U tychto individui s diplomaciou daleko nezajdes. Len ich to viac vyprovokuje. Ale za vodicom ist mozes... Mne sa nechce ked netreba vodica s tymto otravovat, ked viem, ze to zvladnem sam.
ak sedim na dvojke a priblizuje sa kumne smrdiace individuum s umyslom sadnut si tak ho razne upozornim nech tak nerobi, aby si nemusel vystupit ked pojdem za vodicom... ?
Ad 1) Časy sú natiahnuté hlavne z toho dôvodu, aby bola dodržaná paralelnosť grafikonu, preotže eď budeme každú hodinu meniť jazdné doby, nikdy nebudeme mať na zastávkach pravidelný interval. Preto sa jazdné doby menia len súčasne so zmenou intervalu (koniec špičky) a zmenou počtu vozidiel na linke (odchod špičkových vozidiel do vozovne, čerpanie prestávok apod.).
Síce sa mi to nejak extra nepáči, ale výhody nad nevýhodami prevažujú.
Ad 2) V centre to pokladám za nezmysel. Okrem toho aj tak nemôžem krátiť jazdné doby neobmedzene, lebo náhodou bude na každej zastávke stáť 1 vlk a už mám meškanie ako krava. T. j. stačí mať na znamenie zastávky mimo centrum a to cca. každú druhú.
Zastávka sa musí potvrdzovať otvorením dverí ALEBO zadaním na palubnom počítači, pokiaľ zastávka NIE JE definovaná ako na znamenie. Na zastávke, ktorá nie je na znamenie, je vodič povinný zastaviť a pokiaľ neotvára dvere, môže požiadavku potvrdiť na PP.
2. To je vážne rozhodnutie, ktoré musia odboriť na DPB viacerí na rôznych pozíciach. Samozrejme, že sa o tom uvažuje. Ale veľmi dobre sa zvažujú okrem pozitív aj všetky negatíva.
Pravdu vravis ? Ja si povacsine v MHD radsej postojim a ked si sadnem tak na solo sedacku aby som sa vyhol nejakemu individuu ? Tiez ma kaka uz takato doprava a vazne zacinam od leta jazdit vozom , aj ked to bude drahsie...ale co uz ?
V súvislosti s touto témou by ma však zaujímalo nasledovné:
1. Nie sú niektoré grafinkony nastavené tak, že sa treba (mimo špičky) zbytočne motať kvôli dodržaniu odchodov?
2. Nebolo by vhodné, ako už bolo spomínané, navrhnúť po istej dobe všetky zastávky na znamenie, a následne aj skrátiť grafikony?
Prečo je pre potvrdenie zastávky nutné otvoriť dvere? Niekedy večer sa napr. vo voze vezú štyria ľudia, a je jasné, že nikto nevystupuje. Nebolo by lepšie zrušiť túto požiadavku?
Koxo, ja sa ani tym ludom nedivim, ze uprednostnia po meste drahsiu dopravu osobnym autom, ale pohodlnu, ako MHD. Kua, idem busom do Petrzky k Tescu... najprv si sadne za mna nadrbany cigan co mi liezol na nervy. Potom si ku mne sadlo pripecene dievca vo veku cca 11 rokov (ale vypadala na 15, kazdopadne nebolo to uz male decko) a zacala na cely bus, na plnu hubu pisklavym hlasom mamicke (alebo babicke) vypravat co sa naucila na hudobnej skole. Ta potom vystupila a hned si sadol ku mne taky nejaky drbko, tiez ozraty. Smrad jak hovado. Ten samozrejme zaspaval a zacal sa valat po mne. Normalne jak zaspal, tak sa zvalil na mna, hlavu si oprel o moje plece, do puce sme vyzerali jak buzeranti !!! Ja som penil ! K tomu este ten yiebo odzadu sa ma zacal pytat maximalne nezrozumitelne, ci uz bolo Tesco, tak som ho hned poslal kam patri. Nastastie uz som pomaly vystupoval, ale ten zvaleny na mna furt... ludia kukali. Kua, tak som sa postavil, 2x ho kopol ho a este mu pridrbal. Kua, sila...
fakt som si kladol otazku, preco slusni vlcaci ludia co si platia cestovne musia toto trpiet. Fakt som si povedal, ze radsej si priplatim tych par korun navyse a budem jazdit vsade autom. POHODLNE !!!
