No co sa tyka Tr22 - tak (aspon, co viem) sa v blizuckej buducnosti pripravuje spustenie seriovej vyroby. Este sa robia posledne upravy na troch prototypoch (vsetky tieto tri jazdia v nejakom meste ceskom - neviem si spomenut ktore presne - v praci pozriem do mailu od kamosa, tam to je napisane), resp. ak som to dobre pochopil prve dva prototypy upravuju po vzore tretieho - zhruba finalneho.
Takze je kludne mozne, ze do konca roka uz bude bezat seriova vyroba (ale sa ho cez tyzden popytam, ako to asi bude - snad uz bude o tom nieco vediet).
No mam otazku. Vcera som videl elinu - novu kratku rekonstruovanu (typ neviem urcit). A chcel by som vediet, co to bolo zac - cislo 7303 - isla hore do dubravky - isla sama, mala napisane skusobna jazda a co bolo zaujimave, ze nemala vpredu, ani vzadu spriahadlo. Cely predok, zadok a aj boky boli uplne zakrytovane.
To je ta, na ktorej sa skusa ta detvianska vyzbroj, ci co? Lebo som si vsimol,ze zberac nemala taky ako ostatne K2s (ted dvojramenny), ale mala ho taky ako ma T6A5 - teda tiez dvojramenny s tym, ze horne rameno nebolo iba jedno, ako pri K2s, ale bolo rozdvojene.
tulenique: Ešte som zabudol. Možno by bolo najlepšie keby sa dieľňe privatizovali (napr 60% aby mesto malo kontrolu) a súkromník by sa postaral o ich dobré fungovanie. A DPB by dávalo len zákazky tak ako si otom uvažoval skrz trolíky. Oni by sa postarali o tech. zázemie a know-how. Mesto by len platilo za prácu. Bolo by to efektívnejšie a lacnejšie.
tulenique: Je výhodné kupovať z prvej série, lebo cena je nižšia. Ak dve 22Tr v pojode jazdia, tak by nemala byť nejaká prekážka. V meste nieje predpoklad, že by DPB malo dostať nabudúci rok menej peňazí ako tento. Skôr by chceli ešte trochu zvýšiť dotácie - kapitálové. Ak by sa tento rok kúpili 3 a nabudúci 5 či 6 nových 22Tr, vybavenie dieľne je potrebné pre ďaľší rozvoj t-busov v BA, lebo MHD sa bude uberať len s nízkopodlažnými prostriedkami. A nezabudni na projekt t-busov v Petržalke. Ak sa rozbehne tak určite nie s 14TrM a 15TrM ale 21Tr a 22Tr. Ako náhle sa prejde na nový spôsob prerozdelenia daní Bratislava bude mať na dobrú MHD. A bude si mocť dovliť nízko podlažné busy t-busy a neskôr aj nejaké eliny.
Spectre: to tech. zazemie musis raz kupit, nemozes donekonecna pouzivat tech. a moralne zastarale vozy. Hoci Turbo tu minule vynachvalil odp. vyzbroj, tak ja si myslim ze buducnost je v novych technologiach, akurat ako som pisal pred chvilkou, netreba sa pri ich nakupe unahlit...
Otazka je ci sa oplati kvoli trom trolikom investovat do vybavy novej dielne (jej cena nie je mala). A je tu este moznost ze udrzba sa bude mesacne / stvrtrocne platit u nejakej externej organizacie a ta sa uz postara o to aby mala tech. zazemie a know-how. Odpada potom aj problem s nekvalitnou ludskou pracou v dielnach dpb a takisto aj vysoka vstupna investicia na vybudovanie dielne v dpb. A ked bude dpb platit ext. organizacii za udrzbu, tak si snad uz konece da pozor na to aby to bolo kvalitne.
Zial si myslim ze bratislavsky dpb este nedospel do stadia aby dokazal pochopit ze nestaci voz zakupit, ze rovnako dolezite, ba i dolezitejsie sa je o neho primerane (a mozno i nadstardadne) starat. A tak si myslim ze 22Tr sa tu mozu kludne objavit a potom budu dva z nich a mozno aj vsetky stat vo vozovni, lebo to nebude dpb schopny a opravit (spomente si na Ikarusy 435 v Petrzalskej kolone).
