostatočnou účinnosťou premeniť na elektrickú
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023