Yiebal toto pes...
V tej reklame na SKODU je 3708 a nie 3707 ako niekto spominal . "A ze cakate na lepsiu ponuku" , vsak kratke tamy su v porovnani s plynakmi alebo niektorymi sormi ovela lepsie na tom ako napriklad 3703 . ?
No, tentokrat sa tam motali aj dispeceri, takze to asi nebolo to co bezne ?
Re #72188 S499.1023: pretoze niekto by mohol vcas pochopit ze je nedaleko predajne DPB a zneuzit to na napr. kupenie elektricenky ?
No, omnoho vacsim problemom pri transparentoch byvaju zastavky na znamenie pri vodicoch ktory nemaju tolko inteligencie aby potvrdzovali zastavky.. rekord co si pamatam je ked pred botanickou zahradou zahlasila 28-cka "Nasleduje zastavka: Morava" ? no a potom je tiez problem, pokial ako spominal S499.1023 vodic vypne drahove kriterium, a potom caka na dobiehajuce babky tak to skonci tak ze pri poluse 1-ka zahlasi "konecna zastavka, prosim vystupte".
Najidealnejsie by bolo GPS, pripadne (pokial je to technicky mozne) pri elektrickach riesit tieto veci senzormi v kolajniciach.
Plne súhlasím, len to by chcelo najprv nakalibrovat tachografy, aby nesnímali ani menej, ani viac, potom doladiť metráže, aby sa nestávalo, že sa BUSE občas pýta "Zastávka?" čo vodiči považujú za otravné a automaticky dráhu vypínajú (a prípadne pri dlhometrážnych zastávkach zväčšiť toleranciu, len neviem či sa to vôbec dá špecificky pre niektoré zastávky), a nakoniec ešte naučiť vodičov jazdiť zásadne so zapnutou dráhou, s výnimkou odôvodnených prípadov.
eripmav: V tom, čo povedal S499, žiadnu kontradikciu nevidím - skutočne vo VŠETKÝCH vozidlách je informácia od snímača dráhy privedená do palubného počítača. To, že v niektorých je ten snímač dráhy pokazený, alebo je preseknutý ten káblik, je naozaj iný problém, ale rozhodne sa nedá povedať, že by v týchto vozidlách informácia o dráhe nebola, akurát kvôli závade nie je použiteľná. Stačí tak?
povedal si:
1. "Vo VŠETKÝCH vozidlách. "
2. "Že dráhové kritérium na niektorých vozidlách nefunguje, je iný problém a že vodič môže dráhové kritérium vypnúť, je zase iný problém"
takze drahove kriterium je vo vsetkych vozidlach, az na tie kde nefunguje a kde je vypnute. neviem ci sa mam smiat ? pripomina mi to rozne vtipy... vsetci cestujuci si cvakaju listky. ze niektori chodia na elektricenku, je iny problem a niektori nacierno, to je zase iny problem ?
no lenže podňa mňa na Karosách to nefunguje a preto to vodiči robia ...
a čo som si ja všimol na 28, tak keď ideš SORom, tak tam to ide automaticky, vodič nemusí robiť nič, prípadne niekedy, keď mu to po 5 zastávke na znamenie nesedí, si to opraví a ide sa ....
ale zas ked ideš Karosou, tak bud vidíš šoféra skláňať sa k palubáku, alebo počuješ dvere... tam podľa mňa nemajú automatické prehadzovanie....
A ked som išiel minule 28, vodič na palubák zabúdal, a potom bol podla palubáku v meškaní 6 minút a 5 zastávok dozadu... a v skutočnosti mal meškanie len 2 minúty ...
1) Na potvrdenie zastávky musí byť splnené dráhové kritérium A SÚČASNE otvorenie dveré alebo potvrdenie na palubáku.
2) Že dráhové kritérium na niektorých vozidlách nefunguje, je iný problém a že vodič môže dráhové kritérium vypnúť, je zase iný problém (to by sa malo automaticky zaznmenať na DAT kartu a bez zdôvodnenia VOPRED zápisom vo vlakopisu by to malo byť dôvodom k postihu).
