No, vsak o tom som pisal uz niekolko riadkov nizsie, ze cez Ruzinov to bude pomale.. treba postavit uplne novu radialu..
inak, teraz ma napadla dalsia z vyhod Galvaniho - Roznavskej - Trnavskej: je to lahko napojitelne na Vozovnu Jurajov Dvor, cize by nebol problem velmi rychlo vyslat na letisko zalozak. Stacilo by postavit manipulacku bud po Bojnickej, alebo cez Vozovnu Trnavka...
No inak to je pravda. Ze expresnu linku z letiska tahat cez sidlisko Ruzinov asi nie je vyhra. ;/ Nieze by to bolo nejake skarede sidlisko, to nie, ale dost by to zdrzalo. Proste tu "expresnost" dosiahneme asi iba na useku letisko - Astronomicka, ako som pisal v uplne prvom prispevku.
Uznavam, ten plan som si pozrel az potom. Chcel som iba naznacit, ze vacsina by asi volila inu dopravu z letiska ako elektricku. Povodne som sa chcel pytaat hlavne na tu druhu cast ohladom trolejbusov.
oprava: OK, mozno niekto povie, ze teraz z letiska 61 chodi poloprazdna, ale to nie je problem nedostatku ludi, to je problem toho ze clovek co sem pride si nemoze kupit listok a dalsich X veci.
Ano uzivili.. nizsie som pisal, ze v pripade stavby Astronimicka - Letisko, by mohla spravit vetva do Avionu.. myslim ze aj Avion by mozno rad financne podporil tu trat
Re #72546 KLF: No, lenze ak to pojde cez Ruzinov tak sa zrychli len tazko... preto by bola lepsia stavba novej radialy..
Re #72548 S499.1023: V polhodinovych intervaloch? Letisko by malo v blizkej dobe odbavovat 4 lietadla za hodinu, v lete teoreticky aj 5. Ako to chces prepravovat? Polovica co pride v dobrom case nech ide busom a zvysok nech ide taxikom? Ak chceme aby ludia chodili MHD-ckou tak im musime dat spoje.. OK, mozno niekto povie, ze teraz z letiska 61 chodi poloprazdna, ale to nie je problem nedostatku ludi, to je problem toho ze clovek co sem pride si nemoze kupit listok a dalsich X ludi. Navyse bus nikdy nebude tak rychly a pohodlny ako moze byt elektricka (specialne v situacii ked 61-kou chodia aj babky do AVIONu a X ludi napr. do prace a pod.). Chcelo by to postavit trat, ktora bude fungovat s plnou preferenciou a bude stavana tak aby neboli v jej dosahu hypermarkety a pod., resp. aby sa pri nich nezastavovalo. Som presvedceny, a nikto mi to nevyhovori, ze investicia do elektricky na letisko sa OPLATI.
Taktiez by sa mala zaviest premavka 61-ky aj v noci, aspon v lete, kedy bezne od 2.00 priletaju a odlietaju charterove lety. Pravidelne sa mi po prilete z dovolenky stava to ze vsetci sa z batozinami vyhrnu z haly, zapnu mobily a volaju taxiky, lebo ziadna MHD im proste nejde (pokial neratame JEDEN ochod nocneho autobusu). Toto sa musi zabezpecit. V noci prichody kazdych 30 minut a odchody navazovat na prilety (najlepsie postavit autobus s otvorenymi dverami pred priletovu halu, nech ludia vedia ze im ide bus)
Tak ano - s tym suhlasim - ten NP autobus je tiez alternativa. Len bavili sme sa o moznej elektricke, tak som rozvadzal len tu.
Dynamicke vlastnosti - v tom sa ja nevyznam, nezaoberam sa tym, ale predstavujem si pod tym hlavne zrychlenie. Rychlost to hadam dosiehne na 80kmh.... No a zrychlenie to ma vyrazne horsie ako T3 ?
Nuž tak na vozenie LEN ľudí z letiska postačí, ako som už napísal, ten moderný, pohodlný nízkopodlažný autobus v polhodinovom intervale.
A horšie dynamické vlastnosti moderných električiek je realita.
Inak znova pripomeniem, ze podla tr3mpovho prizpevku, kde je mapka uzemneho planu, tak trat na letisko je tam vedena MIMO nakupnu zonu, takze neviem, ci ma este zmysel riesit tu daco.
Jedine, ze by tu planovanu trat zmenili...
No NP elektricku tam casom budes mat tak, ci onak. Ta trat este nepatri k tym najhorsim zas, ale hustota zastavok je tam vysoka. Ovsem to tiez nema vplyv na nizkopodlaznost.
Mne ide o to, aby sa elektrickova doprava zrychlila. A hlavne cestujuci z lietadiel budu asi radi, ked budu cim skor v meste, alebo na stanici. Lebo vravim - inak mozu vyuzit aj taxik, alebo autobus.
K tej debate o elektrickach by som pridal svoj nazor. Myslim, ze do obchodov pri letisku (Avion, Hornbach, Ikea,..) chodi dost ludi na to aby uzivili elektricku. A teda zastavka by tam byt mohla, ale zase nie pred kazdym vchodom. Toto by asi nerobilo problem vyuzivat vacsine domacich. Pre tranzitujucich cestujucich smeroma na hlavnu stanicu a podobne predsa planuju zeleznice prebudovat bratislavsky uzol. Teda vacsina tranzitujucich cestujucich asi zvoli zeleznicu.
A este trocha ina otazka v suvislosti s rekonstrukciou trolejbusov. Co pri nej zostane z povodneho vozidla a co je nove? A ako je to pri elektrickach?
Suhlasim Ako som nizsie pisal, riesit by sa to dalo cez Galvaniho, Roznavsku a Trnavsku na Trnavske myto, pricom by na radiale bol maly pocet zastavok.. obsluzilo by to dalsich ludi, ktory momentalne musia vyuzivat A- a T-busy a zaroven by to rychlo spojilo letisko a mesto... navyse ta trat by sa z Roznavskej mohla napojit pri TESCU na Vajnorsku radialu, takze by sa teoreticky mohlo elegantne spojit centrum a Zlate piesky bez zastavovania pri kazdom kriku na Vajnorskej..
Skus si pozriet jej starsie clanky.. strasne ma vzdy vytacala a tento clanok tiez nebol uplne pozitivny.. bol skor o tom ze je to vynimkou.. a to len preto ze sa nevie zdvihnut a ist za vodicom ked jej niekto vadi.. HOWG, k tejto teme sa uz nevyjadrujem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KLF