No tie 22Tr sa mi pacia, akurat neviem ci to nie je trosicku unahleny krok. Sa mi zda ze Skoda Ostrov este ani nespustila ich seriovu vyrobu. A aby sa nam nestalo to co sa stalo v Brne s elinami RT6. Je sice fakt ze dva prototypy 22Tr jazdia vcelku uspesne v Cechach, ale i tak si myslim ze je to svojiim sposobom riziko kupovat trolik hned z prvej serie...
ale i tak sa na ne velmi tesim, len aby potom viac nestali vo vozovni ako jazdili...
v utorok idem na otocku do Brna a mozno mi ostane trosciku casu i na MHD tak mi dajte tipy na nejake pekne elinove trate. dik
22Tr???? Humoristi! To by naše pavučinárske dielne museli byť inak vybavené. Napríklad na to treba špeciálnu plošinu, aby sa dalo vôbec dostať k výzbroji. A vôbec, je to úplne nový typ a chýba nám technické zázemie, takže aj keby sa to kúpilo (čo je šanca tak 1:10000), tak nechápem, ako by sa robila údržba. Opravte ma niekto ak sa mýlim.
drink: Nemysím si, že by to mali vytrubovať na každom kroku, lebo by sa zase spustila diskusia okolo ceny lístkov a električeniek. O nedostojnom cestovaní, atď. Ak sa kúpia:-) tak sa ľudia o nich dozvedia - budú do nich nastupovať a o mesiac celá Bratislava bude vedieť o nových T-busoch. Napríklad veľa ľuďí si myslí, že K2S a T3S sú nové eliny. Boli by sprostý keby hovorili, že sú to rekonštruované stariny. Niekedy nepovedať nič je viac, ako vykecať všetko.
ad 22Tr: Aj to svedci o "marketingu" dpb. Ak by sa skutocne objednali nejake 22Tr, mali by to vytrubovat na kazdom kroku, alebo aspon oficialne vyhlasenie pre tlac.
Juro: Mna nechval, ale skor Peta Pankraca, ktory tie fotky zohnal. A samozrejme, najvacsia chvala patri ich autorovi resp. majitelovi Ale neboj, takychto fotiek mame v zasobe dost, takze sa budu postupne pridavat Inak, s tou anketou je to fakt dobry napad, skusim ju urobit od pondelka
13sk: Preraba sa aj 3146. Akurat som si pozeral svoje stare fotky a stale mi to neda, lebo neviem zistit, co za original je 3612 (ex. 3184). Moze to byt 3148? Ale su aj dalsi adepti - 3131, 3141, 3142 a 3182... A ani keby to bolo cosi z 1. alebo 2. DP, tak ma to neprekvapi. BTW, nevie niekto, co sa stalo s 4081? Este vlani stala rozobrata v Petrzalke...
Dopocul som sa, ze tie trolejbusy, co maju dojst ku koncu tohto roka, uz nebudu 15TrM ale ze to budu 22Tr. Je to blbost??? Lebo sa to povrava na Hrobonovej.Moj nazor je ze je to blbost.
je to zaujimave,ale vsetky B732,kt.su prerabane na plyn,zakotvia v tretej kolone.Momentalne sa preraba cca.5/?/ vozov vo vozovni Trnavka,ale pokial viem,tak len 3152 patri do tretej kolony.Zvysne kusky su asitak fifty-fifty 1.&2.kolona.Cize mi vystava problem,ci nahodou nebudu nejake busy v tych dvoch kolonach zaznamenajucich ubytok busov pocitovat nejaky ten nedostatok.
Ad autoskola s divnym/?/naterom.Je to sice starsi voz,no i tak sa na nom da vozit.A vobec nie je v az takom zlom stave,co sa tyka nateru.Faktom sice je,ze nie je novy,teda ani tak vyzerat nemoze,no ja viem este aj o dost horsie vyzerajucich vozoch.To ale v ziadnom pripade nesluzi na ospravedlnenie DP.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter
Dik !