No do BUSE palubáku by to malo ísť vo všetkých vozidlách, vrátane tých najstarších. Už druhá a nezávislá vec je, že nejde počítadlo km na tachometri, a na dosť vrakosách a kedysi aj IK 280 nefunguje tachometer ako ukazovateľ rýchlosti, ale počítadlo km tam ide.
Odklikávanie zastávok na znamenie na L28 môže byť tým, že sú zle odmerané a teda sa zobrazia v iný čas a na palubáku sa objaví "Zastávka?" pri otvorení dverí, alebo "už měla být zastávka" a vodič to potom musí odkliknúť. Zastávky na znamenie by sa mali po prejdenej vzdialenosti prehodiť automaticky bez nutnosti otvorenia dverí alebo potvrdzovania; ale toto nefunguje na všetkých vozidlách. A keď je séria zastávok na znamenie po sebe, môže to zblbnúť.
a vo všetkých vozidlách sa počíta prejdená vzdialenosť? Lebo mne sa nezdá, že napr. v takých Karosách, kde už ani neukazuje vodičovi rýchlosť, by počítalo vzdialenosť... a hlavne, ked si musia zastávky buď odklikávať,alebo otvárať dvere... napr. v SORoch to ide buse automaticky, myslím že aj v solarisoch a aj v ikarusoch ....
a čo sa týka toho, čo ukazuje BUSE, tak niektorí vodiči si to nevšímajú, potom sú v zastávkach pozadu a aj keď majú meškanie -2, tam im ukazuje -6 a nijako im to nevadí...
To robievajú vodiči často; že idú v náskoku a na Buse majú zastávky pozadu. Pokiaľ je dráhové kritérium odpojené (dá sa to na palubáku prepnúť, ale vodiči to majú zakázané (avšak čo všetko majú vodiči zakázané a porušuje sa to veselo...)), alebo jednoducho to nefunguje, čo nie je zriedkavosť; dodatočnú kontrolu tým ofintia (vtedy sa zastávka počíta ako otovrenie dverí). Pokiaľ ale dráhové kritérium ide tak, ako má; môžu s tým manipulovať koľko chcú, akurát tým vyhodnocovateľom sťažia prácu, ale zistí sa tým reálny odchod zo zastávok, aj keď podľa BUSE môže byť pozadu.
Podobne robievajú aj to, že nepotvrdia odchod z konečnej a potvrdia ho až uprostred trasy. Takže na transparente vidíš zastávky pozadu, ale pokiaľ "dráha" (=dráhové kritérium) funguje, tak mu reálne časy zo zastávok zisita.
Pokiaľ si vodič počas jazdy niečo kliká na palubáku, najčastejšie môže to byť okrem vyššie uvedených možností aj potvrdenie skutočnej polohy zastávky po otovrení dverí vozidla, práve pre vzdialenosť, ktorá je nameraná ináč v BUSE oproti skutočnosti; alebo si môže pozrieť odchod z ďalšej zastávky, aby vedel, či sa má šuchtať, alebo má dupať; alebo zadáva číslo vodiča (po striedaní), alebo spústa iných možností.
Vodiči chodia dondes s náskokom a u niektorých sa môžem na to spoľahnúť aj v špičke, že to budú 2 minúty a viac, najmä lebo:
- DAT karta sa večer po dojazde nevyhodnocuje každému jednému vodičovi
- aj keď sa to vyhodnotí, ale funguje protekcia a vodičovi sa nič nestane; alebo ak jazdí dispečer, ten môže skoro všetko
- aj keď sa vodičovi strhnú prémie, ale vodiča to netrápi, sú takí ktorí jazdia bez prémií každý mesiac práve kvoli náskokom, a nevadí im to, k tvrdším sankciám sa voči takým neprikračuje
Vo VŠETKÝCH vozidlách. Nebudem ďalej diskutovať o elementárnych pravdách.
Zastávka sa potvrdzuje otvorením dverí alebo tlačidlom na palubáku, ale bez dráhového kritéria to proste nejde. Robíš závery z povrchných pozorovaní. Bodka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mikimaus